12 czerwca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Microsoft wprowadza postacie AI na Xbox

Microsoft wprowadza postacie AI na Xbox

Microsoft współpracuje z Inworld AI w celu opracowania narzędzi Xbox, które pozwolą programistom tworzyć postacie, historie i misje oparte na sztucznej inteligencji. Wieloletnie partnerstwo obejmie system „AI Design Co-Pilot”, którego programiści Xbox będą mogli używać do tworzenia szczegółowych skryptów, drzew dialogowych, linii zadań i nie tylko.

„W Xbox wierzymy, że dzięki lepszym narzędziom twórcy mogą tworzyć bardziej niezwykłe gry” – wyjaśnia Haiyan Zhang, dyrektor generalny ds. sztucznej inteligencji gier w Xbox. „To partnerstwo będzie łączyć: wiedzę specjalistyczną firmy Inworld w pracy z generatywnymi modelami sztucznej inteligencji na potrzeby rozwoju postaci, najnowocześniejsze rozwiązania sztucznej inteligencji Microsoft oparte na chmurze, w tym usługę Azure OpenAI, techniczne spostrzeżenia Microsoft Research na temat przyszłości gier oraz mocne strony Team Xbox w rewolucjonizowaniu dostępności i odpowiedzialne narzędzia budowlane dla wszystkich programistów.

Międzyplatformowy zestaw narzędzi AI będzie zawierał asystenta projektowania AI do tekstu i dialogów oraz silnik postaci AI, który można zintegrować z grami i wykorzystać do dynamicznego tworzenia historii, zadań i dialogów.

Inworld działa na NPC-ach opartych na sztucznej inteligencji, które odpowiadają na pytania graczy, podobnie jak ChatGPT lub Bing Chat odpowiadają na zapytania w języku naturalnym. Ci NPC AI mogą odpowiadać unikalnymi głosami i mogą zawierać złożone drzewa dialogowe lub niestandardowe dynamiczne historie w grze. Technologię Inworld można również wykorzystać do narracji, dzięki czemu towarzysze w grach RPG z widokiem z góry mogą ostrzegać przed grupami wrogów lub graczami z przodu.

„Sztuczna inteligencja od dawna stanowi integralną część tworzenia gier, obejmując zastosowania od sztucznej inteligencji kontradyktoryjnej po generowanie proceduralne” – mówi Elijah Gelvenbein, dyrektor generalny Inworld AI. „Pojawienie się dużych modeli językowych i generatywnej sztucznej inteligencji otworzyło nowe możliwości opowiadania historii i angażowania postaci w grach”.

Microsoft oferuje to jedynie jako opcjonalne narzędzie dla twórców gier, więc to oni będą decydować o poziomie generatywnej sztucznej inteligencji w przyszłych tytułach. Egzaminy końcowe Deweloper Embark Studios musiał ostatnio bronić się przed wykorzystaniem głosów generowanych przez sztuczną inteligencję, argumentując, że „tworzenie gier bez aktorów nie jest ostatecznym celem” Oświadczenie dla IGN.

READ  Todd Howard ze Starfield postrzega teraz wszystko jako grę RPG

Jakiekolwiek wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w dziedzinach kreatywnych, takich jak projektowanie gier czy aktorstwo głosowe, budzi kontrowersje, a związek aktorów SAG-AFTRA głosował niedawno za zatwierdzeniem licencji na strajk dla artystów zajmujących się grami wideo. „Pomiędzy wyzyskiem sztucznej inteligencji a zaległymi zarobkami osoby pracujące przy grach wideo borykają się z wieloma takimi samymi problemami, jak ci, którzy pracują w filmie i telewizji” – powiedział Ray Rodriguez, dyrektor ds. kontraktów w SAG-AFTRA.

Microsoft pozycjonuje swoje narzędzia jako narzędzia, podobnie jak pozycjonuje swoją platformę Copilot dla Microsoft 365 i Windows. „Chcemy ułatwić programistom realizację ich wizji, wypróbowywanie nowych rzeczy, przesuwanie granic współczesnych gier i doświadczeń, aby poprawić rozgrywkę, łączność między graczami i nie tylko” – mówi Zhang. „Będziemy współpracować i wprowadzać innowacje z twórcami gier w Xbox Studios, a także studiami zewnętrznymi, opracowując narzędzia, które spełniają ich potrzeby i inspirują nowe możliwości dla przyszłych gier”.