Naczelne królują w kasie w Ameryce Północnej, ponieważ „Królestwo planety małp” zarobiło w weekend otwarcia 56,5 miliona dolarów.
Sprzedaż biletów przekroczyła początkowe prognozy wynoszące od 50 do 55 milionów dolarów i złagodziła brak konkurencji. „Królestwo planety małp” zaczęło się mniej więcej równo z „Świtem planety małp” z 2014 r. (najlepszy serial za 72 miliony dolarów) i dwiema z trzech poprzednich części wznowionej serii przed 2017 r. Wojna o planetę małp” (56,2 mln dolarów) i „Powrót planety małp” z 2011 roku (54,8 mln dolarów).
„Liczba weekendów jest średnia dla gatunku, ale tutaj średnia opiera się na największych filmach akcji wszechczasów” – powiedział David A. Krzyś mówi. „To wspaniałe otwarcie”.
Otwarcie jest zgodne z przewidywaniami, ale Gross twierdzi, że branża wystawiennicza wciąż czeka, aby „wstrząsnąć rynkiem i zelektryzować letnią scenę filmową”. Obecnie sprzedaż biletów krajowych spadła o 22% w porównaniu z 2023 r. i 42% w stosunku do 2019 r. W nadchodzących tygodniach i miesiącach właściciele kin liczą, że takie hity jak „Deadpool i Wolverine”, „Despicable Me 4” i „Inside Out 2” pokonają oczekiwania i uratują lato.
Produkcja nowego filmu z długoletniej serii „Małpy” kosztowała 160 milionów dolarów (mniej niż poprzednie dwa filmy budżetowe o wartości 190 milionów dolarów) i podobnie jak jego poprzednicy oczekuje się, że odniesie duży sukces w międzynarodowej kasie. Film zadebiutował za granicą z kwotą 72,5 miliona dolarów, co oznacza, że jego globalna suma wyniosła 129 milionów dolarów.
„Królestwo planety małp”, czwarta część odnowionej serii i dziesiąta z 56-letniej serii, nie spotkała się z tak szeroką akceptacją jak jej poprzedniczki. Jednak krytycy i widzowie pozytywnie zareagowali na film, zdobywając 80% w serwisie Rotten Tomatoes i „B” w CinemaScore. Akcja „Małp” w reżyserii Wesa Paula rozgrywa się wiele lat po panowaniu Cezara (przywódca rewolucji Andy Serkis) i podąża za młodą małpą o imieniu Noah (Owen Teague) wyruszającą w podróż z człowiekiem. Nazwany May (Freya Allen), aby utorować drogę dla przyszłości obu gatunków.
„Królestwo planety małp” było jedyną dużą nowością weekendu, a tytuły, które pozostały na listach przebojów, zajmowały pierwsze miejsca na listach przebojów. Mistrz z zeszłego weekendu „The Fall Guy” zajął drugie miejsce z 13,7 miliona dolarów, co oznacza spadek o 51% w porównaniu z debiutem. Jak dotąd komedia akcji z Ryanem Goslingiem i Emily Blunt w rolach głównych zarobiła 49,6 miliona dolarów w kraju i 103 miliony dolarów na całym świecie. „The Fall Guy” kosztował 140 milionów dolarów, więc aby wylądować i wykupić swoją kinową premierę, zależy od zainteresowania ze strony międzynarodowych kas.
Seksowny dramat tenisowy Zendayi „Challengers” zajął 3. miejsce z kwotą 4,6 miliona dolarów z 2609 kin. Po trzech weekendach od premiery film reżysera Lucy Guadagnino zarobił 38 milionów dolarów w Ameryce Północnej i 68,7 miliona dolarów na całym świecie. To dobre zakończenie artystycznego dramatu z oceną R. Jednak „Challengers” był wspierany przez Amazon MGM i przy budżecie wynoszącym 55 milionów dolarów nie miał budżetu takiego jak film niezależny. Potrzebuje długiego życia w kinach, aby uzasadnić swoją cenę, zanim wyląduje na streamerze.
Na czwartym miejscu znalazł się niskobudżetowy horror „Tarot”, wyprodukowany przez Sony i Screen Gem, który w drugi weekend zarobił 3,4 miliona dolarów. „Tarot”, nadprzyrodzona opowieść o przyjaciołach, którzy wyzwalają zło z przeklętych kart tarota, zarobił 12 milionów dolarów w Ameryce Północnej i 20 milionów dolarów na całym świecie. Ale kosztuje zaledwie 8 milionów dolarów, więc jest dobrze umiejscowiony na dużym ekranie.
Pierwszą piątkę zamknął „Godzilla x Kong: A New Empire” z kwotą 2,5 miliona dolarów z 2531 lokalizacji. Warner Bros. i Legendary’s Monster przez siedem kolejnych weekendów znajdowały się w pierwszej piątce, przynosząc do tej pory dochód wynoszący 191 milionów dolarów w kraju i 558,8 miliona dolarów na całym świecie. Jest to drugi najbardziej dochodowy film roku, po kolejnym wspólnym filmie Warner Bros. i Legendary „Toon: Część druga” (708 milionów dolarów).
Gdzie indziej boska farsa „Not Another Church Movie” zarobiła ponure 360 000 dolarów w 1108 lokalizacjach w Ameryce Północnej. Wydane przez Briarcliff Entertainment i wyreżyserowane przez Kevina Danielsa, Vivica A. Fox i Jamie Foxx w roli Boga zdobyli 17% na Rotten Tomatoes, co nie wróży dobrze jego karierze teatralnej.
„Bez wsparcia marketingowego” – mówi Gross – „porównań [to other films in the genre] To nie będzie dobre.”
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji