4 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Jack i Daxter są „przenoszeni” z PS2 na PC przez fanów

Jack i Daxter są „przenoszeni” z PS2 na PC przez fanów
Jack i Daxter

obrazek: posłuszny pies

W ciągu ostatnich kilku lat zaczęliśmy dostrzegać, że dzieje się coś pięknego: fani klasycznych gier konsolowych przejmują stare kody i tworzą oryginalne wersje gier na komputery PC, które nigdy nie doczekały się oficjalnej premiery. Widzieliśmy to w niektórych grach Nintendoale teraz widzimy to również na platformie PlayStation.

Nie jest to transfer w sensie wieloplatformowym, do którego jesteśmy przyzwyczajeni, ani nie jest to symulacja. Jest to kompletna rekompilacja kodu gry, aby Jack i Daxter: Dziedzictwo prekursoraktóry został wydany na PS2 w 2001 roku, teraz działa jako natywna aplikacja na PC.

Projekt, teraz ukończony w 80%, to jakaś niesamowita bzdurabo się okazuje Jack i Daxter Został napisany w GOAL, niestandardowym języku Lisp opracowanym przez Naughty Dog, co oznacza, że ​​mały zespół pracujący nad tym musiałby „zdekodować oryginalną grę na czytelny dla człowieka kod GOAL”, a następnie „opracować własny kompilator dla GOAL i ponownie skompilować to.” Kod gry dla x86-64”.

Co ciekawe, nie jest to też bezpośredni port, ponieważ kilka drobnych zmian wprowadzono głównie w grze, głównie w zakresie opcji dostępnych dla graczy:

Dodaliśmy mnóstwo opcji do ustawień gry (i usunęliśmy niektóre, które nie mają sensu), dzięki czemu możesz uzyskać bardziej nowoczesne lub podobne do PS2 wrażenia, jeśli się na to zdecydujesz. To zależy od Ciebie! Dodaliśmy również kilka dodatkowych gadżetów i sekretów, aby się dowiedzieć. Staramy się, aby podstawowa rozgrywka (sterowanie, fizyka, zachowania itp.) była identyczna, więc jeśli znajdziesz jakieś problemy lub różnice, daj nam znać.

Niektóre z tych „bardziej nowoczesnych” opcji obejmują lepsze sterowanie tłumaczeniem, niestandardową rozdzielczość i sterowanie kamerą, ale pod względem ogólnej rozgrywki sprawiają, że kule są „łatwiejsze do zobaczenia”.

Chociaż projekt nie jest w 100% ukończony, można go pobrać (i można go przezwyciężyć, prawdopodobnie są tylko błędy) Ze strony github projektu. Oto kilka migawek projektu działającego w 4K przy 60 klatkach na sekundę:

READ  Przed The Game Awards Geoff Kelly powiedział, że „od jakiegoś czasu nie czuł się dobrze w programie”.