Dwie klasyczne firmy zajmujące się grami zjednoczyły się pod jednym dachem, gdy Atari przejmuje markę Intellivision Entertainment, pomimo pozostawienia katastrofalnej konsoli Amico.
Dzieje się tak dlatego, że Atari nie nabyło samej Intellivision Entertainment LLC, ale jej znak towarowy i prawa do ponad 200 gier ze swojego portfolio. Dlatego też pozostała spółka Intellivision Entertainment LLC dokona rebrandingu pod zupełnie inną nazwą i będzie dalej rozwijać konsolę Amico.
Chociaż nie będzie już nazywać się Intellivision Amico, ta konsola inspirowana stylem retro jest rzekomo wciąż w fazie rozwoju, mimo że od lat nie otrzymała żadnych pozytywnych aktualizacji.
Intellivision Amico zostało ogłoszone w 2018 r. z datą premiery w 2020 r., chociaż kilka wpadek opóźniło go w nieskończoność, a firma Intellivision ostatecznie przyznała w listopadzie 2023 r., że nie ma pieniędzy na dalszy rozwój. W międzyczasie wypuściło wersję aplikacji mobilnej w celu zabezpieczenia środków, choć umowa z Atari jest prawdopodobnie innym sposobem na osiągnięcie tego celu.
Atari wykorzysta markę Intellivision i prawa do gier, aby rozszerzyć swoją cyfrową i fizyczną dystrybucję klasycznych gier oraz potencjalnie tworzyć nowe gry. Zbada także możliwości budowania marki i licencjonowania w ramach długoterminowego planu tworzenia wartości z właściwości Intellivision.
„To była bardzo rzadka okazja, aby zjednoczyć byłych konkurentów i zgromadzić fanów Atari, Intellivision i złotej ery gier” – powiedział Wade Rosen, prezes i dyrektor generalny Atari.
Ryan Dinsdale jest niezależnym reporterem w IGN. Cały dzień będzie opowiadał o Wiedźminie.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni