Nie widać spowolnienia, tysiące członków Związek zawodowy United Auto Workers rozpoczyna piąty tydzień strajkug przeciwko producentom samochodów z Detroit Three.
Niedawno 8700 pracowników największej fabryki Forda odeszło z pracy, narażając firmę na ryzyko utraty prawie 30 milionów dolarów dziennie zysków.
pracownicy w Fabryka samochodów ciężarowych Ford Kentucky produkuje Forda Super DutyFord Expedition i Lincoln Navigator. Super Duty to jeden z najbardziej dochodowych produktów sprzedawanych przez Forda. Z oświadczenia Forda wynika, że pojazdy produkowane w fabryce generują 25 miliardów dolarów przychodów rocznie.
Zrzeszeni w fabryce pracownicy godzinowi żądają uczciwego kontraktu i lepszych wynagrodzeń. Dołącz do 25 300 pracowników samochodów, którzy już pikietują W wybranych zakładach Ford, GM i Stellantis na terenie całego kraju.
Jak podaje Associated Press. Detroit Three zwolniło już prawie 4800 pracowników samochodowych w zakładach, które nie strajkowały. Strajkujący pracownicy otrzymują 500 dolarów tygodniowo ze związkowego funduszu płac.
Strajk UAW Sytuacja w sytuacji, gdy strajk trwa już miesiąc i kończy się cierpliwość niektórych pracowników
Jak wygląda wynagrodzenie pracownika samochodowego w porównaniu z wynagrodzeniem innych pracowników zatrudnionych na stawkę godzinową?
Według Amerykańskie Biuro Statystyki PracyŚrednia płaca pracownika samochodowego wynosi około 28 dolarów za godzinę. W stosunku do roku poprzedniego płaca ta wzrosła o około dolara.
W stanach, w których producenci samochodów z Detroit Three mają fabryki, pracownicy strajkują o lepsze płace. Oto porównanie średnich stawek godzinowych w innych popularnych zawodach:
- W branży opieki nad dziećmi, branży przygotowywania i usług spożywczych oraz branży produkcyjnej stanowiska produkcyjne są najbardziej opłacane za godzinę we wszystkich stanach.
- Średnie godzinowe wynagrodzenie pracowników produkcyjnych jest najwyższe w Kalifornii, Waszyngtonie i Illinois, a każdy z nich należy do 20 najdroższych stanów w Stanach Zjednoczonych. Według danych regionalnego parytetu cen z Biura Analiz Ekonomicznych.
- Średnia stawka godzinowa pracowników opieki nad dziećmi jest najniższa w Kentucky, który należy do stanów, w których towary konsumpcyjne są najtańsze w Stanach Zjednoczonych. Według danych BEA. Opiekunowie dzieci zarabiają tam średnio 12,28 dolara na godzinę.
Jak zarabiają pracownicy branży motoryzacyjnej w porównaniu do ich dyrektorów generalnych?
Pracownicy branży motoryzacyjnej twierdzą, że ich płace pozostały na niezmienionym poziomie, mimo że zyski firm motoryzacyjnych w Detroit i wynagrodzenia dyrektorów generalnych wzrosły.
Razem trzy spółki osiągają niemal rekordowe zyski Tylko w pierwszej połowie tego roku odnotowała 21 miliardów dolarów zysków.
„Poczekaj chwilę” – mówi gildia. Wstrzymałeś COLA, więc przywróćmy ją, skoro teraz zarabiasz, i zobaczymy Zarobki dyrektorów generalnych są coraz wyższeArt Wheaton, dyrektor badań nad pracą na Uniwersytecie Cornell w Ithaca w stanie Nowy Jork, powiedział:
Jak wynika z podsumowań umów w ramach programu Detroit Three, pracownicy pierwszego szczebla – wszyscy, którzy dołączyli do firmy w 2007 roku lub wcześniej – zarabiają średnio prawie 33 dolary za godzinę. Osoby zatrudnione po 2007 r. należą do najniższych szczebli i zarabiają do 17 dolarów za godzinę w oparciu o 6% roczną podwyżkę w ramach ostatniej umowy.
Nie wszyscy pracownicy zakładów motoryzacyjnych w Detroit Three osiągają najwyższe stawki. Pracownicy tymczasowi lub dodatkowi otrzymują niższe wynagrodzenie.
Jeśli chodzi o wynagrodzenie dyrektora generalnego – 29 milionów dolarów dla Mary Barra od GM21 mln dolarów dla Forda Jima Farleya i 24,8 mln dolarów dla Stellantis w 2022 r., Jak niedawno zauważyła „Free Press”..
Strajk UAW: Oto, co producenci samochodów z Detroit muszą zaoferować UAW, aby uzyskać umowę, mówią eksperci
Co wyróżnia UAW?
- Zniesienie klas płac
- Podwyżka wynagrodzenia o 40% przez cały okres obowiązywania umowy. Wartość 40% wskazuje na wzrost wynagrodzeń kadry kierowniczej.
- – Ponowne dostosowanie kosztów utrzymania w celu zwalczania inflacji.
- Stała emerytura dla wszystkich pracowników.
- Prawo do strajku w związku z zamknięciem fabryk.
- Mniej tygodnia pracy i więcej płatnego urlopu.
- Ogranicz korzystanie z pracowników tymczasowych.
- Zwiększone świadczenia dla obecnych emerytów.
Od rozpoczęcia strajku w połowie września prezydent UAW Shawn Fain dwukrotnie rozszerzył strajk, obejmując 38 centrów dystrybucji części w całym kraju oraz Lansing Delta Assembly należący do GM, a także Chicago Assembly Forda i Kentucky Truck.
Około 115 000 członków UAW nadal pracuje.
Jimmy L. LaRue Przyczynił się do powstania tego raportu
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych