Davida Rydera/Bloomberg/Getty Images
Samolot Boeing 737 Max znajduje się na linii produkcyjnej w zakładzie produkcyjnym firmy w Renton w stanie Waszyngton, widziany w 2015 roku.
(CNN) – Federalna Administracja Lotnictwa Stanów Zjednoczonych wezwała linie lotnicze do sprawdzenia tzw. zatyczek do drzwi we wcześniejszych wersjach samolotów Boeing 737. Dmuchane z boku Dawno, dawno temu nowy model Max Lot liniami Alaska Airlines Wcześniej w tym miesiącu.
W niedzielę FAA Linie lotnicze powiedziały Podczas obsługi modelu Boeinga 737-900ER wymagana jest „wizualna kontrola wkładek drzwi środkowych, aby upewnić się, że drzwi są odpowiednio zabezpieczone”, co odnosi się do panelu zakrywającego otwór wyjściowy w połowie lotu.
„Boeing 737-900ER nie jest częścią nowej floty MAX, ale ma tę samą konstrukcję zatyczek w drzwiach” – oznajmił amerykański organ regulacyjny ds. lotnictwa w ostrzeżeniu dotyczącym bezpieczeństwa dla operatorów.
Akcje Boeinga spadły w poniedziałek w notowaniach przedsesyjnych o prawie 3%. Alarm bezpieczeństwa dotyczący samolotu, który jest w służbie od prawie dwudziestu lat, byłby nowym ciosem dla firmy, która w ostatnich latach borykała się z powtarzającymi się problemami z jakością i bezpieczeństwem swoich samolotów, co doprowadziło do przedłużającego się uziemienia niektórych odrzutowców. Opóźnienie w dostawie do innych osób.
Akcje producenta samolotów spadły o około 14% Drzwi w jednym z samolotów Max 9 zostały wyłączone Kilka minut po locie z Portland w stanie Oregon do Ontario w Kalifornii pilot został zmuszony do awaryjnego lądowania.
W oświadczeniu udostępnionym CNN Boeing „w pełni wspiera” FAA i swoich klientów w najnowszych działaniach organu regulacyjnego.
Od czasu strasznego zdarzenia dwa tygodnie temu niektóre linie lotnicze przyglądają się wcześniej zbudowanemu Boeingowi. Według linii lotniczych i FAA zaobserwowano „wynalazki zawierające śruby” utrzymujące na miejscu wkładki drzwiowe. Organ regulacyjny nie sprecyzował, jakie były ustalenia.
Po niedawnych inspekcjach nowych Max 9, United Airlines i Alaska Airlines Dalej Obydwoje znaleźli luźne śruby.
W poniedziałek United powiedział CNN, że rozpoczął w zeszłym tygodniu „kontrole działania” swoich samolotów Boeing 737-900ER i ma zakończyć je w ciągu najbliższych kilku dni bez zakłócania spokoju klientów.
Oświadczenie FAA nie uziemiło samolotów poprzedniej generacji. Zamiast tego linie lotnicze zalecają sprawdzanie zatyczek i śrub drzwiowych „Wkrótce.”
Nowy samolot Max 9 w dalszym ciągu ląduje w USA. Agencja oświadczyła, że będzie nadal analizować dane zebrane podczas inspekcji 40 próbek samolotów, aby ustalić, w jaki sposób można określić, czy samoloty nadają się do ponownego lotu.
Olesya Dimitrakova wniosła wkład w raportowanie.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji