5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Krueger i Albertson ogłaszają plan połączenia transakcji o wartości 25 miliardów dolarów

Krueger i Albertson ogłaszają plan połączenia transakcji o wartości 25 miliardów dolarów

Dodał: „Abstrakcja to zawsze świetny pomysł na łączenie imprez i nie zawsze jest to dobry pomysł dla konsumentów”.

Akcje Albertsona spadły w piątek, co oznacza, że ​​inwestorzy są sceptyczni, że transakcja ominie regulatorów. Późnym rankiem cena akcji wynosiła mniej niż 27 USD za akcję, poniżej ceny oferowanej przez Krogera 34,10 USD.

Ogłaszając transakcję, Kroger starał się również rozwiać obawy dotyczące wpływu na konsumentów, mówiąc, że spodziewa się zaoszczędzić około 500 milionów dolarów na kosztach, które planuje wykorzystać do „obniżenia cen dla klientów”. Głównym celem regulatorów będzie prawdopodobnie to, czy będzie realizował te plany.

Chociaż oszczędności kosztów przejęć często wynikają ze zwolnień, sprzedawcy artykułów spożywczych mogą również odnosić się do faktu, że ich pracownicy są związani ze związkami zawodowymi w ramach dyskusji z organami regulacyjnymi. Administracja Bidena Był wielkim mistrzem związków zawodowych. Ani Walmart, ani Amazon nie zostały szeroko ustandaryzowane.

Grupy konsumentów zgłosiły obawy dotyczące transakcji po doniesieniach o możliwej fuzji w czwartek. American Economic Freedoms Project, organizacja non-profit promująca przepisy antymonopolowe, skrytykowała je jako „złą ofertę dla konsumentów, pracowników i społeczności”.

„Nie ma powodu, aby pozwolić na połączenie dwóch największych sieci supermarketów w kraju – zwłaszcza, że ​​ceny żywności już i tak gwałtownie rosną” – powiedziała w oświadczeniu Sarah Miller, dyrektor wykonawczy grupy.

W ramach prezentacji dla organów regulacyjnych Krueger i Albertson prawdopodobnie spróbują przekonać ich, że ich skala jest niezbędna, aby konkurować z dużymi sklepami, takimi jak Aldi i Lidl – dwie europejskie sieci, które szybko rozwijają się w Stanach Zjednoczonych – oraz Costco. , jak również Amazon.

Jednak agencja nie zawsze pozwalała sprzedawcom na wykorzystanie Amazona jako straszydła, aby pomóc w likwidacji ich transakcji. w 2015 r.Federalna Komisja Handlu (FTC) z powodzeniem pozwała do zablokowania fuzji między detalistami Office Depot i Staples, nawet po tym, jak sformułowali umowę jako próbę przejęcia Amazon i obniżenia cen.

READ  Kamienica Taylor Swift „Cornelia Street” w Nowym Jorku jest teraz na sprzedaż