- Chińska firma produkująca samochody elektryczne BYD ogłosiła w poniedziałek nowy system technologiczny, który stabilizuje jazdę samochodem na nierównym terenie, ostrych zakrętach i płytkiej wodzie.
- BYD zalicza Berkshire Hathaway Warrena Buffetta do swoich sponsorów.
- BYD nie powiedział, ile będzie kosztować nowy system DiSus firmy ani kiedy stanie się powszechnie dostępny.
Samochód elektryczny Han firmy BYD, pokazany na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2021 r., jest jednym z najpopularniejszych nowych pojazdów energetycznych w Chinach.
Evelyn Cheng | CNBC
SHENZHEN, Chiny — Gigant pojazdów elektrycznych BYD stawia na nową technologię wspomagania kierowcy, aby zapewnić płynną jazdę samochodem i zyskać przewagę nad konkurencją w zakresie pojazdów elektrycznych.
BYD, wspierany przez Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, ogłosił w poniedziałek nowy system technologiczny, który stabilizuje jazdę samochodem po nierównym terenie, ostrych zakrętach i płytkiej wodzie. Technologia pochłaniania wstrząsów ma zostać zastosowana w niedawno wprowadzonej na rynek marce premium Yangwang.
„Tradycyjnie luksusowe samochody są oceniane na podstawie marki i historii. W przypadku luksusowych pojazdów z nową energią jest to kwestia technologii i produktów” – powiedział założyciel BYD, Wang Xuanfu, w języku mandaryńskim podczas uroczystości inauguracyjnej w poniedziałek, zgodnie z tłumaczeniem CNBC.
Powiedział, że technologia stanowi „przełom”, który poprowadzi i przewyższy poziom technologii zagranicznej.
Aktualizacja ma miejsce przed targami motoryzacyjnymi w Szanghaju, podczas których wiele chińskich firm samochodowych przedstawi ogłoszenia dotyczące produktów i modeli.
Według BYD część systemu technologicznego wykorzystuje te same czujniki „lidar”, które są stosowane w wspomaganej jeździe. LiDAR, skrót od „wykrywania światła i wyznaczania odległości”, wykorzystuje lasery do tworzenia szczegółowych map otaczającego obszaru.
Producent samochodów powiedział w komunikacie, że jego nowy system „DiSus” „stanowi podstawę dla przyszłego rozwoju zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS)”.
Firma przyjęła stosunkowo ostrożne podejście do technologii samojezdnej.
Zapytany o „inteligentną jazdę” podczas rozmowy telefonicznej z inwestorami pod koniec marca, kierownictwo BYD wciąż stoi przed wyzwaniem ustalenia odpowiedzialności w przypadku wypadku z udziałem autonomicznej jazdy. Administracja stwierdziła jednak, że zaawansowana technologia wspomagająca kierowcę może potencjalnie poprawić ogólne bezpieczeństwo. Tak wynika z wezwania z zeszłego miesiąca, dostępnego za pośrednictwem bazy danych informacji lotniczych.
Cała branża pracuje nad zrównoważeniem ambitnych opcji wspomagania kierowcy ze zmierzonymi protokołami bezpieczeństwa. Lider EV, Tesla, w lutym wycofał z ulic miast ponad 360 000 samochodów z oprogramowaniem wspomagającym jazdę, które według niego może powodować wypadki.
Oprogramowanie do jazdy Urban Assist nie jest dostępne dla kierowców Tesli w Chinach.
Nie jest od razu jasne, jak możliwości amortyzacji Tesli porównują się z BYD, ale inne firmy samochodowe w Chinach przyglądają się podobnej technologii.
We wrześniu fundusz inwestycyjny Neo Capital Neo Capital kierowany przez A Runda finansowania w wysokości 39 milionów dolarów W firmie Clearmotion z siedzibą w Bostonie, która opracowuje oprogramowanie do aktywnego zawieszenia.
Wang z BYD nie określił, ile będzie kosztować korzystanie z nowego systemu urządzeń firmy ani kiedy stanie się powszechnie dostępny.
Dwa kompatybilne modele samochodów — nadchodzący SUV Yangwang U8 i SUV Denza N7 — nie są jeszcze dostępne w dostawach. Gigant samochodowy Daimler ma niewielki udział w marce Denza należącej do BYD.
BYD powiedział, że zamierza wprowadzić niektóre nowe technologie do swoich obecnych modeli Han, Dong i Tenza.
Nowy system występuje w trzech wersjach — „tłumiącej”, „powietrznej” i „hydraulicznej” — które są przystosowane do indywidualnej integracji z niektórymi modelami BYD.
W pierwszym kwartale BYD powiedział, że sprzedał 264 647 w pełni elektrycznych samochodów osobowych, o 80% więcej niż rok temu. Sprzedaż hybrydowych samochodów osobowych wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym do 283 270 w pierwszym kwartale.
Tesla ze swojej strony powiedziała, że w pierwszym kwartale dostarczyła na całym świecie ponad 422 000 samochodów. Chiny odpowiadają za ponad 20% ogólnych przychodów Tesli.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji