Pomiędzy inflacją a niestabilnością gospodarczą Amerykanie uszczuplili większość swoich kont oszczędnościowych.
Ponad połowa Amerykanów żyje obecnie od wypłaty do wypłaty, a większości dorosłych – 57% – nie stać na pilny wydatek w wysokości 1000 dolarów, jak wykazało badanie Bankrate na początku tego roku.
Tymczasem eksperci twierdzą, że posiadanie rezerwy gotówkowej jest kluczowe i może uniemożliwić pracownikom korzystanie z wysokooprocentowanych kart kredytowych lub dokonywanie trudnych wypłat z kont emerytalnych.
Aby zaradzić kryzysowi oszczędności, wkracza coraz większa liczba pracodawców.
Właściwie, linie lotnicze DeltaMiędzy innymi Starbucks, Best Buy i Levi’s zapewniły coś w rodzaju Zasiłek oszczędnościowy w sytuacjach awaryjnychz których wiele wynika z nowych przepisów emerytalnych Secure 2.0 — przyjętej w grudniu ustawy, która koncentruje się na poprawie zabezpieczenia emerytalnego poprzez ułatwienie pracownikom gromadzenia zapasów gotówki i uzyskiwania do nich dostępu.
Więcej finansów osobistych:
Oprocentowanie kart kredytowych znajduje się praktycznie na terytorium „lichwiarzy”.
3 ruchy finansowe, które prawdopodobnie wykonają milionerzy
Fundusze rynku pieniężnego a wysokodochodowe konta oszczędnościowe
„Przepisy z pewnością wywołały więcej rozmów” – powiedziała Katie Taylor, wiceprezes ds. planowania i zaangażowania w Fidelity Investments.
„Zdolność pracodawcy do zapewnienia pracownikom poczucia, że ma rozwiązania umożliwiające zarządzanie ich ogólnymi finansami, jest naprawdę ważna” – stwierdził Taylor.
Delta oferuje pracownikom do 1000 dolarów
Samoloty Delta Air Lines na międzynarodowym lotnisku Hartsfield-Jackson w Atlancie.
Jeff Greenberg | Globalna kolekcja zdjęć | Obrazy Getty’ego
Pod deltą Program oszczędnościowy w sytuacjach awaryjnychDostępne dla wszystkich pracowników poniżej poziomu menedżerskiego. Po ukończeniu jednej sesji coachingu finansowego pracownicy otrzymują 750 USD zdeponowane bezpośrednio na koncie Fidelity.
Następnie linia lotnicza przeleje na to konto maksymalnie 250 dolarów składek pracowniczych wraz z potrąceniami z wynagrodzenia, co daje łączną kwotę 1000 dolarów.
„Umiejętność finansów jest kwestią praw obywatelskich tego pokolenia” – powiedział John Hope Bryant, prezes i dyrektor generalny Operation Hope, organizacji non-profit, która współpracowała z Delta i Fidelity Investments.
„Jest tak samo ważne jak prawo do głosowania” – dodał. „To ratunek, dzięki któremu można prowadzić dobre życie”.
Pandemia pokazała, jak ważne są te programy.
Bryant powiedział, że kiedy gospodarka się załamała, pracownicy Delty wykorzystali prawie 1 miliard dolarów w postaci twardych wypłat z kont emerytalnych.
„Ludzie cierpieli po cichu” – dodał.
Niedawno Delta rozszerzyła tę inicjatywę na cały świat, kwalifikując do niej ponad 90 000 pracowników. Według firmy do tej pory wzięło w nim udział ponad 33 000 pracowników.
„Nie miałam opracowanej strategii oszczędzania pieniędzy” – powiedziała Loretta Day, stewardesa Delta z Atlanty. „Jeśli otrzymasz e-mail z informacją, że jest wyprzedaż świec, brakiem szacunku byłoby nie skorzystanie z wyprzedaży”.
Powiedziała jednak, że 51-letnia Day nie potrzebowała dużo czasu, gdy ukończyła zajęcia z edukacji finansowej.
„To skłoniło mnie do zastanowienia się nad wszystkim, na co wydaję pieniądze, a co mam już w domu” – powiedział Day.
Od tego czasu Day spłacała zadłużenie na karcie kredytowej i zaczęła odkładać jedną wypłatę miesięcznie na oszczędności. Nadal od czasu do czasu kupuje świecę, ale ma w planach większy zakup: posiadanie własnego domu, powiedziała.
„Dałam sobie rok” – powiedziała. „Teraz mam pewność, że kiedy będę gotowy przejść na emeryturę, znajdę się w lepszym miejscu niż byłem” – dodał.
„Ostatecznie wierzymy, że inwestowanie w naszych pracowników jest dobre dla naszych klientów i akcjonariuszy” – powiedziała Kelly Elliott, wiceprezes Total Rewards w Delta.
Taylor z Fidelity dodała, że zdrowi pracownicy są 10 razy bardziej skłonni do koncentracji w pracy niż pracownicy, którzy nie są zdrowi.
„To wymierne korzyści także dla pracodawców” – stwierdziła.
„Oszczędności awaryjne to nowe ubezpieczenie zdrowotne”
Możliwość redukcji Według Bryanta presja finansowa i zwiększona produktywność zachęcą wiele firm do pójścia w ich ślady.
„Szkolenia i doradztwo w zakresie umiejętności finansowych powiązane z oszczędnościami awaryjnymi to nowe ubezpieczenie zdrowotne — tym właśnie będzie się zajmować każda firma w ciągu następnej dekady” – powiedział.
Dzięki dodatkowemu wsparciu „pracownicy przyjdą wcześniej, zostaną dłużej i dołożą wszelkich starań” – dodał Bryant. „Właściwie taniej jest lepiej traktować swoich pracowników – dlatego będzie to rozwiązanie zrównoważone”.
Jeśli Twój pracodawca oferuje Ci coś w rodzaju darmowych pieniędzy, przyjmij to.
Douglasa Bonepartha
Prezes i założyciel Bone Fide Wealth
„Jeśli Twój pracodawca oferuje Ci coś, co wygląda na darmowe pieniądze, weź to” – powiedział Douglas Boneparth, certyfikowany doradca finansowy oraz prezes i założyciel firmy. Intencja kości bogactwa, firmy zarządzającej majątkiem z siedzibą w Nowym Jorku. „To zawsze się przyda”.
„Jeśli jednak nie jest to połączone z odpowiednią dozą dyscypliny, nie ma to znaczenia” – dodał Bonneparth, członek Rady FA, dla CNBC.
Przede wszystkim radził wykorzystać tę okazję i jak najlepiej wykorzystać zapewnioną edukację finansową.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych