Linie Delta Air Lines czwarty dzień z rzędu miały trudności z odzyskaniem sił Globalne zakłócenia technologiczne Spowodowane Zła aktualizacja oprogramowaniadusząc dziesiątki tysięcy osób dojeżdżających do pracy i odciągając niechcianą uwagę rządu centralnego.
Dyrektor naczelny linii lotniczych powiedział, że minie „kilka dni”, zanim „najgorsze będzie wyraźnie za nami”. Dyrektor ds. informacji Delta powiedział w poniedziałek, że linia lotnicza nadal próbuje opracować kluczowy program planowania zatrudnienia.
Inni przewoźnicy powrócili do niemal normalnego poziomu zakłóceń usług, intensyfikując odblaski Delta jest stosunkowo słaba Odpowiedź na awarię, która dotknęła linie lotnicze, szpitale i firmy na całym świecie.
Sekretarz Transportu Butik Pete’a rozmawiałam z nim Delta Dyrektor generalny Ed Bastian powiedział w niedzielę o największej liczbie odwołań lotów linii lotniczej od piątku. Buttigieg powiedział, że jego agencja otrzymała „setki skarg” na firmę Delta i spodziewa się, że linia lotnicza zaoferuje opóźnionym pasażerom hotele i posiłki oraz szybko zwróci pieniądze klientom, którzy nie chcą zmieniać rezerwacji w dalszej części lotu.
„Nikt nie powinien spędzać nocy na lotnisku ani czekać godzinami na rozmowę z agentem obsługi klienta” – powiedział Buttigieg. Obiecał także pomóc pasażerom Delty, wymuszając podróże lotnicze Zasady ochrony konsumentów.
„Nie musisz mi o tym przypominać” – powiedział BoutiqueGeek w filmie dla pracowników Bastiana. Wiem, bo dokładamy wszelkich starań, szczególnie w trudnych czasach, aby dbać o naszych klientów.
Według dostawcy danych o lotach, Syria, od czasu rozpoczęcia przestoju w piątek, Delta odwołała ponad 5500 lotów, z czego co najmniej 700 odwołano w poniedziałek. W poniedziałek Delta i jej regionalne spółki zależne odpowiadały za dwie trzecie wszystkich odwołań lotów na całym świecie, w tym prawie wszystkie w Stanach Zjednoczonych.
United Airlines osiągnęły kolejny najgorszy wynik od rozpoczęcia strajku, anulując prawie 1500 lotów. Jednak United odwołało tylko 17 poniedziałkowych lotów późnym rankiem.
Inne linie lotnicze dotknięte pierwszą rundą uziemień również w większości wróciły do normalnego funkcjonowania w poniedziałek. Należą do nich American Airlines, Spirit Airlines, Frontier Airlines i Allegiant Air.
Dyrektor generalny Delta Bastian powiedział w niedzielnej wiadomości do klientów, że linia lotnicza w dalszym ciągu przywraca zakłócone operacje. Jedno z narzędzi, którego Delta używa do śledzenia pracowników, zostało dotknięte i nie było w stanie przetworzyć dużej liczby zmian spowodowanych przestojem.
„Problem techniczny wystąpił podczas pracowitego letniego weekendu podróżniczego, kiedy obciążenie naszych rezerwacji przekroczyło 90%, ograniczając nasze możliwości ponownego zakwaterowania” – napisał Bastian. Ładunki to procent miejsc sprzedanych na każdy lot.
Linie lotnicze mają duże, warstwowe systemy technologiczne, a programy śledzenia załogi często korzystają z przestarzałych systemów. Linie lotnicze podały, że kiedy strajk rozpoczął się w piątek, miał on wpływ również na systemy stosowane do odprawy pasażerów i wykonywania przed lotem obliczeń dotyczących masy i wyważenia samolotu. United i American zgłaszały sporadyczne problemy z komunikacją z załogami w powietrzu, co miało wpływ na ich decyzje. Wszystkie samoloty wylądują na chwilę.
Niektóre linie lotnicze, w tym Southwest i Alaska, nie korzystają z CrowdStrike Oprogramowanie zabezpieczające Internet Nieprawidłowa aktualizacja do systemu Microsoft Windows spowodowała awarie. Przewoźnicy ci odnotowali stosunkowo niewiele odwołań.
Delta twierdzi jednak, że „ponad połowa” jej systemów informatycznych jest oparta na systemie Windows. Awaria zmusiła personel IT do ręcznej naprawy i ponownego uruchomienia każdego komputera, którego dotyczy problem, a linia lotnicza stwierdziła, że zaczynają współpracować w celu synchronizacji aplikacji.
Bastian powiedział o tym pracownikom w poniedziałek. „Dziś będzie lepszy dzień niż wczoraj, mam nadzieję, że wtorek i środa znów będą lepsze”.
W tym samym filmie dyrektor ds. informatyki Delta, Rahul Samant, powiedział w piątek, że trudno było ponownie uruchomić dwie aplikacje: jedną zarządzającą ruchem na międzynarodowym lotnisku Hartsfield-Jackson Atlanta, największym węźle komunikacyjnym Delty, oraz drugą, która przydziela pilotów i stewardów do lotów.
Technicy przeprowadzili program planowania zespołowego, „ale musimy nadrobić zaległości” i pojawiają się nowe problemy, powiedział Samant.
– poinformowała Delta z Atlanty Oferuje oferty Aby ułatwić klientom modyfikowanie przejazdów.
Niewiele to pomogło Jasonowi Helmsowi, trenerowi fitness próbującemu wrócić do domu z Denver do Detroit. Jego niedzielny lot był trzykrotnie opóźniany, po czym został odwołany; Zanim samolot w końcu wycofał się z bramki, piloci byli już na końcu prawnie dozwolonego przejścia.
„Wszyscy utknęli. Brak informacji o hotelach. Brak informacji, co dalej robić” – powiedział Helms. „Powiedzieli: «Wsiądź na karuzelę bagażową, twój bagaż powinien tam być». Pod spodem leżały tysiące toreb. Znalazłem swój bagaż – miałem szczęście.”
Helms powiedział, że Delta zaproponowała mu zmianę rezerwacji w środę, obawiał się jednak, że lot również zostanie odwołany. Zarezerwował lot do domu we wtorek liniami Frontier Airlines – jednym z przewoźników, które mają największe szanse na powrót do zdrowia. Zapisuje swoje rachunki, w tym pokój hotelowy, w nadziei, że Delta mu zwróci pieniądze.
„Przez ostatnie 10 lat byłem tylko w Delcie” – powiedział. „To daje mi do myślenia dwa razy”.
Przypomina się krach Delty Awaria z grudnia 2022 r W rezultacie Southwest Airlines odwołały prawie 17 000 lotów w ciągu 15 dni. Po federalnym dochodzeniu w sprawie przestrzegania przez Southwest przepisów dotyczących ochrony konsumentów linia lotnicza zgodziła się częściowo zapłacić grzywnę w wysokości 35 milionów dolarów. Ugoda na 140 milionów dolarów z Wydziałem Transportu.
Awaria Southwest rozpoczęła się podczas zimowej burzy, ale linia lotnicza Powrót do zdrowia trwał niezwykle długo Z powodu problemów z systemem planowania zespołowego – uderzające podobieństwo do obecnego bałaganu w Delcie.
The Przemysł lotniczy Firma Crowdstrike z siedzibą w Teksasie, zajmująca się cyberbezpieczeństwem, może być najbardziej widoczną ofiarą globalnych problemów technicznych spowodowanych błędnymi aktualizacjami oprogramowania. Według Microsoftu usterka dotyczyła 8,5 miliona komputerów. CrowdStrike twierdzi, że wdrożył poprawkę, ale eksperci twierdzą, że może to zająć dni, a nawet tygodnie Każdy zainfekowany komputer.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji