Lufthansa we wtorek wydała przeprosiny po tym, jak ortodoksyjni Żydzi skarżyli się, że wszyscy żydowscy pasażerowie zostali wydaleni z samolotu, ponieważ jedna grupa nie przestrzegała zasad ukrywania niemieckich linii lotniczych.
w wideo Z incydentu można usłyszeć, jak jeden z nadzorców Lufthansy mówi: „Każdy powinien zapłacić za parę” i „To Żydzi pochodzą z JFK. Żydzi, którzy zrobili bałagan, ci, którzy spowodowali kłopoty”.
We wtorkowym oświadczeniu Lufthansa stwierdziła, że tylko „niestosującym się gościom” należy odmówić przyjęcia na pokład, a nie całej grupie. „Lufthansa żałuje okoliczności towarzyszących decyzji o wykluczeniu pasażerów z lotu LH 1334 4 maja. Lufthansa szczerze przeprasza” – powiedział.
„To, co się wydarzyło, nie jest zgodne z polityką lub wartościami Lufthansy. Nie tolerujemy rasizmu, antysemityzmu i jakiejkolwiek dyskryminacji”.
Jednak niektórzy urzędnicy nie przyjęli w wystarczającym stopniu przeprosin samolotu.
W odpowiedzi na oświadczenie dyrektor Yad Vashem Danny Dayan napisał na Twitterze: „Czy żałujesz” okoliczności towarzyszących decyzji? „Nie żałujesz samej decyzji? Jak zachowują się Twoi pracownicy? Jakie jest ich stanowisko i wypowiedzi? To nie przeprosiny. Oczekujemy, że poradzisz sobie lepiej. Jeszcze nie jest za późno”.
teraz Instagram I @Youtube Usunęliśmy film przedstawiający moderatora Lufthansy obwiniającego nas o problemy #Żydzi Z powodu „mowy nienawiści”.
nie zamykaj się #Antysemityzm!
Udostępnij tę historię i film, zanim zostały usunięte wszędzie!https://t.co/2VONoXtRzNUmieść tweeta Zespół YouTube pic.twitter.com/xVgS21AwOa
– DansDeals (@DansDeals) 9 maja 2022
Anti-Defamation League skrytykowała oświadczenie Lufthansy i wezwała linie lotnicze do dalszego zbadania incydentu i zrekompensowania pasażerom, którym uniemożliwiono lot.
„Ten brak przeprosin nie potwierdził błędu ani nie zidentyfikował zakazanych pasażerów jako Żydów. Odnosi się również do nich jako do grupy, chociaż wielu z nich było obcymi. Liga Przeciw Zniesławieniu powiedziała w odpowiedzi na oświadczenie Lufthansy, że mają jedną wspólną mianownik – bycie wyraźnie żydowskim.
Film, po raz pierwszy zgłoszony i udostępniony przez witrynę turystyczną ze zniżkami Oferty Danna YouTubie i Instagramie, gdzie w gniewny sposób porównano do traktowania Żydów podczas Holokaustu.
Pasażerom uniemożliwiono również zakup kolejnego biletu do Budapesztu na 24 godziny.
Żydowscy podróżnicy odbywali coroczną pielgrzymkę, aby odwiedzić grób rabina Izajasza Steinera, rzekomego cudotwórczego rabina, który zmarł w 1925 r. i został pochowany w wiosce w północno-wschodnich Węgrzech. Według umów Dana na pokładzie znajdowało się około 135 do 170 Żydów, z których 80 procent było w widocznych szatach chasydzkich.
Według oświadczenia wydanego przez Lufthansę w poniedziałek po wypadku, była większa grupa pasażerów, którzy „odmówili noszenia na pokładzie maski (maski medycznej) przepisanej przez prawo”.
„Ze względów prawnych nie możemy ujawnić liczby gości biorących udział w incydencie” – powiedział Dan Dills w oświadczeniu. „Lufthansa będzie nadal przestrzegać wszystkich wymogów prawnych, w tym mandatu dotyczącego maski nałożonego przez rząd niemiecki i krajów, którym służy. Robimy to bez uprzedzeń i [for] dobre samopoczucie wszystkich naszych gości.
Rabin David Zoebel z Agudath Israel of America napisał w poniedziałek list do Carstena Spohra, dyrektora generalnego Lufthansy, wzywając do przeprowadzenia dochodzenia w sprawie incydentu po usłyszeniu „niepokojących relacji”.
„Ludzie byli karani po prostu za dzielenie się swoją rasą i religią z rzekomymi przestępcami” – czytamy w liście.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych