5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ceny ropy naftowej spadają w miarę ograniczania posunięć dyplomatycznych podczas wojny w Gazie ze względu na ryzyko zakłóceń w dostawach

Ceny ropy naftowej spadają w miarę ograniczania posunięć dyplomatycznych podczas wojny w Gazie ze względu na ryzyko zakłóceń w dostawach

NOWE DELHI (Reuters) – Ceny ropy naftowej spadły w poniedziałek o ponad dolara w związku z obawami dotyczącymi zakłóceń w dostawach w związku z intensyfikacją wysiłków dyplomatycznych mających na celu powstrzymanie konfliktu między Izraelem a palestyńskim ruchem Hamas.

Kontrakty terminowe na ropę Brent spadły o 67 centów do 91,49 dolarów za baryłkę do godziny 06:28 GMT, po poniedziałkowej stracie o 1,08 dolarów do 91,08 dolarów za baryłkę. Kontrakty terminowe na ropę naftową US West Texas Intermediate spadły o 82 centy do 87,26 dolarów za baryłkę, po spadku o 1,72 dolarów do 87,03 dolarów na początku sesji.

Kontrakty wzrosły w zeszłym tygodniu o ponad 1 procent, drugi tygodniowy wzrost z rzędu ze względu na obawy przed możliwymi przerwami w dostawach, jeśli wojna między Izraelem a Hamasem przekształci się w szerszą konfrontację na Bliskim Wschodzie, największym regionie dostaw ropy na świecie .

Konwoje z pomocą z Egiptu zaczęły napływać do Strefy Gazy w weekend, gdy arabscy ​​przywódcy i ministrowie spraw zagranicznych spotkali się w Kairze na szczycie, na którym nie udało się wydać wspólnego oświadczenia.

Vandana Hari, założycielka firmy analitycznej Vanda Insights, zajmującej się analizą rynku ropy naftowej, powiedziała: „Na rynku ropy widać pewną ulgę w związku z odroczeniem przez Izrael planowanej inwazji lądowej do północnej Gazy w celu negocjacji w sprawie uwolnienia zakładników, co otwiera okno dla dyplomacji”. .

„Blokada lądowa jest postrzegana jako potencjalna przyczyna rozszerzenia konfliktu między Izraelem a Hamasem na Bliski Wschód i jest czynnikiem stojącym za premią za ryzyko dla ropy naftowej w ciągu ostatnich dwóch tygodni” – powiedział Harry.

READ  Starszy urzędnik Fed potępia upadek SVB jako „typowy przypadek złego zarządzania”

Analitycy z ANZ Research podzielili ten pogląd, dodając notatkę dla klientów, że daje to nadzieję, że wojna między Izraelem a Hamasem nie rozprzestrzeni się na Bliski Wschód i nie zakłóci dostaw.

Jednak w wyniku ostatnich wydarzeń Izrael zbombardował Gazę, a jego samoloty zbombardowały Liban. W poniedziałek giełdy azjatyckie spadły.

Aby złagodzić presję na dostawy ropy naftowej – podkreślaną już przez cięcia produkcji przez Organizację Krajów Eksportujących Ropę Naftową (OPEC) i jej podmioty stowarzyszone, w tym Rosję – Stany Zjednoczone zawiesiły sankcje nałożone na członka OPEC, Wenezuelę, po tym, jak rząd Wenezueli zgodził się z opozycją.

Prezydent USA Joe Biden, który w zeszłym tygodniu odwiedził Izrael, odbył w niedzielę rozmowy telefoniczne z przywódcami Kanady, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch po rozmowie z izraelskim premierem Benjaminem Netanjahu i papieżem Franciszkiem.

Przywódcy Francji i Holandii mają w tym tygodniu odwiedzić Izrael w poszukiwaniu rozwiązania konfliktu, który wybuchł 7 października po ataku Hamasu.

(Reportaż: Mohi Narayan w New Delhi, Katya Golubkova w Tokio i Naveen Thukral w Singapurze – przygotowanie Mahometa do biuletynu arabskiego) Redakcja: Christopher Cushing i Muralikumar Anantharaman

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskanie praw licencyjnychotwiera nową kartę

Raporty na temat wszystkiego, od wzrostu zużycia paliwa w Azji po pandemii Covid-19 po śledzenie, jak globalna transformacja energetyki wpłynie na plany rozbudowy rafinerii i dostawy paliwa w nadchodzących dziesięcioleciach. Mohi analizuje dane, aby uzyskać spostrzeżenia na szereg tematów, w tym na działalność rafineryjną, rentowność, a nawet globalne przepływy handlu ropą i magazynowanie paliw. Widoczna jest także elektryfikacja globalnej floty pojazdów i jej wpływ na łańcuchy dostaw paliw oraz budowanie mocy petrochemicznych przez rafinerie próbujące zmniejszyć zależność od sprzedaży paliw.