16 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

General Motors to największy amerykański producent samochodów, który odebrał tytuł Toyocie

General Motors to największy amerykański producent samochodów, który odebrał tytuł Toyocie


Nowy Jork
CNN

Rok po utracie tytułu największego amerykańskiego producenta samochodów, który posiadał przez prawie sto lat, General Motors znów jest na szczycie.

GM

(GM)
W środę sprzedaż w USA wyniosła 2,3 miliona pojazdów. Silna sprzedaż w czwartym kwartale, wyższa o 41% w porównaniu z rokiem ubiegłym, pozwoliła firmie zakończyć rok sprzedażą wyższą o prawie 3% w stosunku do 2,2 miliona pojazdów sprzedanych w USA w 2021 r., kiedy to spadła o 13%.

Tymczasem Toyoty

(TM)
to było Zajął najwyższą pozycję w sprzedaży W 2021 roku jego sprzedaż za cały rok spadła o blisko 10% do 2,1 mln, pomimo odnotowania 13% wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale.

W każdym z ostatnich dwóch lat sprzedaż samochodów w całej branży była ograniczona głównie przez brak części chipset komputera, potrzebnych do budowy samochodów i ciężarówek, których pragną konsumenci. Oczekuje się, że całkowita sprzedaż nowych pojazdów w Stanach Zjednoczonych spadnie poniżej 14 milionów pojazdów, kiedy ostateczne wyniki sprzedaży w całej branży zostaną opublikowane jeszcze w tym tygodniu.

Byłaby to najniższa suma sprzedaży od czasu, gdy kraj właśnie wychodził z Wielkiej Recesji ponad dziesięć lat temu. Sprzedaż osiągnęła najniższy poziom 10,5 miliona w 2009 roku, kiedy General Motors i Chrysler ogłosiły bankructwo i otrzymały pomoc federalną, i tylko wspiąły się do 12,7 miliona w 2011 roku, w ubiegłym roku sprzedaż przemysłu spadła poniżej 14 milionów.

Sprzedaż wyniosła 17 milionów w 2019 roku, rok przed pandemią, która wstrząsnęła gospodarką i łańcuchami dostaw.

Większość prognoz przewiduje poprawę problemów z łańcuchem dostaw, co powinno pozwolić producentom samochodów na zwiększenie produkcji w 2023 r. Jako dowód na to wskazują lepszą sprzedaż, która miała miejsce w czwartym kwartale ubiegłego roku, nawet pomimo wyższych cen samochodów i rosnącego zainteresowania stawki czynią je bardziej rentownymi Koszt dla kupujących niż w przeszłości.

READ  Czy Cardano jest niedoceniany? Co sugerują różne wskaźniki...

To z kolei skłoniło ich do spodziewania się niewielkiego wzrostu sprzedaży w tym roku na północ od 14 milionów pojazdów.

Ale wielu ekspertów ostrzega, że ​​ich prognozy wzrostu sprzedaży nie zależą od gospodarki USA wpaść w zapaśćzamiast Po prostu doświadcza wolniejszego wzrostu. I mówią, że niepewność co do tego, co stanie się z gospodarką, sprawia, że ​​perspektywy sprzedaży samochodów są znacznie bardziej niepewne niż w poprzednich latach.

„Przewiduję rynek motoryzacyjny od dziesięcioleci. Nadchodzący rok jest największym wyzwaniem” – powiedział Charlie Chesebrough, główny ekonomista w Cox Automotive. „Zwykle mamy pojęcie, dokąd zmierza. Ale w tym roku może być w górę lub w dół.”

Szereg czynników wspiera sprzedaż nowych samochodów w nadchodzącym roku, nawet jeśli gospodarka słabnie. Jednym z nich jest fakt, że firmy wynajmujące samochody nie były w stanie kupować nowych samochodów, których potrzebowały w ciągu ostatnich dwóch lat, ponieważ producenci samochodów ograniczyli podaż samochodów dostępnych do sprzedaży flotowej po niższych cenach, sprzedając wszystkie lub prawie wszystkie samochody, które mieli. zamiast tego konsumentom.

„Firmy wynajmujące dokonywały połowy tego, co kiedyś kupowały” — powiedział Evan Drury, dyrektor ds. analiz w Edmonds.

Drury powiedział, że jeśli producenci samochodów zaczną dostrzegać osłabienie popytu konsumentów, mogą przywrócić zachęty, w tym finansowanie o niższych stawkach, których nie musieli oferować w ostatnich latach, kiedy popyt był większy niż podaż.

„Ostatnio zachęty były prawie niczym” – powiedział.

Jak dotąd popyt jest nadal duży, ponieważ istnieje stłumiony popyt ze strony potencjalnych nabywców, którzy opóźniali zakupy, ponieważ nie mogli znaleźć samochodu, którego szukali. Ale zarówno Drury, jak i Chesbrough twierdzą, że rosnące średnie ceny i wyższe stopy procentowe w rzeczywistości wypychają kupujących z rynku.

Zwrot w gospodarce, zwłaszcza jeśli historycznie niskie stopy bezrobocia zaczną rosnąć, może szybko spowodować spadek sprzedaży nowych samochodów.

READ  Przyszłość Internetu, czyli „schemat Ponziego” – czym właściwie jest Web3?