24 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

NASCAR cofnął Austinowi Dillonowi automatyczne miejsce w play-offach po ukończeniu Richmond

W szokującym posunięciu NASCAR cofnął automatyczne miejsce Austina Dillona w grupie 16 kierowców NASCAR Cup Series w fazie play-off za jego ruchy na niedzielnym ostatnim okrążeniu na torze Richmond Raceway.

Dillon wygrał wyścig po tym, co jego zdaniem automatycznie zapewnił sobie miejsce w fazie play-off, po zwycięstwie w sezonie zasadniczym, odwracając Joeya Logano i oddalając się od Denny’ego Hamlina.

NASCAR nie odbierze Dillonowi zwycięstwa, ale nie pozwoli mu wykorzystać zwycięstwa do automatycznego zakwalifikowania się do play-offów. Dillon również znalazł się na liście 25 punktów, a jego obserwator Brandon Benesch został zawieszony na trzy wyścigi.

Regulamin NASCAR zezwala na taką decyzję, przy czym wymagania kwalifikacyjne do play-offów stanowią: „Jakiekolwiek naruszenie(-a) zasad NASCAR lub inne zachowanie szkodliwe dla NASCAR lub wyścigów samochodów seryjnych lub jakiekolwiek inne działanie szkodliwe dla NASCAR lub wyścigów, określone według wyłącznego uznania NASCAR będzie niezgodne z konstytucją.”

NASCAR ukarał Logano grzywną w wysokości 50 000 dolarów za palenie opon podczas jazdy z załogą Dillona i rodziną w boksie po wyścigu. Logano powiedział, że nie będzie się odwoływał od kary.

RCR złoży apelację od kary, a jakakolwiek decyzja komisji odwoławczej NASCAR zostanie podjęta przed finałem sezonu zasadniczego, który odbędzie się 1 września w Darlington.

Richard Childress Racing jest bardzo rozczarowany karą NASCAR nałożoną na zespół nr 3” – stwierdził zespół w oświadczeniu. „Nie zgadzamy się z decyzją i planujemy odwołać się”.

Elton Sawyer, starszy wiceprezes ds. zawodów NASCAR, starannie dobierał słowa, aby nie używać niczego, co powiedział przeciwko NASCAR w procesie odwoławczym, nie wdając się w szczegóły, całość ruchu Dillona z trzeciego zakrętu do końca oraz karę.

„Najważniejszą rzeczą jest to, że chcemy mieć pewność, że chronimy integralność naszych play-offów i naszych mistrzostw. [the final race at] Phoenix” – powiedział Sawyer.

„Chcemy mieć pewność, że nasi zawodnicy rozumieją – chcemy, żeby podejmowali wszystkie decyzje, chcemy, żeby ścigali się ostro i tak jest w naszym sporcie od ponad 75 lat – ale chcemy, żeby zrozumieli i jestem pewien, że wszyscy to robią.” , co przekroczyło granicę.

Sawyer przyznaje, że szuka sposobów na szybsze podejmowanie tych decyzji trzy dni po wyścigu.

„Najważniejszą rzeczą przy tych decyzjach jest to, że chcemy mieć pewność, że podejmiemy właściwą decyzję, a nie podejmować decyzję w ułamku sekundy i jeśli będzie błędna, będzie to zła z naszej strony” – powiedział Sawyer.

Sawyer powiedział, że chce odebrać Dillonowi zwycięstwo, ale nie wiedział, jaką zasadę przytoczyć.

„Kiedy teraz patrzymy na zbiór przepisów, tak naprawdę nie ma w nim mechanizmu, który dawałby nam taką opcję” – powiedział.

Zakładając, że nie wygra żadnych odwołań, kierowca Richard Childress Racing, który zajmuje 26. miejsce w klasyfikacji generalnej i ma małe szanse na zdobycie punktów w play-offach, będzie musiał wygrać jeden z trzech ostatnich wyścigów: Michigan, Daytona i Darlington. harmonogram sezonu zasadniczego – aby zdobyć miejsce w fazie play-off.

Dillon miał kiepski sezon, w wyniku którego po 22 z 26 wyścigów w sezonie zasadniczym zajął 32. miejsce w rankingach.

Logano uzyskał dobrą przewagę po ponownym uruchomieniu i pomyślał, że uda mu się powstrzymać Dillona wkraczającego w zakręt nr 3 i zawracającego Logano. Hamlin wsiadł do środka, a Dillon dołączył do niego z prawego tyłu.

Dillon zauważył, że lądował na gazie i nie chciał zastępować Hamlina.

Ostatnie okrążenia: Austin Dillon zdobywa flagę w szachownicę w dogrywce na torze Cook Out 400

Ostatnie okrążenia: Austin Dillon zdobywa flagę w szachownicę w dogrywce na torze Cook Out 400

Sawyer powiedział w niedzielę wieczorem, że organ nakładający sankcje sprawdzi dane dotyczące przepustnicy, układu kierowniczego i hamowania samochodów oraz zapozna się z komunikatami zespołu, aby ustalić, czy Dillon zrobił coś wbrew przepisom NASCAR dotyczącym agresywnej jazdy.

Obserwator Dillona, ​​Benesch, powiedział mu, żeby „rozbił go” dwukrotnie na ostatnim okrążeniu, chociaż Dillon powiedział, że tego nie słyszał – reagował na rozwijającą się sytuację.

„Próbowałem go wyprzedzić” – powiedział Dillon o Logano. „Wjechałem w trzeci zakręt na piątym biegu, próbując go rozluźnić i sprowadzić na tor. Zostawiłem samochód i kiedy to zrobiłem, samochód zmienił biegi naprawdę dobrze.

„Kiedy wróciłem, wyjechało 11 osób [of Hamlin] nadchodził To rodzaj reakcji. … Nie podnosiłem wtedy ciężarów, bo za bardzo skupiałem się na tym, gdzie jest 22 [of Logano] był Kiedy przyszło 11, to była tylko reakcja.”

NASCAR generalnie pozwala kierowcom na wymianę farby, ale rażąca utrata pozycji może – ale nie zawsze – trwać jedno lub więcej okrążeń. Kiedy ma to miejsce w odwecie, zwykle prowadzi to do zawieszenia.

Zarówno Hamlin, jak i Logano stwierdzili, że Dillon powinien zostać ukarany za ten ruch.

„Może wrócić z pięciu długości samochodu i całkowicie kogoś rozbić, a potem jeszcze kogoś innego na linii frontu – czy mamy zamiar ogłosić ten wyścig?” – powiedział Logano.

Sfrustrowany Joey Logano omówił ruch Austina Dillona w godzinach nadliczbowych i status Dillona jako kierowcy.

Sfrustrowany Joey Logano omówił ruch Austina Dillona w dogrywce i wspomniał o Dillonie jako kierowcy.

Jednak to hak Hamlina mógł wywołać gniew NASCAR. NASCAR nakłada kary na kierowców za takie działania, ale zazwyczaj mają one charakter odwetowy.

„Złapał mnie w prawy tył.[…]Lane Riggs został ukarany karą dwóch okrążeń za obrócenie kogoś w wyścigu ciężarówek. [earlier this year]Ale czy powiemy, że jest w porządku?” – zapytał Hamlin.

Ponieważ Dillon nie kwalifikuje się już do automatycznego miejsca w tabeli, istnieją cztery miejsca w play-offach, a co najmniej jedno przypadnie kierowcy, który nie wygrał w sezonie zasadniczym. Krawędzie bańki pozostają niezmienione, a Chris Buscher i Rose Chastain zajmują czwarte miejsce wśród kierowców, którzy nie zwyciężyli.

Martin Truex Jr. ma 78 punktów przewagi nad granicą, Ty Gibbs o 18 punktów więcej, a Bubba Wallace o trzy więcej. Buscher i Chastain tracą obecnie 99 punktów do najbliższego kierowcy zajmującego ostatnie miejsce, Chase’a Briscoe.

Pełna relacja z upadku Richmond:

Bob Pokras reprezentuje NASCAR dla Fox Sports. Spędził dziesięciolecia pisząc o sportach motorowych, w tym ponad 30 Daytona 500 dla ESPN, Sporting News, NASCAR Scene Magazine i The (Daytona Beach) News-Journal. Śledź go na Twitterze @Popokras.


Uzyskaj więcej z serii NASCAR Cup Obserwuj swoje ulubione, aby otrzymywać aktualizacje o grach, nowościach i nie tylko