3 października, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Demo Stellar Blade to zabawna i pyszna gra ze stylową akcją

Demo Stellar Blade to zabawna i pyszna gra ze stylową akcją

wy wszyscy, Gwiazdkowe ostrze Demo wreszcie jest dostępne Na PS5. To krótki, pionowy wycinek gry akcji autorstwa dewelopera Shift Up, więc chociaż musimy jeszcze zobaczyć więcej, zanim wyciągniemy jakiekolwiek wnioski, mogę przynajmniej powiedzieć, że wersja demo napawała mnie ekscytacją w oczekiwaniu na pełną wersję. Dlaczego? Również jak Zapowiedzi z początku tego tygodnia powiedział, Gwiazdkowe ostrze trochę BayonettaMały diabeł może płakaćMały jarzmoi małe Cyceron. Krótko mówiąc, na podstawie tego krótkiego, dwugodzinnego eksperymentu, myślę, że Shift Up ma duże szanse.

Czytaj więcej: Wszystko, co wiemy o stylowej grze akcji Gwiazdkowe ostrze

Demo rozpoczyna się od lądowania batalionu głównej bohaterki Eve, Airborne Squad 7 w części Ziemi zwanej Obszarem 3. Plan zakłada przechwycenie inwazji obcych potworów znanych jako Naytibas, ale jak zwykle wszystko idzie nie tak. . Statki transportowe 7. Dywizji Powietrznodesantowej zostają wyrzucone z orbity. Eve i reszta zespołu penetrują atmosferę w kapsułach, tylko po to, by większość z nich uległa zniszczeniu podczas lądowania. Do diabła, Eve ledwo uchodzi z życiem, ponieważ właz kapsuły nie otwiera się z powodu katastrofalnego uszkodzenia zewnętrznych drzwi, chociaż ratuje ją inny ocalały, Tachy. Wszystko wydaje się stracone, gdy budynki wokół duetu stają w płomieniach, a Knightba kontynuuje bezlitosny atak. To kinowe otwarcie, które przywodzi na myśl fragmenty scen z gier takich jak Crystal Dynamics Jeździec grobowca Franczyza i Naughty Dog's nieznany seria.

Ale mimo że początkowe momenty były całkiem kinowe, Gwiazdkowe ostrze Nie ma problemu z natychmiastowym wciągnięciem Cię w bójkę. W ciągu mniej więcej pierwszych dziesięciu minut poznasz podstawy rozgrywki: ataki, dryblingi, bloki, akcje specjalne i tym podobne. Będziesz walczył z kilkoma podstawowymi wrogami, takimi jak wyglądający na ślimaka dwunożny Naytibas, a także kilkoma trudniejszymi wrogami, takimi jak humanoidalny Naytibas, zanim zmierzysz się z bossem samouczka: nadętym brutalem z dwiema niszczycielskimi kulami zamiast rąk. Pomimo swoich rozmiarów jest to wciąż łatwa walka, której kulminacją są eleganckie ataki kończące, podobne do tych, które widzieliśmy w 2013 roku. DMC: Devil May Cry. Zaskakująco, Gwiazdkowe ostrze Coś czuję, że tak DMCRównież.

READ  Oto jak wypróbować nowy edytor zdjęć AI firmy Apple

Dusze astralne mogą płakać dwa razy

Wiem, że to dziwne porównanie, Gwiazdkowe ostrze Do DMC: Devil May CryAle wysłuchaj mnie. Capcom wymyślił to na nowo diabeł może płakać Seria we współpracy z Epos Sinua Opracowywany przez Ninja Theory od ponad dekady. Gra posiadała wszelkie cechy tradycyjnej gry diabeł może płakać Zaloguj się, ale DMC Wymaga rzadszego naciskania przycisków i bardziej przemyślanej gry, jeśli chodzi o ataki i ustawianie się. Gwiazdkowe ostrze Robi coś podobnego. To nie jest takie szybkie Bayonetta 3 Lub diabeł może płakać 5. Jednak nie jest to tak powolne jak coś takiego Złe duchy Lub Kłamie P, Również. Gra zachowuje dobrą równowagę pomiędzy tymi skrajnościami, pozwalając ci znaleźć rytm w walce, aby wcisnąć kilka przycisków, jednocześnie oczekując, że będziesz wystarczająco świadomy, aby wiedzieć, gdzie najlepiej ustawić się do następnego ataku.

Zrzut ekranu: Sony/ShiftUp/Kotaku

Nigdzie ta równowaga nie jest bardziej widoczna niż w przypadku anulowania ataku. Przerywanie ciosów, aby wykonać inny ruch, niezależnie od tego, czy jest to blok, czy unik, to coś, co często można zobaczyć w dynamicznych grach akcji. Soulslike często nie pozwala na anulowanie manewrów, ograniczając cię w animacjach na dobre lub na złe. Gwiazdkowe ostrzeJednak tak jest, co oznacza, że ​​możesz uciec od rozpoczęcia ataku w tym samym czasie co przeciwnik i natychmiastowego naciśnięcia przycisku bloku lub uniku, aby zatrzymać atak i uniknąć, osłonić lub uniknąć ciosu wroga. W ten sposób gra ma więcej wspólnego z A diabeł może płakać z Pierścień Al-Dina. Jest też bardziej mechaniczny diabeł może płakać z Pierścień Al-Dina, ponieważ Eve ma do swojej dyspozycji różne kombinacje, specjalne, które ładują się poprzez blokowanie lub uniki, a także umiejętności, które odblokowuje dzięki EXP, które zdobywa podczas walki. Wygląda też dobrze, z chrupiącymi efektami i oszałamiającymi animacjami, gdy ataki trafiają w cel.

Krótka, ale słodka przekąska

Choć krótkie, demo zawiera sporo eksploracji i platformówek. Po początkowej scence przerywnikowej będziesz wędrować po Eidos 7, zaginionym mieście zniszczonym przez Naytibę i opanowanym przez listowie. Twoim celem jest przeszukanie Komnaty Akt w celu odkrycia informacji o Alfie i Starszym Naytibasie, którzy stoją za inwazją obcych. Są walące się budynki, zniszczone bary i szpitale, całe samochody i wystarczająco dużo zwłok, aby wypełnić kostnicę. Wszystko jest wspaniałe i boleśnie przygnębiające, z wystarczającą liczbą przedmiotów kolekcjonerskich i ulepszeń, abyś przewracał każdy kamień.

Niestety, pomimo swojej drobnej budowy ciała, Eve ma wrażenie, że przybywa jej kilogramów mięśni. Jej skok, choć stosunkowo wysoki, jest zawodny, zwłaszcza że nie można za bardzo dostosować trajektorii, gdy jest w powietrzu. Podobnie unik, choć świetny do uniknięcia pewnej zagłady, pokonuje tylko niewielką odległość, co oznacza, że ​​na pewno zostaniesz trafiony, jeśli nie uciekniesz (zwłaszcza, że ​​nie ma Niezwyciężone ramy). Nie jestem też wielkim fanem części do pływania i huśtania się, które sprawiają wrażenie odpowiednio sztywnych i unoszących się na wodzie. Jednakże poruszanie się jest dobre, gdy nie znajdujesz się na platformie, i wyobrażam sobie, że będzie jeszcze lepiej, gdy odblokujesz dodatkowe umiejętności, takie jak podwójne skoki.

Wróg Gwiezdnego Ostrza w masce krzyczy na coś poza ekranem.

Zrzut ekranu: Sony/ShiftUp/Kotaku

A wszystko to kończy się pojawieniem się, jak sądzę, pierwszego prawdziwego bossa w grze: Naytiby o podwójnym wyglądzie i dzierżącej dwa miecze o imieniu Abaddon. Ten wróg przetestuje wszystko, czego się nauczyłeś, wymagając od ciebie częstszych uników i kontrataków niż zwykle. Ma duży pasek zdrowia, uderza mocno, wykonuje mnóstwo nieoczekiwanych kombinacji, a nawet elektryzuje swoje ostrza w drugiej fazie.

Ale, co zaskakujące, Abaddon nie jest taki trudny pomimo swojego przerażającego projektu. Pokonałem bossa w ciągu 5–10 minut przy pierwszej próbie i to w „trybie normalnym”, domyślnym ustawieniu trudności gry dla „graczy lubiących walkę”. Lubię walczyć, ale Abaddon czuł się jak kompletny idiota. Nawet po kilku dobrych lizaniach tu i ówdzie, Abaddon nie mógł nic zrobić, gdy cofała go w róg. Jest to śmiesznie łatwe, podobnie jak reszta prawie dwugodzinnego samouczka. Jednak nie myśl, że to spacer po parku, ponieważ po pokonaniu Abaddona odblokowuje się „Wyzwanie Bossa”, dzięki któremu możesz zmierzyć się z trudniejszymi, przypominającymi psy potworami, znanymi jako Stalker. Pokonałem tego bossa również za pierwszym razem, ale z pewnością spociłem się i wydałem wszystkie zasoby, jakie miałem w swoim arsenale. Jeśli taka jest zabawa w spotkaniach z wrogami w grze, to nie mogę się doczekać pełnego cyklu, kiedy Gwiazdkowe ostrze rozwód.

Czytaj więcej: Gwiazdkowe ostrze Ma naprawdę szalone ubrania

Więc tak, czuję się całkiem dobrze Gwiazdkowe ostrze Teraz. Walka jest doskonała, pełna efektownych kombinacji i eleganckich egzekucji DMC Bieg po jej pieniądze. Historia wydaje się bardzo wciągająca, z kilkoma interesującymi postaciami i mnóstwem budowania świata poprzez szczegóły otoczenia, takie jak opuszczone obozy i usunięte notatki. A reszta pakietu, od grafiki po ścieżkę dźwiękową, tworzy urzekający świat, którego odkrycia nie mogę się doczekać. Gwiazdkowe ostrze Zostanie wydana na PS5 26 kwietnia, a jeśli zagrasz w wersji beta, Twoje zapisane dane zostaną przeniesione do pełnej wersji.