NOWY JORK (AP) — Aby zorientować się, ile wrogości krąży obecnie po Hollywood, zobacz, jak Ron Perlman zareagował na raport, do którego dążyły studia. przedłużenie strajku wystarczająco długi Pisarze tracą domy.
Perlman, aktor z „Hellboya” o szorstkim głosie, pochylił się do kamery W usuniętym od tego czasu wideo na żywo na Instagramie wyładować swój gniew. „Posłuchaj mnie, mamo (przekleństwo)” – powiedział Perelman. „Jest tak wiele sposobów na utratę domu”.
Trzy lata po ustaniu pandemii w Hollywood branża filmowa i telewizyjna ponownie stanęła w miejscu. Jednak tym razem branża toczy zaciekłą walkę o to, jak przesyłać strumieniowo — dalej Postępuje szybko w czasie epidemii Wywracanie ekonomii rozrywki do góry nogami.
Po przetrwaniu zarazy Hollywood jest teraz w stanie wojny w swoim podwójnym filmie fabularnym Czas apokalipsy. Kiedy dziesiątki tysięcy Amerykańskich Artystów Telewizyjnych i Radiowych z Amerykańskiej Gildii Aktorów Ekranowych zebrało się w zeszłym tygodniu na pikiety, dołączając do 11 000 scenarzystów z WGA którzy strajkują od maja, Mniejsza kolizja, która z czasem stała się jądrowa uwolnienie Oppenheimera. W czasach, gdy znani aktorzy i scenarzyści tłoczą się w wielu studiach i siedzibach transmisji strumieniowych, Matthew Bellone z Pucka pisze: „Miasto płonie doszczętnie”.
powiedział Fran Drescher, prezes SAG-AFTRA, o godz Ognista konferencja prasowa deklaracja strajkowa. „Nie będziemy dalej wprowadzać stopniowych zmian w umowie, która nie respektuje tego, co dzieje się teraz z tym modelem biznesowym, który został nam narzucony.
„Co robimy?” ona dodała. „Przenoszenie mebli na Titanicu?”
Katastrofa zbliżała się również do Hollywood, kiedy w marcu 2020 r. COVID-19 zamknął kina, opróżnił studia telewizyjne i wstrzymał całą produkcję. Odzyskiwanie trwa. W weekend jedna z pierwszych dużych produkcji filmowych zamkniętych przez pandemię — „Mission: Impossible – Dead Reckoning Part 1” — trafiła tylko do kin. I jako Jego wielkie otwarcie, ale nie hit Pokazała jednak, że część Hollywood sprzed pandemii wciąż nie wraca. Box office utrzymuje się na poziomie około 20-25% swojego tempa sprzed pandemii.
„Rozmawialiśmy o destrukcyjnych siłach w tym biznesie i wszystkich wyzwaniach, przed którymi stoimy, oraz o powrocie do zdrowia po COVID, który wciąż trwa. To najgorszy czas na świecie, aby dodać do tego zakłócenia” – powiedział w czwartek dyrektor generalny Disneya Bob Iger .
Chociaż wiele żądań SAG-AFTRA i Writers Guild of America jest starych, znaczna część obecnego sporu nabrała rozpędu w czasach pandemii. Nastąpił cyfrowy pośpiech w strumieniowaniu, ponieważ studia w wielu przypadkach starały się stworzyć własnych konkurentów Netflix. Wzrost liczby abonentów stał się najwyższym priorytetem.
Gdy aktorzy dołączają do scenarzystów podczas przerwy w pracy, prezes związku zawodowego SAG-AFTRA, Fran Drescher, omawia jednogłośne głosowanie przywódców związkowych za strajkiem. (14 lipca)
Cała era zmian skondensowała się w ciągu dwóch lat, mówi Rahul Telang, profesor Carnegie Mellon University i współautor Streaming, Sharing, and Stealing: Big Data and the Future of Entertainment.
„To, co dzieje się teraz, musiało się wydarzyć. W przypadku nadawania cały biznes został zakłócony” — mówi Telang. „Więc naturalnie narzekają: „Potrzebujemy naszej sprawiedliwej części”. Ale jak zdecydować, co jest sprawiedliwym podziałem? Musi istnieć przejrzystość co do tego, skąd pochodzą pieniądze i dokąd trafiają. Dopóki ten problem nie zostanie rozwiązany, ten problem będzie się pojawiał ponownie.”
Ostatnim razem, gdy aktorzy ekranowi i scenarzyści porozumieli się jednocześnie, w 1960 r., związki zawodowe stworzyły opłaty licencyjne (resztki później) za powtórki filmów i odcinków telewizyjnych, między innymi godnymi uwagi zabezpieczeniami. Jeśli ten hit liczył się z początkiem telewizji, ten hit ma to samo w epoce transmisji.
Ale nadawanie, zwłaszcza gdy firmy uważnie pilnują liczby widzów, nie zapewnia tak łatwej miary jak oceny kasowe lub telewizyjne do określania kaca – kluczowej części sposobu zarabiania na życie przez pisarzy i aktorów. SAG-AFTRA poszukuje niewielkiego procentu przychodów z abonentów, z danymi mierzonymi przez zewnętrzną firmę Parrot Analytics.
AMPTP, która negocjuje w imieniu studiów, nie zgodziła się, ale twierdzi, że studia zaoferowały aktorom „historyczne pensje i podwyżki rezydualne”, wraz ze składkami emerytalnymi i innymi zabezpieczeniami.
W międzyczasie aktorzy dzielą się zdjęciami swoich skromnych pozostałych płatności za hity strumieniowe. Kimiko Glenn z Netflix „Orange Is the New Black” opublikowała klip z pozostałymi zdjęciami Łączne płatności 27,30 USD.
„Kiedyś byłeś w stanie pracować w programie radiowym, jeden program i jesteś dobry przez rok z powodu resztek” – powiedziała aktorka Nashika Vinterpool w rzędach przysiadów. „A potem masz kolor i zostaje ci 20 centów na czeku. To wpływa na ciebie.”
Coraz częściej wydaje się, że wszyscy są zagubieni w tak zwanych wojnach strumieniowych, które przybrały na sile pod wpływem COVID-19. Od zeszłego roku Wall Street zaczęła spadać, ponieważ liczba subskrypcji była najlepsza, większość spółek medialnych odnotowała spadki akcji. Wiadomość z Wall Street okazała się następująca: Pokaż nam zyski.
Jednocześnie dążenie do transmisji strumieniowej przyspieszyło upadek tradycyjnej telewizji i jej przychodów z reklam. To skłoniło analityków, takich jak Michael Nathanson z MoffettNathanson, do zbadania podzielonej firmy rozrywkowej i przewidzenia „przerażającej” drugiej połowy dla firm medialnych.
Ponieważ tradycyjna telewizja jest coraz bardziej niszczona przez nadawanie, wiele studiów obniżyło koszty. Zarówno Disney, jak i Warner Bros. dokonali cięć. Oferty pracy w Discovery i Netflix w ciągu ostatniego półtora roku. Rentowność przesyłania strumieniowego pozostawała nieuchwytna. The Walt Disney Company mówi, że Disney+ pojawi się jesienią 2024 roku. WarnerBros. Discovery, które podjęło ekstremalny krok w postaci konserwowania gotowych produktów, aby zmienić swoją strategię przesyłania strumieniowego, mówi, że Max zacznie zarabiać w tym roku.
Wiele osób przygotowuje się teraz do dłuższej przerwy, która, jeśli zostanie wprowadzona we wrześniu, znacznie wpłynie na harmonogram jesiennych festiwali telewizyjnych i filmowych (Wenecja, Telluride, Toronto), które rozpoczynają sezonowych pretendentów do nagród. Drescher powiedziała, że „nie może uwierzyć”, jak bardzo oddaliły się od siebie jej związek i AMPTP.
Ronnie Regev, który napisał książkę Working in Hollywood: How the Studio System Turned Creativity into Labour, uważa, że ten strajk mógłby się odbyć podobnie do zatrzymania w 1960 r., kiedy to aktorzy strajkowali przez około miesiąc, ale strajk scenarzystów trwał.
„Nienawidzę mówić o stereotypach, ale historia lubi się powtarzać” — mówi Regev. „Podobnie jak w 1960 roku, jest duża szansa, że aktorzy dojdą do porozumienia wcześniej niż scenarzyści. Mamy teraz do czynienia z bardzo różnymi firmami. To są konglomeraty, które mają inne interesy. Nie jestem pewien, czy (szef Amazona, Jeff ) Bezosowi naprawdę zależy.” „.
Istnieją również różnice na korzyść książki. W 1960 roku strajk SAG (którego prezydentem był wówczas demokrata Ronald Reagan) spotkał się z silnym sprzeciwem niektórych innych związków, w tym Międzynarodowego Sojuszu Pracowników Sceny Teatralnej (IATSE), który reprezentował członków załogi niespełniających norm. Tym razem aktorzy i scenarzyści cieszą się niemal powszechnym poparciem wszystkich gildii. W szczególności IATSE ma negocjować swój nowy kontrakt w przyszłym roku.
Nie można przecenić pilności tej chwili. „Nasza branża znajduje się na rozdrożu, a podjęte teraz działania będą miały wpływ na przyszłość stosunków pracy w Hollywood i poza nią” – powiedział w oświadczeniu Matthew de Loeb, prezes IATSE. „Ich dzisiejsza walka zagraża naszej jutrzejszej walce”.
Chłodniejsze głowy mogą zwyciężyć. Ze swojej strony Perelman później przeprosił za to, że był taki gorący. Błagał dyrektora studia o znalezienie „stopnia człowieczeństwa”.
„Nie może chodzić tylko o twoje (przekleństwo) Porsche i twoje (przekleństwa) ceny akcji”, powiedział Perlman. „Musi istnieć godność, jeśli mamy trzymać lustro i odzwierciedlać ludzkie doświadczenia, co robimy jako aktorów i pisarzy”.
___
Aaron Ranen przyczynił się do powstania tego raportu.
___
Śledź scenarzystę AP Film Jake’a Coyle’a na Twitterze pod adresem: http://twitter.com/jakecoyleAP
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów