29 marca, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dawni twórcy „World of Warcraft” zaprezentowali grę w umowie z Asmongold, Mizkif

Dawni twórcy „World of Warcraft” zaprezentowali grę w umowie z Asmongold, Mizkif
Symbol zastępczy podczas wczytywania akcji artykułu

Latem 2005 roku 21-letni Chris Kaleki stworzył gildię „World of Warcraft” o nazwie Notorious. Dzieląc się w sieci opiniami graczy na temat gry, zwrócił uwagę deweloperów Blizzarda, którzy zatrudnili go do pracy nad „WoW”. Szesnaście lat później Kaleki – opuścił Blizzard w 2020 roku i nadal pełnił funkcję notorycznego zarządcy syndykatu w 2021 roku – zatrudnił kilku swoich byłych kolegów z drużyny i współzałożycieli w studiu, które założył wraz z byłym inżynierem rozgrywki Blizzard Dougiem Fraserem.

37-letni Kaleiki i Notorious Studios ogłosili w środę, że tworzą grę RPG w świecie fantasy, wewnętrznie nazwaną Project Honor, inspirowaną JRR Tolkienem i „Warcraft”, w której pojawią się czarodzieje i wojownicy. Znani użytkownicy Twitcha, w tym Asmongold, Esfand i Matthew „Mizkif” Rinaudo, będą mogli przetestować grę we wczesnej formie w ramach umowy inwestycyjnej. Nie ma dokładnej daty premiery.

To świetna uwaga na marginesie, jak „Och, ci faceci naprawdę się kochają”, powiedział Esfand, który ma ponad milion fanów na Twitchu, o tym, jak zostali zawiązani przez nich niesławni członkowie związku WoW. Esfand pojechał do Kalifornii w maju, by przeprowadzić testowe uruchomienie wczesnej wersji gry.

Na YouTube i Twitch pozew Activision Blizzard o nękanie wprawił twórców w osłupienie

Notorious wcześnie rozwija swoją grę w nadziei na przyciągnięcie większej liczby kandydatów do pracowników i zbudowanie bazy oczekujących fanów.

„To bezprecedensowe mówienie o grze na tym etapie rozwoju” – powiedział Kaleki. „Tradycyjnie może to być postrzegane jako zbyt ryzykowne, ponieważ inne studia również mogą skopiować twój pomysł. Ty ustalasz wszystkie te oczekiwania, które będzie miał gracz. Jeśli je zmienisz, będą się denerwować. Zdecydowanie próbujemy tutaj czegoś nowego, ale napędzany naszym pragnieniem, aby to mieć. Skontaktuj się z graczem wcześnie ”.

Kaliki Studio wcale nie jest modne. Wspierane przez VC studio gier ma takich inwestorów Galaxy Interactive, Riot Games i One True King (OTK), firma influencerska z siedzibą w Teksasie. OTK ma nieujawnioną inwestycję mniejszościową w Notorious, oprócz 5 milionów dolarów, które studio zebrało w październiku.

READ  Mówi się, że hakerzy usuwają główny tryb online Killer Instinct

Kiedy Notorious zadebiutował w październiku, został również zbadany, ponieważ nie zatrudniał żadnych kobiet. Kotaku, serwis informacyjny o grach wideo, Wyśmiej się ze studia Aby uzyskać więcej psów niż kobiet na stronie personelu na swojej stronie internetowej. Kaleki przewiduje, że obecny 13-osobowy zespół powiększy się do 40-50 pracowników w miarę rozwoju projektu Honor i powiedział, że ma nadzieję obrać kurs.

„Studio nie zatrudniło jeszcze żadnej kobiety i można śmiało powiedzieć, że to prawda. Na dzień dzisiejszy nie zatrudniliśmy jeszcze kobiety do zespołu” – powiedział Kaleki. „To coś, nad czym pracujemy.

„Widzieliśmy szalenie konkurencyjny rynek dla nowych pracowników. Jedną rzeczą, która mnie cieszy, jest to, że talenty z niedostatecznie reprezentowanych środowisk są naprawdę bardzo poszukiwane, a branża dostrzega w tym wartość.”

W ramach partnerstwa OTK, streamerzy na żywo, tacy jak Asmongold i Esfand, którzy zrobili karierę grając i przesuwając „WoW”, wypróbują grę i przekażą swoje opinie. Asmongold i Esfand są właścicielami OTK, a ich nazwy nadawane zostały poproszone ze względu na obawy dotyczące prywatności.

Poznaj YouTuberów, którzy ujawniają ciemną stronę branży gier wideo

„Jako programista mam własne zdanie na temat produktu, ale nie mam 40 godzin tygodniowo tylko na granie w gry”, powiedział John Liberto, główny projektant Notorious. „[Streamers are] Są wrażliwi na pewne rzeczy, których możemy nie brać pod uwagę, na przykład deweloperzy, i często są w stanie zidentyfikować bardzo konkretne rzeczy dotyczące gry i wyrazić je w sposób, który często trudno znaleźć gdzie indziej.

„Posiadanie tej perspektywy z pierwszej ręki jest potężnym atutem kreatywności” – dodał Liberto.

Wszyscy właściciele OTK mieli okazję zapoznać się z grafiką koncepcyjną gry, chociaż nie każdy członek miał jeszcze okazję zagrać w prototyp. Ci, którzy w nią grali, doradzali twórcom, sugerując na przykład, jak modyfikować zdolności, by poprawić poczucie łączenia kilku umiejętności. (OTK i Notorious odmówili udostępnienia szczegółów dotyczących rozgrywki.)

READ  Wygląda na to, że do tej pory zrezygnowało ponad 80% zespołu gier walki sponsorowanego przez Panda Global

Chociaż OTK nie będzie zaangażowane w codzienne prace rozwojowe, grupa planuje przeprowadzać testy zapewniania jakości gry, dostarczać informacji zwrotnych na temat tego, czy jest to zabawna, a następnie promować grę wśród fanów, według Tips Out, dyrektora ds. operacyjnych OTK, który odmówił udostępnienia swojego prawdziwego imienia i nazwiska ze względu na obawy dotyczące prywatności.

„Powodem, dla którego w nie inwestujemy, jest to, że postrzegamy ich również jako ludzi, którzy trzymają rękę na pulsie tego, czego ludzie chcą w grach i co ich zdaniem jest najlepszą decyzją projektową” – powiedział Asmongold. „Ostatecznie jesteśmy transmitowanymi graczami, projektantami gier i to właśnie robią. Dajemy naszą wizję, a oni biorą z tego to, czego chcą.”

„ja i [Asmongold] „Z pewnością powinieneś być w stanie zobaczyć grę i zrozumieć, czy będzie to dobra treść, nie tylko do rozmów, ale także do rozrywki widza” – powiedział Mazkef. „Gram w gry dla 5-latków. Jeśli chodzi o gry i to, co jest dobre dla Twitcha i transmisji na żywo, to, co kochasz w czacie, jest bardzo proste. Prostota jest kluczem. Im prostsza gra, tym szersza publiczność.” Mario Kart jest jak dotąd przykładem doskonałej gry transmisyjnej”.

Twórcy gier wideo chcą uczciwych gier online. Niektórzy gracze naprawdę tego nie robią.

Niesławni deweloperzy opisali Project Honor jako zorientowaną na akcję i klasową grę walki, w którą można grać w wciągającym świecie pełnym niebezpieczeństw. Dołożyli wszelkich starań, aby upewnić się, że gra nie jest grą MMO (Massively Multiplayer Online), mimo że ma wiele takich samych pułapek – doświadczenia gracz kontra gracz i gracz kontra środowisko, systemy walki i przygody – jak mini-gra. Niezależnemu studiu trudno byłoby wesprzeć świetne MMO.

„Chcemy orków, elfów i krzepkich barbarzyńskich wojowników. Chcemy, aby magia była tą potężną siłą na świecie” – powiedział Liberto. Nowy dla nich. Mag, który wystrzeliwuje magiczny pocisk, nikogo nie zaskoczy.

Jeśli chodzi o rzeczy, które mają nadzieję streamerzy na żywo Project Honor, Asmongold powiedział: „Chcę, aby walka była dobra. Za każdym razem, gdy rozbijasz beczkę, kawałki latają po całym miejscu”.

READ  Dlaczego najnowsza funkcja FFXIV czyni z niej idealną grę MMO dla jednego gracza

Dla niektórych twórców treści bezpośrednie połączenie z twórcami gier było mile widzianą zmianą tempa. Rich Campbell, właściciel OTK i Twitch Streamer z ponad 500 000 obserwujących, wywołał transmisję „WoW” i opowiedział o niej w podcaście z innymi twórcami. Campbell studiował projektowanie gier w szkole i prowadził oficjalne turnieje e-sportowe „WoW”, dopóki nie ogłosił w 2020 roku, że związek się zakończył.

„Masz ciężar nogi, kiedy nie masz bezpośredniego kontaktu z deweloperem”, powiedział Campbell, porównując mówienie o WoW do testowania i przekazywania opinii na temat Project Honor. „Zaciskając zasłonę, znacznie łatwiej jest upewnić się, że nie tylko krzyczysz w pustkę, że faktycznie wkładasz swój wysiłek i skupiasz się na rzeczach, które naprawdę mogą się zmienić. Praca od podstaw to nowe doświadczenie dla wszyscy z nas.”

Notorious to jedno z kilku studiów gier, w tym Second Dinner i Moonshot, założonych przez byłych pracowników Blizzarda. Osoby pracujące w tych studiach – i w całej branży gier – uznały, że ich były pracodawca, Activision Blizzard, stoi w obliczu Powódź roszczeń związanych z molestowaniem i dochodzenia rządowe.

„Jedną z rzeczy, które robimy inaczej w Notorious, jest to, że nie mamy typowego hierarchicznego stylu zarządzania. Zachęcamy do samozarządzania” – powiedział Kaleki o tym, jak zapobiega problemom związanym z kulturą i nękaniu w Notorious. Sami, ponieważ potencjalnych problemów, które nasz poprzedni pracodawca mógł napotkać. Drugim jest upewnienie się, że nasze wartości są przeżywane każdego dnia.”

„Nic w płaskiej hierarchii nie stoi na przeszkodzie męskiemu współudziałowi ani męskiemu środowisku pracy” — mówi Lynn Noni, adiunkt na Uniwersytecie Nowojorskim i historyk gier.

„To szlachetne, że firma zajmująca się grami chce uniknąć nękania i wyzysku pracowników, które są endemiczne dla Activision Blizzard” – powiedział Noni. „Tylko czas pokaże, jak prawdziwe są te ambicje”.