Jest jedna rzecz, która może sprawić lub zepsuć przeżycie na statku wycieczkowym i nie są to restauracje, rozrywka czy kabiny.
To przepływ.
Mówię o przepływie pasażerów, możliwości poruszania się gości po statku wycieczkowym bez przeszkód z powodu zatłoczonych wąskich gardeł i ślepych zaułków. A kiedy budujesz Icon of the Seas, największy na świecie statek wycieczkowy, który ma przewozić 5610 pasażerów przy podwójnym obłożeniu (do 7600 przy maksymalnej pojemności), musisz zwrócić szczególną uwagę na to, gdzie będą się gromadzić ludzie i w jaki sposób będą się oni gromadzić. dostać się z punktu A do punktu B jest dookoła statku o wysokości 20 pokładów.
Aby otrzymywać wiadomości o rejsach, recenzje i wskazówki, zapisz się do biuletynu dotyczącego rejsów TPG.
Na szczęście zespół projektantów statków Royal Caribbean ma doświadczenie w zakresie przepływu.
W Internecie panuje panika na punkcie wielkości statku, a wiele osób, które nigdy nie pływały gigantycznym statkiem wycieczkowym, zakłada, że tysiące ludzi utkniętych razem w ogromnym pływającym kurorcie sprawi, że wszędzie poczują się nieswojo. Wyobrażają sobie wakacje zdominowane przez kolejki w kolejkach, duszne i zatłoczone przestrzenie i niemożność znalezienia dla siebie spokojnego miejsca.
Chociaż niektóre części statku będą zajęte (na dużych statkach przeznaczonych na rynek masowy na basenie w dzień morski nigdy nie jest cicho), pasażerowie Icon of the Seas nie będą mieli wrażenia, że walczą o miejsca, stoły i wolne ścieżki codziennie. Minuta dnia. Statek został zaprojektowany tak, aby z łatwością przewozić pasażerów po pokładach, łączyć główne obszary publiczne i eliminować ślepe zaułki.
„Musieliśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby sprawiać wrażenie, że nie jest ich zbyt wiele, bo w przeciwnym razie umieszczenie 7 000 gości byłoby stresujące” – powiedział TPG podczas konferencji Jay Schneider, dyrektor ds. innowacji produktów w Royal Caribbean. Wywiad na pokładzie Icon of the Seas. „I to doprowadziło nas do kilku naprawdę decydujących decyzji”.
Oto, co powiedział nam o tym, co zrobił jego zespół, aby stworzyć ogromny statek wycieczkowy, na którym nie będzie tak tłoczno, jak się obawiasz.
Codzienny biuletyn
Nagradzaj swoją skrzynkę odbiorczą codziennym biuletynem TPG
Dołącz do ponad 700 000 czytelników, aby otrzymywać najświeższe wiadomości, szczegółowe przewodniki i ekskluzywne oferty od ekspertów TPG.
Przepływ gości
Schneider i jego zespół chętnie badają inne statki wycieczkowe, takie jak Royal Caribbean i jego konkurenci. „Myślę, że miejscem, w którym statki często wydają się duszne, ciasne i zamknięte, jest napływ gości” – powiedział.
„Statki wycieczkowe w dalszym ciągu tworzą ślepe zaułki dla ludzi, którzy nie mogą ich ominąć, a my bardzo skupialiśmy się na tym, aby tego nie robić”. [on Icon of the Seas]. „Jeśli nie chcesz, możesz dostać się z pokładu 2 na pokład 8 w sercu statku bez konieczności dotykania windy”.
Doświadczyłem tej łatwości na pokładzie statku Icon of the Seas podczas rejsu Rzut oka na statek w tym tygodniu przed jego pierwszym wypłynięciem (chociaż na pokładzie były setki, a nie tysiące osób). Będąc w Surfside, rodzinnej dzielnicy statku, łatwo jest wejść po schodach do Central Parku, zewnętrznej promenady statku, lub zejść do krytej Promenady Królewskiej przypominającej centrum handlowe. Nie czujesz się zagubiony, ponieważ dzielnice są odrębne i możesz łatwo się między nimi przemieszczać.
Aby ułatwić przepływ gości, Icon of the Seas oferuje wiele opcji przemieszczania się między pokładami w głównych kwaterach. Liczne klatki schodowe w Royal Promenade umożliwiają przełączanie pięter w wielu miejscach, a nie tylko na każdym końcu. W dwóch miejscach na statku — zejście do Surfside z pokładu 8 i pomiędzy dwoma poziomami pokładu basenowego Chill Island — możesz przesuwać się między pokładami.
POWIĄZANE: Statki Royal Caribbean uszeregowane według wielkości od największego do najmniejszego – pełna lista
Icon of the Seas posiada także nowy system wind, w którym zamiast wchodzić do dowolnej dostępnej windy i wybierać piętro po wejściu do środka, wybierasz piętro za pomocą touchpada, a następnie zostajesz przekierowany do jednej z 12 wind w holu. Ilość badań włożonych w ten plan jest niesamowita.
Schneider wysłał członków zespołu, aby obserwowali ludzi korzystających z tej nowej technologii wind w wieżowcach biurowych i na innych statkach wycieczkowych, które z niej korzystały. Następnie przeprowadzili własne testy.
„Zbudowaliśmy replikę holu z windami w Symphony of the Seas” – powiedział Schneider. „Przeprowadziliśmy symulację na żywo dla gości, wykorzystując dwie różne symulacje. Zmodyfikowaliśmy jeden żagiel, a kilka miesięcy później wróciliśmy z nową symulacją. Mieliśmy kilkuset gości, ponieważ windy odgrywają główną rolę w tym przepływie. I tu pojawiła się technologia pomóż nadać temu dla nas znaczenie.”
Zespół uznał, że choć dla wielu gości ta technologia nie była intuicyjna, zrobiła ogromną różnicę. Ostatecznie „zdecydowaliśmy się na to, ponieważ przepływ jest tak ważny”.
Ale znowu linia mądrze podeszła do tego, jak sprawić, by poruszanie się po statku było płynne. „Będziemy witani na pokładach 5 i 6 oraz na Windjammerze” pierwszego dnia rejsu – wyjaśnił Schneider. „Pierwszego dnia ktoś ci wyjaśni, co to jest, ponieważ podczas testów dowiedzieliśmy się, że po pierwszym dniu wszyscy to mają, a nie chcieliśmy nakładać na nich takiego obciążenia poznawczego”. [to figure out the new system] Na gościu.”
Na marginesie, jedną z barier utrudniających płynny przepływ pasażerów na statkach wycieczkowych są często nastolatki gromadzące się na schodach. Rozmawialiśmy z członkami zespołu produktowego Royal Caribbean, którzy opowiedzieli nam, jak zorganizowali kilka grup fokusowych z nastolatkami, aby dowiedzieć się, jak najlepiej organizować spotkania i w jakich zajęciach najprawdopodobniej będą uczestniczyć, aby wsiąść i zejść po schodach windy do określonych obszarów statku.
W rezultacie więcej zajęć dla nastolatków będzie odbywać się wokół statku, a nie w salonie dla nastolatków, zajmując miejsca przeznaczone wyłącznie dla dorosłych, takie jak Kryjówka czy Kolacja teppanyaki dla nastolatków Izumi.
Powiązane: Kompletny przewodnik po statkach wycieczkowych i trasach rejsów Royal Caribbean
Otwarcie Alei Królewskiej
Promenada Królewska to główna trasa prowadząca do obszarów publicznych przez wiele większych statków Royal Caribbean. Wnętrze często przypomina centrum handlowe, z witrynami sklepowymi i restauracjami ustawionymi wzdłuż sztucznie oświetlonego korytarza bez okien. Często jest to Twój pierwszy krok w tej hałaśliwej, chaotycznej przestrzeni, a jego wpływ może być przytłaczający. NA Statki klasy Oasis posiadają promenady wysokie na dwa pokłady, przy czym górny pokład kończy się przed dotarciem na drugą stronę statku.
W Icon firma Royal Caribbean postanowiła otworzyć Royal Promenade, aby uczynić ją lżejszą, bardziej przestronną oraz poprawić wrażenia i przepływ. Schneider powiedział, że o sukcesie tej przestrzeni zdecydowały trzy główne czynniki.
Pierwsza to Perła, czyli kulista konstrukcja pośrodku Corniche ze schodami w środku. Wygląda jak instalacja artystyczna, ale w rzeczywistości jest to podpora konstrukcyjna statku. Zastępuje stalowy kadłub, który utrzymuje większość statków w tym obszarze i przenosi ładunek, dzięki czemu śródokręcie statku mogą być wyłożone po obu stronach oknami z widokiem na morze. Efekt wprowadza więcej światła do przestrzeni, aby pozbyć się uczucia ciemności.
Drugi to usunięcie kabin znad Royal Corniche. „Po raz pierwszy na żadnej Promenadzie Królewskiej nie znajdziemy żadnych luksusowych pokoi” – powiedział Schneider. „W ten sposób uzyskujemy pełną antresolę 360 stopni i w ten sposób tworzymy wrażenie większej przestrzeni”.
Bez kabin skierowanych do wewnątrz i z widokiem na promenadę, Royal Caribbean mógłby zmienić przeznaczenie tej przestrzeni, tak aby górny pokład rozciągał się całkowicie od dziobu do rufy. W rezultacie osoba stojąca na promenadzie nie czuje się uwięziona przez wszystkie kabiny skierowane w dół, a przepływ pasażerów przez przestrzeń jest ułatwiony, ponieważ ludzie mogą przechodzić na dwóch poziomach, z wieloma schodami i rzędami wind na obu końcach do poruszania się pomiędzy poziomami.
Najnowsza zmiana polega na tym, że „wszystkie witryny sklepowe – z wyjątkiem sklepów detalicznych, które muszą być zamknięte – są otwarte”. Pub Point and Feather nie ma ściany od strony Promenady, ale jest otwarty dla ruchu. Restauracja Włoska Giovanni's to całkowicie otwarta przestrzeń, po której można spacerować po schodach. Ponownie stwarza to poczucie otwartości i pozwala ludziom swobodnie poruszać się między korytarzami i przestrzeniami bez tworzenia wąskich gardeł przy wejściach.
POWIĄZANE: 5 najlepszych miejsc do odwiedzenia podczas rejsu Royal Caribbean Cruise
Samodzielne dzielnice
Schneider nie wspomniał o koncepcji Icon Neighborhood w kontekście przepływu gości, ale Linken d'Souza, wiceprezes ds. żywności i napojów w Royal Caribbean, dał nam wgląd w to, jak Icon of the Seas zaprojektowano z myślą o łatwości i wygodzie.
„W przypadku wszystkich dzielnic zastanawialiśmy się, jak uczynić je istotnymi” – powiedział nam. Oznacza to, że w głównej kwaterze statku goście znajdą lokale gastronomiczne, dzięki czemu nie będą musieli wychodzić i udawać się ze wszystkimi do bufetu Windjammer Marketplace. Mogą znaleźć opcje, gdziekolwiek się znajdują.
Na przykład w Surfside, dzielnicy nastawionej na młode rodziny, znajdziesz trzy restauracje: bufet Surfside Eatery, Surfside Bites z szybkimi posiłkami dla dzieci i Pier 7, swobodna restauracja specjalistyczna, w której dzieci jedzą bezpłatnie, ale rodzice mogą cieszyć się podwyższonymi specjalne dania na lunch i kolację. Nikt nie powinien podróżować po statku, gdy odczuwa głód.
Znajdują się tu wszystkie atrakcje podnoszące adrenalinę (park wodny, park linowy, ścianka wspinaczkowa), dzielnica Thrill Island obejmuje Basecamp, który serwuje komfortowe jedzenie, takie jak hamburgery i kanapki z kurczakiem, a AquaDome ma AquaDome Market, pięciomiejscowy food court oraz restauracja specjalna Hooked Seafood.
Dając gościom powody, aby pozostali w jednym miejscu, mniej osób stale przepływa przez statki i tłoczy się w windach i korytarzach.
Powiązany: 35 porad i trików dotyczących rejsów Royal Caribbean, które sprawią, że Twoja podróż będzie lepsza
Mówił także o nowej technologii rezerwacji posiłków, nad którą pracuje Royal Caribbean, aby ułatwić dotarcie do wybranych restauracji podczas walki o miejsce z 7000 towarzyszami. Mamy oczywiście nadzieję, że wiele lokali gastronomicznych, w tym dodatkowe bezpłatne lokale (na podstawie opinii gości), zmniejszy presję na niektóre popularne lokale.
Dodatkowo Icon of the Seas będzie oferować pięć ustalonych godzin spożywania posiłków oraz opcję My Time Dining, dzięki czemu połowa statku nie będzie zdegradowana do jadalni w tym samym czasie. Oznacza to również, że pasażerowie będą mieli więcej możliwości wyboru posiłku odpowiadającego swojej rodzinie.
Programowanie pomoże również w rozmieszczeniu ludzi na statku. Punkt widokowy w AquaDome ma być cichym miejscem do czytania lub spędzania czasu nad morzem, kiedy AquaTheater nie jest wyświetlany. Aby to osiągnąć, statek nie będzie planował popularnych zajęć na tym obszarze w ciągu dnia, aby uniknąć tłoku i hałasu w innych miejscach.
minimum
Wybierając się na wakacje na największym statku wycieczkowym świata, trzeba być przygotowanym na kolejki i zatłoczony taras przy basenie. Jednak stosując kilka inteligentnych strategii projektowania i programowania, Royal Caribbean stara się wyeliminować w Icon of the Seas jak najwięcej niepotrzebnego tłoku.
Doświadczyłem tego na pokładzie Wonder of the Seas (obecnie drugi co do wielkości statek wycieczkowy na świecie); Rzeczywiście czułem się mniej zatłoczony w miejscach, w których napotkałem wąskie gardła lub tłumy ludzi na mniejszych, ale gorzej zaprojektowanych statkach niż na innych liniach.
Nie bójcie się więc statku przewożącego 7 000 osób. Będziesz zaskoczony, jak bardzo twoi towarzysze nie spędzają idealnych wakacji.
Planujesz rejs? Zacznij od tych historii:
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych