5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Kultura biurowa”, jaką znamy, umarła. Pracownicy mają inny pomysł.

„Kultura biurowa”, jaką znamy, umarła.  Pracownicy mają inny pomysł.

„Nazywamy pokolenie Z «pokoleniem aktywistów» i widzimy, że domaga się ono większej odpowiedzialności” – mówi Fraser, wskazując na udogodnienia takie jak toalety neutralne pod względem płci, opcje ekologicznych przekąsek i powierzchnie biurowe, które zapewniają więcej możliwości budowania społeczności. Zwraca również uwagę: „Widzimy zwiększone oczekiwania w stosunku do momentów niezwiązanych z pracą, podczas gdy przed pandemią ludzie skupiali się na rzeczach”. [more strictly] W pracy.”

Ponadto, ponieważ młodsi ludzie stanowią większą część siły roboczej, nie tylko nie podoba im się kultura biurowa z przeszłości, ale nigdy jej nie doświadczyli.

„Nigdy nie znałem kultury biurowej, która nie byłaby odległa” – mówi Jamie Masterson, lat 24, specjalista ds. marketingu cyfrowego, który rozpoczął pracę w USA w 2021 r., w środku pandemii Covid-19. „Słyszałem o notorycznych „zabawach” w biurze – fajnych strefach przystankowych, stołach do ping-ponga i tym podobnych. Chyba nigdy się nimi w ogóle nie interesowałem.

Zamiast tego Masterson bardziej skupia się na wymiernych korzyściach, takich jak płaca, opieka zdrowotna i elastyczny urlop. „Ludzie robią sobie przerwy na swój własny sposób i mogą nawiązywać kontakty na swój własny sposób. [Office perks] „Postrzeganie ich jako «korzyści» w porównaniu z czymś, co jest rzeczywiście przydatne – czymś pieniężnym – w czasie, gdy ludzie są w kryzysie, a nasz kraj jest w kryzysie, wydaje się to trochę głuche”.

Po latach masowych zwolnień, które utrzymują się w stałym tempie, pracownicy zaczęli coraz bardziej interesować się bezpieczeństwem finansowym i dobrostanem. Może to sprawić, że pracownikom takim jak Masterson skupienie się na kulturze biurowej będzie wydawać się szczególnie odległe.

Ostatecznie nie ma nic złego w atrakcyjnych bonusach biurowych — ale jeśli firma nie będzie w stanie ich poprzeć wymiernymi korzyściami poprawiającymi życie pracowników, straci talenty. „Następne pokolenie czuje się bardzo komfortowo, opowiadając się za ich potrzebami” – mówi Juan Franco (32 l.), zastępca dyrektora operacyjnego ds. szkolnictwa wyższego. „A jeśli firma nie dostosuje się do ich potrzeb, nie może oczekiwać, że pracownik będzie zadowolony”.

READ  Akcje GameStop i AMC podskoczyły o kolejne 40% w notowaniach przed otwarciem sesji w związku z powrotem szału na akcje memów

„Oczywiście kultura jest wspaniała, ale ostatecznie wszyscy musimy przetrwać” – zgadza się Masterson.