DOHA, Katar – Piwo skończyło się na Mistrzostwach Świata.
W zaskakujący sposób władze Kataru zdecydowały, że jedyne napoje, które będą sprzedawane kibicom na stadionach podczas trwających miesiąc mistrzostw świata, będą bezalkoholowe.
Decyzję o sprzedaży piwa potwierdził w piątek rano zaznajomiony ze zmianą planów urzędnik Pucharu Świata. Urzędnik poprosił o zachowanie anonimowości, ponieważ nie jest upoważniony do wypowiadania się w mediach, a Katar wciąż przygotowuje się do oficjalnego ogłoszenia.
To posunięcie jest najnowszą i największą zmianą w Zaawansowany plan alkoholowy Przez kilka miesięcy zwiększało to napięcia między FIFA, światowym organem zarządzającym piłką nożną, a Katarem, konserwatywnym krajem islamskim, w którym sprzedaż alkoholu jest ściśle kontrolowana. Ale będzie miał również umowę sponsorską FIFA o wartości 75 milionów dolarów z Budweiserem; wkurzanie fanów, którzy już są wściekli na ograniczenia; I po raz kolejny organizatorzy starają się dostosować – tym razem na zaledwie 48 godzin przed niedzielnym otwarciem turnieju.
Ale pokazało to również, że FIFA, która przez lata była poddawana intensywnej krytyce za swoją decyzję o sprowadzeniu tego niezwykłego turnieju do Kataru, może nie mieć już pełnej kontroli nad kluczowymi decyzjami związanymi z wydarzeniem. organizacja Oficjalny przewodnik dla fanów Zaznacza, że „posiadacze biletów będą mieli dostęp do produktów Budweiser, Budweiser Zero i Coca-Cola na terenie stadionu” przez co najmniej trzy godziny przed meczami i godzinę po nich.
Zakaz sprzedaży alkoholu kibicom na stadionach – piwo będzie nadal dostępne w luksusowych apartamentach zarezerwowanych dla działaczy FIFA i innych zamożnych gości – pojawia się tydzień po tym, jak wcześniejszy dekret przeniósł dziesiątki namiotów z czerwonym piwem marki Budweiser do bardziej ekskluzywnych lokalizacji w całym kraju. osiem stadionów Mistrzostw Świata, Z dala od miejsc, w których przechodzą kibice, którzy przyjdą na mecze.
Katar boryka się z tematem alkoholu od czasu przyznania temu maleńkiemu państwu Zatoki Perskiej praw do organizacji mistrzostw świata w 2010 roku. Alkohol jest w kraju dostępny, ale jego sprzedaż jest ściśle kontrolowana. Większość odwiedzających jeszcze przed mundialem mogła kupować piwo i inne napoje alkoholowe jedynie w ekskluzywnych barach hotelowych po niezwykle wysokich cenach.
Organizatorzy mistrzostw świata odmówili komentarza na temat nowego programu alkoholowego w piątek.
Przedstawiciele Budweisera, którzy powiedzieli w zeszłym tygodniu, że byli zaskoczeni wcześniejszymi zmianami, jakie Katar wprowadził w swojej strategii sprzedaży na Mistrzostwa Świata, nie odpowiedzieli na prośby o komentarz.
W zeszłym tygodniu organizatorzy z Kataru próbowali bagatelizować rosnące napięcie związane ze sprzedażą piwa, która jest stałym elementem Mistrzostw Świata od pokoleń, mówiąc, że plany operacyjne wciąż są opracowywane i wciąż wprowadzane są zmiany w „lokalizacji niektórych stref kibica”. odnotowano również oświadczenie, że „czasy przepływu i liczba miejsc docelowych przepływu” pozostały takie same na wszystkich ośmiu stadionach.
Budweiser, który płaci FIFA 75 milionów dolarów za czteroletni cykl mistrzostw świata, powiedział, że współpracuje z organizatorami w celu „przeniesienia placówek franczyzowych do lokalizacji zgodnie z zaleceniami”.
Nowszy plan oznacza, że czerwone namioty browaru mogą być teraz niewidoczne na stadionach; Rozważane są niemarkowe białe alternatywy. Słynne czerwone lodówki firmy prawdopodobnie zostaną zastąpione niebieskimi, co jest kolorem kojarzonym z bezalkoholową marką Budweisera, Budweiser Zero.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Sąd Najwyższy Brazylii grozi zawieszeniem działalności Spółki X w związku z najnowszymi wydarzeniami w ramach toczącego się sporu
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy