Kiełbasy wegańskie firmy Beyond Meat Inc, producenta wegańskich burgerów, są wystawione na sprzedaż na targu w Encinitas w Kalifornii, 5 czerwca 2019 r.
Mike Blake | Reuters
Poza mięsem W czwartek obniżył prognozę przychodów na 2022 r. i ogłosił, że zmniejszy zatrudnienie o 4%, powołując się na większą niepewność gospodarczą.
Kalifornijska El Segundo również odnotowała większą niż oczekiwano stratę i słabą sprzedaż. Jego akcje spadły o 2% w rozszerzonym obrocie.
Oto, co zgłosiła firma w porównaniu z oczekiwaniami Wall Street, na podstawie ankiety przeprowadzonej przez analityków przeprowadzonej przez Refinitiv:
- Strata na akcję: 1,53 USD wobec oczekiwanej 1,18 USD
- Przychody: 147 mln USD w porównaniu z prognozami 149,2 mln USD
Sprzedaż netto spadła o 1,6% do 147 mln USD. Spadek spółka przypisywała zmianom kursów walutowych, zwiększonym rabatom i sprzedaży do kanałów likwidacyjnych.
„Zdajemy sobie sprawę, że postęp trwa dłużej, niż się spodziewaliśmy” – powiedział dyrektor generalny Ethan Brown w oświadczeniu, odnosząc się do dążenia firmy do masowej konsumpcji produktów roślinnych, które naśladują mięso.
W 2022 r. Beyond oczekuje teraz przychodów w wysokości 470 mln USD do 520 mln USD, w porównaniu z poprzednią prognozą z 560 mln USD do 620 mln USD. Firma stwierdziła, że inflacja, rosnące stopy procentowe i rosnące obawy o recesję były jednymi z czynników, które przyczyniły się do zrewidowanej prognozy.
Beyond powiedział również, że zwolni około 4% swojej globalnej siły roboczej, co ma zaoszczędzić około 8 milionów dolarów rok do roku. Jednak firma wyda również prawie 1 milion dolarów na koszty odpraw, które wpłyną na wyniki za trzeci kwartał.
Beyond Meat odnotował stratę netto w drugim kwartale w wysokości 97,1 mln USD, czyli 1,53 USD na akcję, większą niż strata netto w wysokości 19,7 mln USD, czyli 31 centów na akcję, rok wcześniej. Firma poinformowała, że w tym kwartale wydała więcej na komponenty i produkcję. Ponadto bezmięsna restauracja Beyond Jerky, która powstała w ramach joint venture z PepsiCowpłynęło na marże zysku drugi kwartał z rzędu.
Sprzedaż artykułów spożywczych w USA wzrosła w pierwszym kwartale o 2,2%, kompensując spadek o 2,4% w branży restauracyjnej. Przed pandemią restauracje odpowiadały za ponad połowę ich sprzedaży, ale firma miała problemy z odbudową.
Poza Stanami Zjednoczonymi sprzedaż artykułów spożywczych spadła o 17%, podczas gdy sprzedaż restauracyjna wzrosła o 7%. Dwie międzynarodowe dywizje mają na ogół mniej więcej równy przychód Beyond.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych