27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

McDonald’s planuje reorganizację i redukcję etatów, ponieważ przyspiesza to otwieranie restauracji

McDonald’s planuje reorganizację i redukcję etatów, ponieważ przyspiesza to otwieranie restauracji

Noam Glay | Getty Images Rozrywka | Obrazy Getty’ego

McDonald’s Planuje ciąć zatrudnienie i reorganizować się, gdy firma ponownie skupia swoje priorytety, aby przyspieszyć ekspansję restauracji, powiedział w piątek pracownikom dyrektor generalny Chris Kemzynski.

Gigant fast food powiedział, że redukcja miejsc pracy nie jest środkiem do cięcia kosztów, ale ma na celu pomóc firmie w szybszym wprowadzaniu innowacji i wydajniejszym działaniu. W ramach reorganizacji firma obniży priorytety i zaprzestanie niektórych inicjatyw, zgodnie z notatką firmy Kempzinski. Nie wiadomo, jakie to projekty.

„Dzisiaj – pisał Kempinski – jesteśmy podzieleni na centryczne silosy, sektory i rynki”. „To podejście jest przestarzałe i samoograniczające się — próbujemy wielokrotnie rozwiązywać te same problemy, nie zawsze dzielimy się pomysłami i możemy powoli wprowadzać innowacje”.

Obecnie McDonald’s Corporation jest podzielona na trzy dywizje: Stany Zjednoczone, International Markets Operated i International Development Licensed Markets. Firma działa na 119 rynkach na całym świecie.

Ponadto McDonald’s powiedział w piątek, że przyspieszy plany rozwoju nowych restauracji.

„Musimy przyspieszyć tempo otwierania naszych restauracji, aby sprostać zwiększonemu popytowi, który napędzaliśmy w ciągu ostatnich kilku lat” – powiedział Kemzyński w notatce.

McDonald’s nie publikował wcześniej prognozy liczby nowych restauracji, które planuje zbudować w 2023 roku, ale firma podała w listopadzie, że nowe lokale przyczynią się do około 1,5% wzrostu sprzedaży w całym systemie w 2022 roku.

Firma nie zdecydowała jeszcze, ile nowych restauracji zbuduje ani ile zwolni w ramach reorganizacji. Kempzinski powiedział, że firma zakończy działalność i zacznie powiadamiać o zwolnieniach do 3 kwietnia.

Kempzinski ogłosił również kilka wewnętrznych promocji, które weszły w życie 1 lutego, aby pomóc firmie wdrożyć nową strategię. Globalny dyrektor ds. marketingu, Morgan Flatley, będzie również nadzorował nowe przedsięwzięcia biznesowe. Sky Anderson przeniesie się z McDonald’s West USA do Global Business Services. Rola Andrew Gregory’ego jako globalnego specjalisty ds. franczyzy będzie również obejmować kierowanie globalnym rozwojem, a Spiro Drulias przejdzie ze starszego wiceprezesa ds. finansów na dyrektora ds. transformacji firmy.

Akcje McDonald’s zamknęły się w piątek o ponad 2%. Oczekuje się, że spółka opublikuje wyniki za czwarty kwartał 31 stycznia.