Oznakowanie na zewnątrz McDonald’s Corp. restauracja typu fast food w Louisville w stanie Kentucky w USA w piątek października. 22, 2021.
Łukasza Sharretta | Bloomberg | Obrazy Getty
McDonald’s w czwartek podał wyniki kwartalne i przychody, które nie spełniły oczekiwań analityków, ponieważ wyższe koszty zaważyły na jego zyskach.
Oznacza to czwartą stratę zysków dla firmy w ciągu ośmiu kwartałów. Akcje McDonald’s spadły o prawie 2% w obrocie przedrynkowym.
Oto, co firma podała za kwartał zakończony gru. 31 w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej przez analityków Refinitiv:
- Zysk na akcję: 2,23 USD po korekcie w porównaniu z Oczekiwane 2,34 USD
- Przychody: 6,01 mld USD w porównaniu z Oczekiwane 6,03 miliarda dolarów
Sieć burgerów odnotowała w czwartym kwartale dochód netto w wysokości 1,64 mld USD, czyli 2,18 USD na akcję, w porównaniu z 1,38 mld USD lub 1,84 USD na akcję rok wcześniej. Koszty i wydatki operacyjne wzrosły w kwartale o 14%.
Wyłączając opłaty związane ze sprzedażą McD Tech Labs firmie IBM i innymi produktami, McDonald’s zarobił 2,23 USD na akcję, czyli mniej niż 2,34 USD na akcję, jakich oczekiwali analitycy ankietowani przez Refinitiv.
Sprzedaż netto wzrosła o 13% do 6,01 miliarda dolarów, tracąc oczekiwania 6,03 miliarda dolarów. Sprzedaż w tym samym sklepie firmy wzrosła o 12,3% rok temu i 10,8% w ciągu dwóch lat. Podwyżki cen menu, które zostały wprowadzone w celu zwalczania rosnących kosztów żywności, pomogły zwiększyć sprzedaż.
Na rodzimym rynku McDonald’s sprzedaż w tym samym sklepie wzrosła o 7,5%, przekraczając szacunki StreetAccount na poziomie 6,9%. W ciągu dwóch lat sprzedaż w tym samym sklepie w USA wzrosła o 13,4%. Oprócz wyższych cen menu, firma przypisała swój rosnący program lojalnościowy i promocyjne pozycje menu, takie jak McRib, za dobre wyniki na rynku.
Poza Stanami Zjednoczonymi wyniki McDonald’s były równie dobre, chociaż niektóre rynki odnotowały wpływ Covid-19 na przychody. Jej międzynarodowy, licencjonowany dział rozwoju, który obejmuje Japonię i Amerykę Łacińską, odnotował wzrost sprzedaży w tym samym sklepie o 14,2%, co miażdżyło szacunki StreetAccount na poziomie 9%. Jednak Chiny odnotowały spadki sprzedaży w tym samym sklepie, ponieważ w tym kwartale kraj ten stanął w obliczu odrodzenia Covid-19.
W segmencie rynków obsługiwanych na rynkach międzynarodowych, obejmującym Wielką Brytanię, Australię i Francję, odnotowano wzrost sprzedaży w tym samym sklepie o 16,8%, nieznacznie przekraczając szacunki na poziomie 16,5%. Sprzedaż w tych samych sklepach w Australii w tym kwartale nie zmieniła się, ponieważ ograniczenia rządowe zaważyły na popycie.
Przez cały rok sprzedaż cyfrowa przekroczyła 18 miliardów dolarów, co stanowi około 16% globalnej sprzedaży całego systemu.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji