W czwartek AT&T poinformowało, że sieć bezprzewodowa powróciła do działania po awarii Usługa telefonii komórkowej nie działa do użytkowników w całych Stanach Zjednoczonych przez wiele godzin.
„Przywróciliśmy usługi bezprzewodowe wszystkim klientom, których to dotyczyło” – oznajmiła firma z Dallas w oświadczeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej w czwartek po południu. „Serdecznie ich przepraszamy”.
Narzędzie do śledzenia przestojów Downdetector zauważyło, że awarie, które rozpoczęły się około 3:30 czasu wschodniego, zaobserwowały 73 000 incydentów. Do południa czasu wschodniego firma AT&T zgłosiła ponad 58 000 przerw w dostawie prądu w takich lokalizacjach, jak Houston, Atlanta i Chicago. Przewoźnik ma ponad 240 mln abonentów i jest najwięcej w kraju.
Do godziny 15:30 czasu wschodniego zgłoszono mniej niż 3000 raportów.
W firmie Cricket Wireless, należącej do AT&T, w pewnym momencie doszło do ponad 9 000 awarii, ale raporty pojawiły się później po południu. Użytkownicy innych operatorów, w tym Verizon i T-Mobile, również zgłosili problemy, ale te firmy stwierdziły, że ich sieci działają normalnie i że problemy prawdopodobnie wynikają z prób łączenia się klientów z użytkownikami AT&T.
Niektórzy użytkownicy iPhone'a widzieli wiadomości SOS wyświetlane na pasku stanu swoich telefonów komórkowych. Ten komunikat wskazuje, że urządzenie ma problemy z połączeniem się z siecią operatora komórkowego, ale według wsparcia Apple może wykonywać połączenia alarmowe za pośrednictwem sieci innych operatorów.
Na razie nie podano przyczyny przerwy. Jednak Lee McKnight, profesor nadzwyczajny w iSchool na Uniwersytecie Syracuse, jako przyczynę przestoju podał błędną konfigurację chmury lub błąd ludzki.
„Możliwym, ale znacznie mniej prawdopodobnym rezultatem jest złośliwe włamanie do sieci ATT, ale powszechne awarie w całym kraju sugerują coś bardziej fundamentalnego” – stwierdził McKnight w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną.
Federalna Komisja Łączności skontaktowała się z AT&T w sprawie przerwy w dostawie prądu, a Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego i FBI również się nią zajmują, powiedział rzecznik Rady Bezpieczeństwa Narodowego John Kirby.
FBI przyznało się do skontaktowania się z AT&T. „Jeśli dowiemy się o jakiejkolwiek złośliwej aktywności, odpowiednio zareagujemy” – oznajmiła firma.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji