22 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Bessa przyniosła „strach i niepewność” pokoleniu Z. Jak sobie radzą.

Bessa przyniosła „strach i niepewność” pokoleniu Z. Jak sobie radzą.

Ella Gupta swoją pierwszą inwestycję dokonała, gdy miała 10 lat. Z pomocą rodziców zarobiła połowę zarobków ze swojej firmy produkującej bransoletki i zainwestowała na giełdzie. W wieku 14 lat Roth otworzyła IRA, po rozpoczęciu swojej pierwszej pracy przy czyszczeniu narzędzi dentystycznych. Teraz, w wieku 17 lat, Gupta stoi przed swoim pierwszym niedźwiedziem.

Wraz z pianą na giełdzie pojawia się również możliwość zakupu akcji wysokiej jakości spółek na sprzedaż. „Dla młodszych inwestorów korekta rynku, a nawet bessa może być korzystna dla długoterminowego zagnieżdżenia, jeśli masz dyscyplinę, której musisz się trzymać i możesz kupować więcej, gdy rynki są w stanie” – mówi Greg McBride , główny analityk finansowy w Bankrate. do wycofania się”.

Akcje amerykańskie nie doświadczyły długoterminowej bessy od czasu kryzysu finansowego z lat 2008-2009. Podczas gdy pokoleniu inwestorów, którzy osiągnęli pełnoletność, może brakować doświadczenia starszych osób, dzisiejsi inicjatorzy bessy mają zalety, których poprzednie pokolenia nie mogły sobie wyobrazić. Być może najważniejszą z nich jest nieograniczony dostęp do informacji w sieci, możliwość ich niemal natychmiastowego wyszukiwania i publikacji. Nie tylko rozpowszechnianie się internetowych domów maklerskich i witryn inwestycyjnych demokratyzuje inwestowanie; Umożliwił nowym, w większości młodym inwestorom, budowanie społeczności i dzielenie się wiedzą na nowe sposoby.

Gupta zainwestowała zarobione pieniądze w produkcję i sprzedaż bransoletek Rainbow Lom.

Zdjęcie przez Kate Medley

Ponad połowa dorosłych pokolenia Z – w wieku 18-25 lat – to Już inwestorzy, z 26% zainwestowanymi w poszczególne akcje, zgodnie z badaniem Investopedia Financial Literacy Survey 2022. Według Investopedii, dzięki temu byliby bardziej aktywni finansowo niż jakiekolwiek poprzednie pokolenie w ich wieku. Pokolenie Z jest również pierwszym pokoleniem, które urodziło się w świecie, w którym korzystanie z mediów społecznościowych jest normą, Co oznacza, że ​​na ich myślenie inwestycyjne duży wpływ mają ich rówieśnicy.

„Uczenie się peer-to-peer jest bardzo skuteczne” – mówi Gupta, która napisała również książkę dla swoich rówieśników na temat finansów osobistych i inwestowania.

Respondenci w ankiecie Gen-Z twierdzą, że dowiedzieli się o inwestowaniu online, a prawie połowa stwierdziła, że ​​dowiedzieli się na YouTube lub w innych filmach. Około trzeciego kredytu TikTok za nowo odkrytą wiedzę. Przez większość ostatnich kilku lat podążanie za radami inwestycyjnymi od strategów mediów społecznościowych przyniosło korzyści. że Analityka Według agregatora nastrojów rynkowych MarketPsych, w latach 2006-2020 ponad 30 000 akcji na całym świecie wykazało, że akcje o najbardziej pozytywnym nastroju w mediach osiągnęły lepsze wyniki niż te o najbardziej negatywnym nastroju.

a rynek alkoholi Może odnosić się do niebezpieczeństw grupowego myślenia, zarówno na Wall Street, jak iw świecie cyfrowym. To jest coś, czego ludzie z pokolenia Z również uczą się, gdy spadają zapasy memów, awarie kryptowalut i inne aktywa po raz kolejny zostały wzmocnione przez wpływowych inwestorów online. Wiele akcji było faworyzowanych w zeszłym roku na forach internetowych, takich jak Reddit, od tego czasu.

Kiedy skończyła 14 lat, Gupta przeznaczyła część swoich zarobków na zakup naszyjnika z masy perłowej.

Zdjęcie przez Kate Medley

„Podczas hossy każdy wygląda na geniusza, ponieważ mówi:„ Robię niesamowite zyski ze wszystkiego ”- mówi Vivian Tu, twórca treści finansowych na TikTok. „A teraz, z definicji, trafiliśmy bessy. Ludzie, którzy nie rozważyli zalet i wad, poczują to teraz, co jest przerażającym okresem, jeśli masz nadwagę w ryzykownych klasach aktywów”.

Nawet konserwatywni inwestorzy ponieśli w tym roku straty, z


Standard & Poor’s 500

w dół o 17%. Badania pokazują, że nowi inwestorzy sprzedają się znacznie szybciej niż ich bardziej doświadczeni seniorzy — w przeciwieństwie do wielu przypadków, w których powinni. Badanie przeprowadzone przez Bankrate wykazało, że 73% inwestorów z pokolenia Z aktywnie handluje w tym roku, w porównaniu do zaledwie 28% inwestorów z pokolenia X w wieku od 42 do 57 lat i 25% osób z pokolenia Baby Boom.

Niektórzy eksperci obawiają się, że media społecznościowe mogą być odpowiedzialne za promowanie złych zachowań inwestycyjnych. „Wiele informacji w mediach społecznościowych to doskonała rada”, mówi Ann Lister, była szefowa emerytury w


JP Morgan
.

„Powinna być krótka i łatwa do strawienia, więc niektóre niuanse zostaną utracone”.

Ale obawy dotyczące ryzykownych zachowań biznesowych Pokolenia Z mogą być również przesadzone. Istnieją powody, by sądzić, że to pokolenie będzie bardziej konserwatywne finansowo niż jego poprzednicy, po tym, jak rodzice stracili pracę podczas kryzysu finansowego i zamieszania spowodowanego pandemią Covid, według Konsultanci Wells Fargo.

Gupta mówi, że nie wpadła w panikę z powodu bessy, ponieważ jej strategia inwestycyjna obraca się wokół uśredniania kosztów w dolarach lub regularnego inwestowania stałej kwoty w dolarach. Sprawdza również, którą firmę kupić jej akcje, a także bada sprawozdania finansowe, warunki biznesowe i wyceny.

„Kiedy kupuję akcje, robię to z zamiarem utrzymania ich przez długi czas” – mówi.

Wydaje się, że wielu początkujących inwestorów zaostrzyło swoje ołówki w ostatnich miesiącach, mówi Zoe Barry, dyrektor generalna platformy handlu społecznościowego Zingeroo. Spośród wszystkich klientów handlujących na platformie Zingeroo, działania inwestorów Gen-Z ściśle odzwierciedlały zalecenia profesjonalnych firm badawczych, mówi, zauważając, że niewielu wciąż kupuje fanfary akcji memów.

Tu, twórca treści TikTok, zgadza się. Liczy 1,5 miliona obserwujących na swoim koncie TikTok na swoim koncie Richbff i mówi, że wraz z rosnącymi obawami o recesję jej obserwatorzy czują się nieswojo, zadając jej pytania o to, jak wpływa na nich obecne otoczenie makroekonomiczne.

„Ludzie mówią o tym, jakbyśmy mieli wprowadzić się do naszych bunkrów na trzy lata”, mówi.

Zapewniłem ich, że tak nie jest.

Napisz do Sabriny Escobar na [email protected]