22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dyrektor generalny Spotify, Daniel Ek, mówi inwestorom, że zasady DMA firmy Apple to „parodia”, ale twierdzi, że istnieją też „zwycięstwa w przyszłości”

Dyrektor generalny Spotify, Daniel Ek, mówi inwestorom, że zasady DMA firmy Apple to „parodia”, ale twierdzi, że istnieją też „zwycięstwa w przyszłości”

Kredyty obrazkowe: Tobias Schwarz/AFP/Getty Images

Nic więc dziwnego, że Spotify, wybitny krytyk Apple, zareagował gwałtownie po tym, jak Apple ogłosił, w jaki sposób zastosuje się do nowego rozporządzenia Unii Europejskiej, ustawy o rynkach cyfrowych, w skrócie DMA, nazywając plan Apple „wymuszenie” oraz „kompletną i kompletną farsą”. Jednak podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami dotyczącej wyników za czwarty kwartał 2023 r. dyrektor generalny Spotify, Daniel Ek, przyjął bardziej stonowany ton w odniesieniu do nowego prawa, twierdząc, że z punktu widzenia inwestora nie ma żadnych realnych wad jego działalności, ponieważ spółki mogą pozostać na obecnych warunkach. . W rzeczywistości istnieją „potencjalne przyszłe zwycięstwa, które mogą być bardzo znaczące”.

Streamer jest jednym z wielu głośnych krytyków nowego prawa, dołączając do innych, takich jak Epic Games, Mozilli I Microsoftu Co wzbudziło obawy dotyczące wdrożenia Apple.

Chociaż Apple przestrzega litery prawa – co zmusza Apple do otwarcia swojego ekosystemu aplikacji na nowe sklepy z aplikacjami i inne mechanizmy płatności – z pewnością nie jest to zgodne z duchem prawa, którego celem jest wspieranie większej konkurencji. Zamiast tego nowe, złożone warunki Apple obejmują nową opłatę za technologię podstawową, która wymaga od programistów zapłaty 0,50 euro za każdą pierwszą roczną instalację powyżej progu 1 miliona, niezależnie od kanału dystrybucji. Pobrana zostanie również prowizja od towarów i usług cyfrowych wykonanych na stronie internetowej dewelopera w ciągu siedmiu dni od kliknięcia przez użytkownika linku w aplikacji umożliwiającego zakupy zewnętrzne.

Ek natychmiast skrytykował Apple w mediach społecznościowych po ogłoszeniu warunków, nazywając rozwiązanie Apple „mistrzowskim kursem zniekształcania” i ostrzegając, że Spotify „nie stać na te opłaty”, jeśli chce „być dochodową firmą”.

W rozmowie z inwestorami podczas telekonferencji poświęconej wynikom kwartalnym podtrzymał to stanowisko, twierdząc, że rozwiązanie Apple to „farsa”, na którą żaden rozsądny deweloper nie chciałby się zdecydować. Jednak bagatelizował wszelki negatywny wpływ zasad Apple na działalność i przychody Spotify.

READ  ChatGPT OpenAI może teraz przeszukiwać sieć – ale tylko przez Bing

„Wiem, że początkowo pojawiały się pytania, czy jest to wada Spotify, czy nie. Nie sądzę, aby tak było. Zatem, jak wiecie, nadal jesteśmy w stanie przestrzegać starych warunków i kontynuować działalność, Ek powiedział. „W obecnym stanie.” Innymi słowy, w najbliższej przyszłości nic się nie zmieni w Spotify wraz z wejściem w życie nowego prawa.

Ponadto dyrektor generalny zasugerował, że z nowego krajobrazu konkurencyjnego mogą wyłonić się pewne pozytywne aspekty, dodając, że istnieją „przyszłe aspekty” nowych przepisów, które mogą być „bardzo ważne”. Firma już wcześniej informowała o swoich planach W poście na blogu, twierdząc, że DMA umożliwi tworzenie klubów superfanów i alternatywnych sklepów z aplikacjami oraz umożliwi twórcom pobieranie aplikacji Spotify for Artists i Spotify for Podcasters bezpośrednio ze strony internetowej DMA. (To było to Spotify po raz pierwszy wspomniało o Klubach SuperfanW rzeczywistości.)

Ponadto firma wcześniej twierdziła, że ​​złagodzone zasady będą oznaczać, że będzie mogła komunikować się z klientami za pośrednictwem swojej aplikacji na temat „nowych produktów na sprzedaż, promocji, superfanklubów i nadchodzących wydarzeń, w tym informacji o wejściu do sprzedaży audiobooków”. Przeczytaj wpis na blogu.

Ek ponownie potwierdził, że tak jest, mówiąc inwestorom, że fankluby to jedna z rzeczy, które Spotify może wykorzystać dzięki nowym zasadom, a czego wcześniej nie można było zrobić, ponieważ spowodowałoby to, że całe Spotify byłoby nierentowne. Oprócz fanklubów dyrektor generalny zasugerował również, że przy odpowiednich przepisach Spotify mogłoby wykorzystać zakupy w aplikacji do takich celów, jak zakupy audiobooków lub wydłużenie godzin pracy – co mogłoby mieć „duży sens” z punktu widzenia przychodów Spotify. , ponieważ obecnie musi dzielić się z Apple 30% tej kwoty.

Dziś Spotify wciąż walczy o zysk, dlatego chce zachować jak najwięcej przychodów w ramach aplikacji. W zeszłym kwartale osiągnął rzadki zysk w wysokości 32 milionów euro, ale udało mu się to w tym kwartale Strata 70 milionów euro – Chociaż to mniej niż 270 milionów euro rok temu.

READ  Sony podobno wszczęło dochodzenie w sprawie wycieku specyfikacji PS5 Pro

„Niektóre z tych bardziej innowacyjnych rzeczy, które chcielibyśmy zrobić, obecnie mamy ograniczone możliwości w ekosystemie iOS” – powiedział. „Oczywiście mam nadzieję, że Komisja Europejska podejmie działania i na to pozwoli” – powiedział, najwyraźniej odnosząc się do wdrożenia ustawy 7 marca i możliwości, że Komisja zmusi Apple do przeglądu wprowadzonych zmian. . Zaznaczył, że byłoby to wówczas „znacznie większe dla ekosystemu, zarówno dla konsumentów, jak i twórców”.

Zaktualizowano, 2/6/24, 14:45 ETW odpowiedzi na uwagi Eka firma Apple przesłała e-mailem oświadczenie (patrz poniżej). Firma wskazała również, że Spotify nic nie płaci Apple i może to nadal robić, nawet w ramach planu zgodności Apple z DMA.

„Cieszymy się, że możemy wspierać sukces wszystkich programistów – w tym Spotify, które ma najbardziej popularną na świecie aplikację do strumieniowego przesyłania muzyki. Zmiany, które udostępniamy dla aplikacji w UE, dają programistom swobodę wyboru – dzięki nowym opcjom dystrybucji Aplikacje na iOS i przetwarzanie płatności. Każdy programista może zdecydować się na pozostanie na takich samych warunkach jak dzisiaj. Zgodnie z nowymi warunkami ponad 99% programistów zapłaci Apple tę samą kwotę lub mniej.