Pierwszy lot, który może nadejść pod koniec roku, będzie miał na celu wysłanie czteroosobowej załogi dalej niż jakikolwiek inny lot kosmiczny od 50 lat i będzie obejmował pierwszy lot kosmiczny prywatnego obywatela, powiedział Isaacman w ekskluzywnym wywiadzie dla The Poczta Waszyngtona. . Drugi lot odbędzie się również na pokładzie statku kosmicznego SpaceX Dragon, pojazdu, od którego NASA zależy teraz do transportu astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną.
W zeszłym roku Isaacman, założyciel i dyrektor generalny Shift4, firmy zajmującej się przetwarzaniem płatności, sfinansował to, co było Zadanie nazywa się Inspiracja4. Lot ten wysłał Isaacmana i trzech innych obywateli – obcych, dopóki nie zostali wybrani do misji – na orbitę na trzy dni w podróży, która przyniosła ponad 240 milionów dolarów dla Szpitala Badawczego St. Jude Children’s.
Lot osiągnął wysokość 367 mil, wyższą niż Kosmiczny Teleskop Hubble’a i większość lotów wahadłowców kosmicznych, i był Zasilany w całości przez SpaceXktóre szkoliły załogę i dostarczały jej skafandry kosmiczne, Utrzymuj je przy życiu na orbicie Następnie wyrwał ich z Zatoki Meksykańskiej po powrocie na ląd. Ponieważ NASA obserwowała z boku, był to kolejny znak erozji wieloletniego monopolu rządu na ludzkie loty kosmiczne, ponieważ prywatne firmy stają się bardziej zdolne i ośmielone.
Po podróży z Inspiracją 4, Isaacman zasugerował, że może być więcej w przyszłości, mówiąc: „To była dla nas podróż i dopiero zaczynamy”.
W wywiadzie dla The Post Isaacman powiedział, że omawiał program Polaris ze SpaceX przed misją Inspiration4. Powiedział, że to po wycieczce Inspiration4 Zachwycony cudami podróży kosmicznych I chętnie wrócę. Ale miał też wątpliwości, czy powinien kontynuować prywatne loty kosmiczne, ponieważ misja Inspiration4, która była Data na Netflix Seria, z sukcesem zakończyła wiele kamieni milowych. I bał się, że nie będzie w stanie wykuć nowej ścieżki.
„Kocham kosmos i zdecydowanie chcę skorzystać z okazji, aby cofnąć się w czasie” – powiedział Isaacman, który jest również entuzjastą latania i bardzo wykwalifikowanym pilotem odrzutowców. „Czułem też, że dzięki Inspiration4 osiągnęliśmy wiele rzeczy i nigdy nie chciałem się bez tego obejść, chyba że miało to naprawdę dobry wpływ na świat”.
Nie chciał kontynuować, dopóki nie był przekonany, że dodatkowe loty „przysłużą się większemu celowi: zrobieniu miejsca dla wszystkich i uczynieniu rasy ludzkiej gatunkiem wieloplanetarnym, a najlepiej byłoby, gdyby przydały się do rzeczy, których próbujemy osiągnąć ponownie tutaj na Ziemi.”
Isaacman i SpaceX nie ujawnili, ile płacił za loty, choć liczba ta mogła spokojnie sięgać kilkuset milionów dolarów. Nie określił też dokładnie, ile kosztowałaby misja Inspiration4, z wyjątkiem tego, że cena wynosiła mniej niż 200 milionów dolarów.
Oprócz pierwszego komercyjnego spaceru kosmicznego, Isaacman powiedział, że pierwsza misja Polaris będzie dążyć do „dojścia dalej niż ktokolwiek dotarł od czasu, gdy ostatnio spacerowaliśmy po Księżycu – na najwyższej orbicie Ziemi, na której ktokolwiek kiedykolwiek latał”.
Lot, który wystartuje z Centrum Kosmicznego im. Kennedy’ego na Florydzie, będzie wymagał zezwolenia Federalnej Administracji Lotnictwa. Jednak FAA, udzielając tej zgody, bierze pod uwagę jedynie bezpieczeństwo ludzi i mienia na Ziemi, a nie ryzyko, jakie ich działalność w kosmosie może stanowić dla załogi.
Załoga również przetestuje Laserowa komunikacja satelitarna Starlink od SpaceX technologia w kosmosie. Podczas gdy satelity Starlink wysyłają teraz sygnały internetowe do obszarów wiejskich na Ziemi, SpaceX ma nadzieję, że wykorzysta system do ludzkich misji kosmicznych na Księżyc i Marsa. Program będzie również współpracował z kilkoma uniwersytetami i instytucjami badawczymi, w tym University of Colorado w Boulder, Embry-Riddle Aeronautical University, Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory oraz US Air Force Academy.
Pierwsza misja przeprowadzi również badanie przed spacerem kosmicznym i po nim, aby sprawdzić, jak ludzie traktują chorobę dekompresyjną i dlaczego jest ona inna, powiedział Isaacman. Załoga będzie również zbierać dane o tym, jak promieniowanie wpływa na ludzkie ciało i jak mikrograwitacja zmienia strukturę mózgów i oczu astronautów.
Isaacman będzie kapitanem pierwszego lotu Polaris, znanego jako Polaris Dawn. Dołączy do niego Scott „Kid” Bottet, były pilot sił powietrznych, który służył jako kierownik misji dla Inspiration 4, oraz dwie główne inżyniery operacyjne SpaceX, Sarah Gillies i Anna Menon, którzy pomagają przygotować astronautów do lotów na pokładzie Dragona firmy. statek kosmiczny. . Załoga powiedziała w oświadczeniu, że czwórka poznała się podczas Mission Inspiration4 i ma „fundament zaufania, na którym mogą budować, podejmując wyzwania tej misji”.
Menon jest żonaty z Anilem Menonem, pierwszym chirurgiem lotniczym SpaceX, którym był Niedawno został wybrany przez NASA do zespołu astronautów. Kiedy para powiedziała swojemu 4-letniemu synowi, że Anil Menon będzie astronautą NASA, „pierwsze słowa, które wyszły z jego ust, brzmiały: „Mamo, kiedy zamierzasz zostać astronautą?” Anna Menon powiedziała w wywiadzie.
Kilka tygodni później Isaacman poprosił ją, aby dołączyła do załogi Polaris, a teraz prawdopodobnie będzie w kosmosie przed swoim mężem.
Oprócz ustanowienia rekordu wysokości, załoga Polaris Dawn planuje również spacer kosmiczny, który będzie pierwszym dedykowanym lotem kosmicznym dla wszystkich obywateli. Ponieważ kapsuła Dragon nie ma śluzy powietrznej, załoga będzie musiała nosić skafandry ciśnieniowe i powoli obniżać ciśnienie w kabinie przed otwarciem włazu na górze kapsuły. Następnie mogą wspiąć się na zewnątrz, aby unosić się w przestrzeni, będąc przywiązanym do statku kosmicznego.
Isaacman powiedział, że nie zdecydowano jeszcze, czy wszyscy będą mieli szansę wyjść na zewnątrz, i że jest to jeden szczegół operacji, która wciąż trwa. odbyć spacer kosmiczny, SpaceX opracowuje bardziej zaawansowane skafandry kosmiczne To zapewniłoby astronautom bezpieczeństwo w próżni kosmicznej.
Spacery kosmiczne doda dodatkową warstwę trudności i niebezpieczeństwa do i tak już niebezpiecznego przedsięwzięcia. Astronauci NASA spędzają miesiące trenując do swoich spacerów kosmicznych na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, ćwicząc podwodny trening w ogromnym basenie w Johnson Space Center w Houston, aby symulować nieważkie środowisko kosmosu. Wyjście ze stacji kosmicznej to jedna z najciekawszych rzeczy do zrobienia Niebezpieczne czynności, które może wykonywać astronautanigdy wcześniej nie widziany przez nieprofesjonalnych astronautów.
Jednak załoga Polaris powiedziała, że jest przekonana, że mogą skorzystać z doświadczenia NASA i że SpaceX będzie w stanie zapewnić im bezpieczeństwo w tak zwanych aktywnościach poza pojazdem lub EVA.
„NASA była spacerem kosmicznym przez długi czas i dzięki temu zdobyli dużo wiedzy i naprawdę zamierzamy na tym bazować” – powiedział Gillis. „Rozmawialiśmy z byłymi astronautami NASA i obecnymi astronautami NASA o ich doświadczeniach z EVA i o tym, jak faktycznie możesz to zrobić. Widząc to z bliska, naprawdę wierzę w procesy SpaceX, weryfikację, proces testowania i naprawdę dokładny wygląd, który weź absolutnie wszystko.”
Isakman powiedział, że w nadchodzących miesiącach zespół udostępni więcej szczegółów na temat misji — i dwóch, które nastąpią po niej. Powiedział, że załogi ostatnich dwóch lotów nie zostały wybrane. Ale Isaacman powiedział, że program „zakończy się pierwszym załogowym lotem statku kosmicznego”.
Ale gdyby Isaacman i jego załoga lecieli pierwszym samolotem, byłaby to poważna sprawa Transformacja w ludzkich lotach kosmicznych. Zwykle NASA polega na swoich bardziej doświadczonych astronautach podczas pierwszych lotów testowych nowych rakiet. Na przykład weteran podczas pierwszego lotu rakiety SpaceX Falcon 9 Astronauci NASA Bob Behnken i Doug Hurley Jako pierwsi to przetestowali.
Isaacman powiedział, że statek kosmiczny poleci kilka razy przed swoim pierwszym lotem załogowym. „Oczekuję od SpaceX, że będą wykonywać dużą liczbę lotów i uzyskiwać dużo danych, zanim pierwsi ludzie wejdą na ten statek” – powiedział.
Isaacman powiedział, że posiadanie załogi składającej się z obywateli, którzy jako pierwsi będą latać statkiem kosmicznym, nie jest sprawą drugorzędną dla NASA, ale kolejnym znakiem tego, jak eksploracja kosmosu przechodzi fundamentalną transformację.
„NASA utorowała drogę dla wszystkich – żeby było bardzo jasne” – powiedział Isaacman. „Wszyscy jesteśmy tu dzisiaj z powodu ich osiągnięć i poświęceń sprzed wieków. Ale widzimy, że nie dotyczy to wyłącznie NASA. Istnieje wiele prywatnych pieniędzy, które próbują spełnić marzenie o SpaceX”.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych