26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Decyzja o transmitowaniu na żywo telewizji podczas rozdania Oscarów spotkała się z reakcją członków Akademii – The Hollywood Reporter

Decyzja o transmitowaniu na żywo telewizji podczas rozdania Oscarów spotkała się z reakcją członków Akademii - The Hollywood Reporter

a Rezolucja Niepowodzenie w zaprezentowaniu ośmiu kategorii Oscarów na żywo podczas transmisji z 27 marca 93. Oscarów spotkało się z burzą krytyki i zostało opisane przez kilku członków Akademii, którzy mówili do niego jako „obraźliwe”. Hollywoodzki reporter po ogłoszeniu.

Akademia planuje zaprezentować Oskary W ośmiu kategoriach – krótki film dokumentalny, montaż filmu, charakteryzacja/fryzura, oryginalne nagranie, scenografia, krótka animacja, krótka akcja na żywo i dźwięk – w Dolby Theatre na godzinę przed rozpoczęciem transmisji na żywo. Zostanie on nagrany i zmontowany w kolejnej transmisji na żywo.

Według źródła kandydaci z kategorii, których dotyczy problem, zostali poinformowani o podejściu do prezentacji podczas spotkania w stylu ratusza we wtorek po południu, na krótko przed oficjalnym ogłoszeniem akademii. Źródło podało, że pomimo decyzji o zmianie programu, członkowie zostali poinformowani, że trzygodzinny program jest nadal zaplanowany.

Według źródła nie było jasne, czy wszyscy goście będą siedzieć na scenie, czy nadal na czerwonym dywanie podczas poprzedniego występu.

„To fiasko” – powiedział jeden z członków Akademii, którego ta decyzja dotyczyła. „To kolejny przykład krzywizny siatki akademii. Jest wielu bardzo nieszczęśliwych ludzi”.

Inny dodał: „Byłem upokorzony i obrażony decyzją Akademii o zdegradowaniu ośmiu kategorii do jednej z najniższych w tegorocznych nagrodach. … To śmieszne i powinno się wstydzić kierownictwo”.

W 2019 roku akademia ogłosiła plany oferowania czterech klas podczas przerw reklamowych, a następnie ponownie nagranych w dalszej części programu, ale odwrotna rozdzielczość wśród krytyki. We wtorek wieczorem niektórzy członkowie Akademii zaczęli kontaktować się z reżyserami, producentami i kierownikami studiów, prosząc o pomoc w odwróceniu tego najnowszego planu.

Kilka stowarzyszeń dodatkowo wydało oświadczenia. Zarząd American Film Editors powiedział: „Jesteśmy głęboko rozczarowani decyzją Akademii o zmianie sposobu, w jaki niektóre kategorie, w tym montaż filmowy, są prezentowane w transmisji Oscarów. Wysyła wiadomość, że niektóre dyscypliny twórcze są bardziej żywe niż inne. Nic nie może być dalsze od prawdy i wie o tym każdy, kto robi filmy. Jako grupa artystów całkowicie oddanych rozwijaniu sztuki i prestiżu montażu filmowego mocno wierzymy, że montaż – i wszystkie inne dyscypliny twórcze, które są częścią wspólnej sztuki filmowej – powinny być traktowane na równi. Nasz wkład w tę współpracę może czasem wydawać się niewidoczny, ale jest to niezaprzeczalne. Mamy nadzieję, że montażyści filmowi i inni artyści dotknięci tą zmianą zostaną uhonorowani i uhonorowani z pasją, godnością i zaangażowaniem, na jakie zasługują”.

Mark A. Lanza, główny montażysta dźwięku w Motion Pictures, zgodził się: „Misją Akademii jest uhonorowanie rzemiosła filmowego we wszystkich jego aspektach. Wykluczenie niektórych kategorii z transmisji na żywo osłabia tę misję”. Zauważył również: „Rachunek za towary, branża audio została wyprzedana”, gdy nastąpiła zmiana w kategorii singla Najlepszy dźwięk, zaczynając od rozdania Oscarów w 2021 r.”. Akademia wyraźnie zobowiązał się nie usuwać dźwięku z transmisji na żywo, jeśli zgodzą się na farsę łączenia edycji i miksowania dźwięku w jednej kategorii.” (Decyzja o połączeniu tych kategorii spotkała się z mieszanymi reakcjami ze strony branży).

O decyzji przyznania Oscara, prezes stowarzyszenia Motion Picture Editors Guild (IATSE Local 700), Alan Heim, powiedział: „Rozumiemy pragnienie Akademii, aby stworzyć bardziej atrakcyjną prezentację, ale to posunięcie sprawia, że ​​„niewidzialna sztuka” montażu jest mniej rzucająca się w oczy. Ceremonia wręczenia nagród Oskar to wieczór, w którym uczczono wszystkie dzieła i dzieła sztuki, które łączą się, aby ożywić historie na ekranie. Wierzymy, że zasługujący na to rzemieślnicy jeszcze bardziej zasłużyli na swój czas w świetle reflektorów”.

Międzynarodowa Gildia Autorów Zdjęć Filmowych (IATSE Local 600) wydała również oświadczenie, które po części mówiło: „Jesteśmy bardzo dumni z naszych członków, których praca zostanie uhonorowana podczas tegorocznych Nagród Akademii. Jesteśmy jednak rozczarowani decyzją Akademii o wykluczeniu kilku wyjątkowych artyści z innych branż. Od samej transmisji na żywo. Operatorzy i wszyscy filmowcy rozumieją współpracę niezbędną do wyprodukowania niekwalifikujących się obrazów.

Ale nie wszyscy reagowali w ten sam sposób. Nelson Coates, prezes Gildii Dyrektorów Artystycznych (IATSE Local 800), powiedział w oświadczeniu dostarczonym do THR.

Prezes Cinema Audio, Carol Urban, powiedziała: „Towarzystwo Cinema Audio nie może się doczekać świętowania tegorocznych nominowanych do Oscara, niezależnie od tego, jak i kiedy zostaną udostępnione Nagrody Akademii. Obiecujemy pracę wszystkim naszym kolegom reżyserom, bez których nie byłoby bez kategorii. W ogóle do transmisji lub świętowania. Tegoroczni nominowani do Oscara są niesamowici i nadal będziemy doceniać franczyzę profesjonalistów audio, którzy tworzą magię filmów nominowanych do Oscara”.