Ford zmienia swoją strategię produkcyjną w kierunku dwóch pojazdów napędzanych gazem, a w tym tygodniu producent samochodów podtrzymał swoje plany ograniczenia produkcji elektrycznego pickupa F-150 Lightning.
W zeszłym miesiącu Ford początkowo ogłosił plany ograniczenia produkcji F-150 Lightning o około połowę. W komunikat prasowy Ford ogłosił, udostępniony w piątek, że decyzja, która ma wejść w życie 1 kwietnia, będzie dotyczyć 1400 pracowników.
Zgodnie z komunikatem około 700 pracowników centrum pojazdów elektrycznych w Rouge, gdzie produkowany jest F-150 Lightning, jest obecnie przenoszonych do zakładu montażowego w Michigan, aby wspierać produkcję napędzanych gazem Bronco i Bronco Raptor. Nadchodzący strażnik i strażnik Raptora.
Pozostali otrzymają stanowiska w kompleksie Rouge w Dearborn lub w innych zakładach Forda w południowo-wschodnim stanie Michigan lub otrzymają możliwość skorzystania ze specjalnego programu motywacyjnego dla emerytów zawartego w umowie UAW-Ford.
Producent samochodów twierdzi również, że ta wiadomość może mieć wpływ na kilkudziesięciu pracowników fabryk komponentów, które obecnie obsługują produkcję F-150 Lightning, w dużej mierze w zależności od liczby pracowników ubiegających się o program emerytalny. Jeśli okaże się, że tak jest, Ford twierdzi, że zatrudni dotkniętych pracowników w swoich zakładach w południowo-wschodnim stanie Michigan.
Ford zatrudni także 900 nowych pracowników w swoim zakładzie montażowym w Michigan, dodając trzecią zmianę do 1600 pracowników, aby zwiększyć produkcję do siedmiu dni w tygodniu w porównaniu z obecnym poziomem pięciu dni w tygodniu.
Producent samochodów twierdzi również, że spodziewa się w tym roku dalszego wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV), choć niższego niż wcześniej oczekiwano, mimo przygotowań do wprowadzenia na rynek nowej generacji pojazdów elektrycznych. Ponadto Ford twierdzi, że ma możliwość poszerzenia gamy jednostek F-150 napędzanych gazem i hybrydowych, w ramach nadziei na znalezienie właściwej równowagi konfiguracji układu napędowego, aby sprostać wymaganiom konsumentów.
„Wykorzystujemy naszą elastyczność produkcyjną, aby oferować klientom wybór, równoważąc jednocześnie nasz rozwój i rentowność” – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny i prezes Forda. „Klienci uwielbiają F-150 Lightning, który jest najlepiej sprzedającym się elektrycznym pick-upem w Ameryce. Widzimy świetlaną przyszłość pojazdów elektrycznych dla wybranych konsumentów, zwłaszcza dzięki naszym nowym, zaawansowanym cyfrowo pojazdom elektrycznym i dostępowi do sieci ładowania Tesli już w tym kwartale”.
W chwili pisania tego tekstu Ford nie odpowiedział Teslarati Prośba o komentarz w sprawie przewidywanego powrotu produkcji F-150 Lightning do obecnego poziomu.
Wiadomość ta nadeszła po tym, jak Ford zakończył rok 2023 najlepszym kwartałem w historii pojazdów elektrycznych, podczas gdy najlepiej sprzedające się pojazdy spadły w dwóch odrębnych segmentach. Mimo to w raporcie opublikowanym w zeszłym miesiącu podkreślono fakt, że tylko około połowa dealerów Forda zapisała się do programu sprzedaży pojazdów elektrycznych „Model e”, a kilku producentów samochodów wyraziło obawy związane z popytem na pojazdy elektryczne w ostatnich miesiącach.
Jaka jest Twoja opinia? Daj mi znać na adres [email protected], znajdź mnie na @Zachary ViscontiMożesz też przesłać nam swoje wskazówki na adres [email protected].
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych