23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Epic Games przejmuje Bandcamp, gdy twórca „Fortnite” rozszerza się na muzykę

Epic Games przejmuje Bandcamp, gdy twórca „Fortnite” rozszerza się na muzykę

Twórca gier wideo Epickie gry ogłosiła, że ​​kupiła bandcampInternetowy sklep muzyczny i społeczność nastawiona na niezależnych muzyków.

Warunki transakcji nie zostały ujawnione. „Uczciwe i otwarte platformy są niezbędne dla przyszłości gospodarki twórców” – powiedział Epic Games, najbardziej znany jako firma stojąca za Battle-Royale „Fortnite”, ogłaszając umowę. „Epic i Bandcamp mają wspólną misję stworzenia najbardziej przyjaznej dla artystów platformy, która umożliwi twórcom treści zatrzymanie większości ciężko zarobionych pieniędzy”.

Bandcamp odegra „znaczącą rolę w wizji Epic, aby zbudować ekosystem dla rynku twórców treści, technologii, gier, sztuki, muzyki i nie tylko” – powiedziała firma zajmująca się grami. Według Bandcamp artyści w ramach jego modelu przychodowego uzyskują średnio 82% z każdej sprzedaży.

Będący własnością Epic Games, Bandcamp będzie działał jako niezależny rynek i społeczność muzyczna i nadal będzie kierowany przez dyrektora generalnego i współzałożyciela Ethana Diamonda.

„Dzielimy się wizją zbudowania bardziej otwartego i sprzyjającego ekosystemu dla artystów z całego świata i razem będziemy w stanie stworzyć artystom więcej możliwości uzyskania godziwego wynagrodzenia za ich pracę” – napisał Diamond w poście na blogu deklarującym sprzedaż Bandcamp. .

Według Diamonda Bandcamp współpracuje z firmą Epic, aby rozwijać się na arenie międzynarodowej i rozwijać na innych frontach, w tym na stronach albumów, aplikacjach mobilnych, narzędziach handlowych, systemie płatności oraz funkcjach wyszukiwania i odkrywania. Epic i Bandcamp współpracują również nad nowszymi inicjatywami, takimi jak kompresja winyli i usługi przesyłania strumieniowego Bandcamp.

Steve Allison, wiceprezes i dyrektor generalny Epic Games Store: „Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani powitaniem zespołu Bandcamp w Epic Games”. „Bandcamp zbudował niesamowitą społeczność i biznes, w którym dobrze zapowiadający się artyści mogą odnieść sukces dzięki bezpośredniemu wsparciu swoich fanów, z jednym z najlepszych modeli przychodów i terminów muzycznych. Jest to ściśle zgodne z podejściem Epic do wspierania twórców we wszystkich mediach i umożliwiania do bezpośredniego kontaktu z fanami”.

Według Diamonda, przez lata do Bandcamp zwracali się inni, którzy chcieli przejąć firmę. Jednak „zawsze uważaliśmy, że zrobienie tego byłoby ekscytujące tylko wtedy, gdyby mocno wierzyli w naszą misję, byli zgodni z naszymi wartościami i nie tylko chcieli, aby Bandcamp kontynuował, ale także chcieli zapewnić zasoby, aby przynieść więcej korzyści dla artyści, firmy produkcyjne i fani, którzy korzystają z witryny”. Zaznacza wszystkie te pola” – napisał dyrektor generalny Epic Games.

Firma Bandcamp z Oakland w Kalifornii, założona w 2008 roku, twierdzi, że do tej pory zapłaciła artystom i markom prawie miliard dolarów.