Mo AustinLegendarny dyrektor generalny, który prowadził Warner Brothers Records przez okres artystycznych i komercyjnych sukcesów przez ponad 30 lat, zmarł we śnie 31 lipca, w wieku 95 lat.
Ostin, który podpisał i/lub pracował z takimi firmami w KontraktA Fleetwood MacA Joni MitchellA Jimi Hendrix, szybki ruch gałek ocznychA Randy Newman I wiele więcej, był „jednym z największych ludzi nagraniowych wszechczasów i głównym architektem współczesnego biznesu muzycznego”. Tom Corsonwspółprezes i dyrektor ds. operacyjnych, Warner Records oraz Aaron przez szokWspółprzewodniczący i dyrektor generalny Warner Records we wspólnym oświadczeniu.
Ich oświadczenie kontynuuje: „Dla Mo zawsze przede wszystkim pomagała artystom w realizacji ich wizji”. „Jedna z kluczowych postaci w ewolucji Warner Music Group, w latach 60. wprowadziła wytwórnię Warner/Reprise Records w złoty wiek rewolucyjnej, zmieniającej kulturę sztuki. Przez następne trzy dekady, które spędził w wytwórni, pozostał niestrudzonym mistrzem wolności twórczej, zarówno ze względu na talent, który pielęgnował, jak i dla ludzi, którzy z nim pracowali Mo prowadził niezwykłe życie robiąc to, co kocha i będzie go bardzo tęsknić w branży, którą pomógł stworzyć, a także przez niezliczonych artystów i współpracowników, których zainspirował do bycia ich najlepszych. W imieniu wszystkich w Warner, chcielibyśmy podziękować Mo za wszystko, co zrobił i za jego inspirującą wiarę w naszą świetlaną przyszłość. Nasze kondolencje dla jego rodziny w tym trudnym czasie.
Austin, wprowadzony do Rock and Roll Hall of Fame w 2003 roku i wyróżniony nagrodą Trustee Award od Recording Academy w 2017 roku, Maurice Mayer Ostrovsky urodził się w Nowym Jorku i przeniósł się do Los Angeles, gdzie uczęszczał do Fairfax High School i UCLA. Po rozpoczęciu kariery w Verve Records, Ostin został zwerbowany przez Franka Sinatrę do prowadzenia Reprise Records w 1960 roku. Trzy lata później kupił Warner Bros. Wytwórnia Reprise i Ostin szybko uchwyciła popowego ducha, podpisując kontrakt z The Kinks. Szybko przyprowadź Hendrixa, Mitchella i Neila Younga do wytwórni.
Austin został prezesem Warner Bros. Records w 1970 roku i przewodniczył wytwórniom Warner i Reprise, dopóki nie przeszedł na emeryturę jako prezes/dyrektor generalny w 1994 roku. Dzięki nastawieniu na pierwszoosobowego artystę, wytwórnie stały się domem dla niesamowitego wachlarza artystów w okresie po jego kadencji, w tym Van Halen, Bonnie Wright, James Taylor, B-52s, Paul Simon, ZZ Top, George Benson, Don Henley, Tom Petty, Green Day, Van Dyke Parks, Dire Straits, Chaka Khan i lepiej znany Prince, który podpisał kontrakt z Etykieta z 1977 roku.
Chociaż Prince opuścił wytwórnię w 1996 roku, po tym, jak został oskarżony o „niewolnictwo”, by powrócić w 2014 roku, Austin uznał go za geniusza, porównując go do Sinatry w wywiadzie dla Billboard z 2016 roku po śmierci Prince’a. Przypomniał sobie, jak po raz pierwszy usłyszał Prince’a i jak stosunek Warner Bros. do artystów – i show Mahera – sprawił, że Prince wybrał markę: „Nasz szef merchandisingu [at the time]A Ross Territt, dostałem demo od naszego merchandisingu w Minnesocie, Owena Hosny’ego – później został managerem Prince’a. Byliśmy całkowicie zszokowani i chcieliśmy od razu go podpisać. Była duża konkurencja, ponieważ inni ludzie o nim wiedzieli – A&M i Columbia próbowały go podpisać i stało się bardzo konkurencyjne. Ale A&M chciał go opublikować i nie zrezygnował, więc przekazali go im. Columbia dała mu tylko dwa LP, więc zdecydowaliśmy się dać mu trzy LP, ponieważ tak głęboko w niego wierzymy. A także, ponieważ cenimy artystów, podpisz się z nami.”
Wielu artystów pozostawało blisko Austin przez dziesięciolecia, nawet po tym, jak opuścił Warner Bros., w tym ostra czerwona papryka Flea, który pochwalił się na Instagramie: „Mo Ostin był prawdziwym dżentelmenem. Był szczery, miły i kochany. Jestem bardzo wdzięczna, że był taką częścią mojego życia; jego historie, humor i miłość do swojej pracy, jest najwspanialszy osoba, którą spotkałem w świecie muzyki. Sprawił, że poczułem się doceniony i zrozumiany.
Sammy Hager z Van Halen dodał, komentując na Instagramie Flea: „Niektórzy z największych artystów wszech czasów nie podpisali nic poza miłością i szacunkiem dla Moe Austina… świetny post dla Flea”.
Austin kierował Warner Bros. Z wielopiętrowego budynku z brązowego drewna, zwanego schroniskiem narciarskim, w Burbank. Zrobił z niego przystań dla kreatywności, z artystami często odwiedzanymi i grającymi nową muzykę. „Ricky Lee Jones wszedł z gitarą i zagrał około dwóch i pół piosenki, co wystarczyło, aby uświadomić sobie, że są świetne” Lenny WojownikWarner Brothers, wiceprezes A&R, został odwołany w 2019 roku obraz Ustna historia budynku przed przeprowadzką Warner Bros. do centrum Los Angeles. „Myślę, że to było sprawiedliwe Ted Templeman i mnie. To było oczywiste. Van Dyke Parks przyszedł do mojego biura przed swoim pierwszym nagraniem, kiedy pracował z Brianem Wilsonem. Miał swoje rzeczy, a dla mnie było fajnie, siedzi przy pianinie… chociaż to chyba było w starym budynku. raz kiedy Ross Tittleman I ustanowiłem pierwszy rekord Ricky’ego Lee Jonesa [in 1979]Spotkaliśmy się z nią w gabinecie Rossa, obok mojego, i wpadła na nowy pomysł zaaranżowania „Zakochanego Chucka E.”, który miał go w zasadzie spowolnić. To dało mu prawdziwą postawę”.
po, po Jacka HolzmannaElektra Records stała się spółką zależną Warner Bros.-Seven Arts (po Warner Brothers Records i Atlantic Records) oraz założycielami Ostin, Holzman i Atlantic Ahmed A doradź mi ertegon Pomógł stworzyć WEA, globalny system dystrybucji, który obsługiwał ich wydania i wprowadzał dystrybucję w firmie.
Contemporary Austin, dyrektor kreatywny Sony Music Entertainment Clive Davis, wspomina go jako zaciekłego konkurenta, ale bliskiego przyjaciela. „Mo Austin była jedyna w swoim rodzaju. Firma, którą kierowała, była całkowicie wyjątkowa pod względem własnego zarządzania i oczywiście głębi sztuki, która głęboko i historycznie wpłynęła na współczesną muzykę i kulturę. „Tak, rywalizowaliśmy z każdym inne przez wiele lat, ale moja przyjaźń z nim rozszerzyła się na nasze rodziny. Zawsze będę pielęgnować naszą bardzo bliską więź.”
Menedżerowie pamiętają go pokolenie po Austin jako wpływową siłę. Szef YouTube/Google ds. Muzyki Światowej Lior Cohenktóry pełnił funkcję prezesa Warner Music Group w latach 2004-2012 obraz„Wielką wiadomością jest to, że żył wspaniałym życiem. Był wspaniałym mężem i ojcem i żył zdrowym życiem muzycznym. Moje serce jest z Michaelem i rodziną. Świętujmy jego życie, słuchając wielu artystów, których wspierał. My wszyscy powinni mieć tyle szczęścia, co Mo!!”
Prezes/dyrektor generalny Universal Music Group powiedział: „Mo był świetnym nauczycielem Lucien Gring w obecnej sytuacji. „Żył się zestawem wartości, które nauczyły mnie wiele o biznesie, jak być liderem i o życiu. Mój szacunek dla niego jako dyrektora i jego rodziny był całkowity. Jego „nos” do talentu był legendarny. rzecz, ale była to też wspaniała więź z ludźmi; czegoś tak bardzo brakowało w biznesie. – I na świecie – dzisiaj. Moje najgłębsze kondolencje dla Michaela i całej rodziny.”
„Będzie tylko jeden Mo Ostin i wszyscy staniemy mu na ramionach i wykorzystamy jego niesamowite wyczyny” – napisał na Instagramie współzałożyciel Hipgnosis firmy Merck Mercuriades. „Bardzo trudno nie wybrać jego Warner Records jako największej wytwórni w historii Umieść tweeta Dla mnie Umieść tweeta Niesamowity człowiek, który wpłynął na kariery wielu legend. Nikt z nas dzisiaj nie może dotknąć krawędzi jego sukni. Kocham Michaela i rodzinę Austinów”.
Max LosadaDyrektor generalny Warner Recorded Music dodał: „W epoce, w której szanuje się kreatywnych przedsiębiorców, świętujemy Mo Austina jako pioniera, który napisał zbiór zasad do naśladowania dla innych. Warner Music Group i Warner Records nie istniałyby bez jego pasji, wizji i inteligencji. Nie tylko pomógł zbudować jedną z najwspanialszych firm muzycznych na świecie, ale zainspirował kulturę napędzaną odwagą i kreatywnością. Mo zobaczył artystów takimi, jacy byli, i dał im przestrzeń i wsparcie, aby w pełni urzeczywistnić ich autentyczność. [Mo’s son] Michael i cała rodzina Austinów. Mo był legendą i będziemy za nim bardzo tęsknić.
Po przejściu na emeryturę z Warner Bros. Austin pozostał zajęty, w tym współtworzył i zarządzał wydziałem muzycznym DreamWorks SKG od 1996 do 2004. Później służył jako konsultant i członek zarządu szkół muzycznych na swojej macierzystej uczelni, University of California, a także University of California. południowej Kalifornii. W 2011 roku przekazał 10 milionów dolarów UCLA na nowy obiekt o nazwie Evelyn and Moe Austin Center for Music.
Żona Austina Evelyn i dwaj synowie Randy i Kenny poprzedzili go w śmierci. Pozostał po swoim synu Michaelu.
Być może najbardziej odpowiedni hołd dla skromnego stylu Austina pochodzi od Stana Cornyna, byłego dyrektora generalnego Warner Brothers, który pochwalił Austina, gdy wszedł do Rock Hall za zaufanie do ludzi, których zatrudnił do pracy pod nim: „Moe był niesamowity. nie powiedział nikomu. Nigdy nie mówimy ci, jak wykonywać naszą pracę.
Dan Reese zapewnił pomoc w tej historii.
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów