WASZYNGTON (AP) – Zatwierdzono powrót Osprey, samolotu roboczego niezbędnego dla operacji wojskowych USA, do powrotu do lotu po „bezprecedensowej” częściowej awarii, która doprowadziła do śmierci ośmiu członków służby. Wypadek w Japonii W listopadzie Dowództwo Systemów Powietrznych Marynarki Wojennej ogłosiło w piątek.
Wypadek był drugą ofiarą śmiertelną w ciągu kilku miesięcy i czwartą w ciągu dwóch lat. To szybko doprowadziło do rzadkiego lądowania setek rybołowów w całej flocie w korpusie piechoty morskiej, siłach powietrznych i marynarce wojennej.
Przed usunięciem Ospreya, który może latać jak samolot i przekształcić go w helikopter, urzędnicy stwierdzili, że skupili się bardziej na skrzyni biegów śmigła, nałożyli nowe ograniczenia na możliwości lotu oraz dodali kontrole i wymagania konserwacyjne. Wróć bezpiecznie do samolotu.
Cała flota została wylądowana 6 grudnia, tydzień po śmierci ośmiu członków Dowództwa Operacji Specjalnych Sił Powietrznych w katastrofie CV-22B Osprey na wyspie Yakushima.
W środę przed zniesieniem ograniczeń lotów urzędnicy powiedzieli reporterom, że w grudniu szybko uziemili całą flotę, ponieważ stało się jasne, że sposób, w jaki Osprey uległ awarii podczas katastrofy, był czymś, czego nigdy wcześniej nie widzieli w samolocie z pochylni.
Chociaż urzędnicy nie zidentyfikowali konkretnych elementów, ponieważ dochodzenie Sił Powietrznych nie zostało jeszcze zakończone, stwierdzili, że teraz mają lepszą – choć niepełną – wiedzę na temat przyczyn niepowodzenia.
„Po raz pierwszy widzieliśmy awarię tego konkretnego komponentu w ten sposób, więc jest to bezprecedensowe” – powiedział pułkownik piechoty morskiej Brian Taylor, wspólny kierownik programu V-22 w Dowództwie Systemów Powietrznych Marynarki Wojennej.
Jednak decyzja Departamentu Obrony o powrocie na samolot przed zakończeniem odrębnych przesłuchań w Kongresie w sprawie programu Osprey spotkała się z krytyką ze strony przewodniczącego Komisji Nadzoru Izby Reprezentantów.
„DoD znosi rozkaz wylądowania Ospreya, mimo że nie zapewnił panelu nadzoru, a naród amerykański nie udzielił odpowiedzi w sprawie bezpieczeństwa tego samolotu” – powiedział przedstawiciel James Comer, republikanin z Kentucky. „Istnieją poważne obawy dotyczące środków w zakresie odpowiedzialności mających na celu zapobieganie wypadkom, braku przejrzystości publicznej, priorytetowego traktowania konserwacji i konserwacji operacyjnej oraz sposobu, w jaki Departament Obrony ocenia ryzyko”.
Były pilot Ospreya zaznajomiony z dochodzeniem potwierdził, że kwestionowany element był częścią skrzyni biegów śmigła – krytycznego układu obejmującego koła zębate i sprzęgła łączące silnik Osprey z wirnikiem.
Służby „dokonały głębokiej analizy” skrzyni biegów śmigła, a nowe środki bezpieczeństwa „rozwiążą problemy, które zaobserwowaliśmy od czasu tego katastrofalnego zdarzenia” – powiedział w środę szef Dowództwa Operacji Specjalnych Sił Powietrznych gen. broni Tony Bauernfeind. .
„Jestem pewien, że wiemy już wystarczająco dużo, aby wrócić do latania” – powiedział.
Ogólnie rzecz biorąc, system skrzyni biegów Proprotor jest stałym problemem dla Osprey. Dane dotyczące bezpieczeństwa pracy uzyskane przez Associated Press pokazują dziesiątki przypadków w piechocie morskiej i siłach powietrznych Ospreys nagłej utraty ciśnienia oleju z powodu skoków napięcia, wycieków, pożaru silnika lub odprysków – gdy metalowe elementy skrzyni biegów czasami rozlewają niebezpieczny metal. Wióry – uszkodziły skrzynię biegów śmigła w locie, czasami wymagając awaryjnego lądowania.
Inne elementy przekładni kątomierza, w tym sprzęgło zaciskowe i zespół pinoli wejściowej, były czynniki Podczas poprzednich przestojów służby częściej wprowadzały zmiany, takie jak wymiana części.
Służby również uważnie przyglądają się materiałowi, z którego wykonana jest uszkodzona część, i sposobowi jej wyprodukowania, powiedział Bauernfeind. NAVAIR prowadzi dalsze testy, aby zapewnić służbom lepszy wgląd w przyczyny awarii tego komponentu.
„Był to element, który zawiódł w sposób mający katastrofalne skutki” – powiedział Bauernfeind.
Powiedział, że po zakończeniu testów niektóre ograniczenia bezpieczeństwa operacyjnego nałożone obecnie na Osprey mogą zostać złagodzone, „aby zapewnić nam większą elastyczność na platformie”.
Oczekuje się, że dochodzenie, znane jako Komisja ds. Badania Wypadków, zostanie upublicznione w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
NBC News jako pierwsza poinformowała o awarii skrzyni biegów śmigła.
Urzędnicy twierdzą, że japoński rząd został poinformowany o ustaleniach i planie wojskowym. Po katastrofie Japonia uziemiła także swoją flotę składającą się z 14 rybołowów.
Załogi nie latały już od ponad 90 dni, co uczyniłoby ich powrót do lotu bardziej niebezpiecznym. Służby poinformowały w środę, że przyjmują ostrożne podejście, które może potrwać od 30 dni do kilku miesięcy, aby umożliwić eskadrom Osprey przekwalifikowanie personelu przed powrotem do normalnych operacji lotniczych.
Prace nad Osprey trwają od czterdziestu lat, ale zaczęły działać dopiero w 2007 roku. Wojsko amerykańskie wylatało na Ospreyu około 750 000 godzin i polega na swojej zdolności do latania na duże odległości jako samolot, a następnie przeróbki na helikopter. Na Bliskim Wschodzie i w Afryce niektóre eskadry piechoty morskiej zostały zwolnione z zakazu lotów, ponieważ było to niezwykle istotne dla misji.
Aby w przyszłości przeciwstawić się Chinom, wojsko planuje wykorzystać Osprey w regionie Indo-Pacyfiku do operowania na wyspach, na których brakuje lotnisk dla tradycyjnych samolotów.
Jest to jednak kontrowersyjny projekt pierwszej generacji technologii wojskowego tiltrotoru w Variancie.
Żadna z służb nie planuje składania nowych zamówień produkcyjnych na V-22, wspólne przedsięwzięcie Bell Flight i Boeing. Armia podpisała kontrakt z firmą Bell Flight na zakup następcy Ospreya, Bell V-280 Valor, tiltrotora podobnego do Ospreya, ale mniejszego i z jedną ważną zmianą konstrukcyjną — silniki są w stałym, poziomym położeniu. W Osprey, podczas lotu w trybie helikoptera, wirniki i cała gondola, w której znajduje się silnik i skrzynia biegów śmigła, przechylają się do pozycji pionowej.
Korpus Piechoty Morskiej obsługuje większość Ospreyów, a ponad 240 jest obecnie przydzielonych do 17 eskadr. Jego tor lotu zależy od lotu powrotnego na powietrze, a piechota morska jest zaangażowana w pozostałe rybołowce w swojej flocie do lat pięćdziesiątych XXI wieku, powiedział zastępca komendanta sił powietrznych piechoty morskiej bryg. Generał Richard Joyce.
„Nie można oderwać wzroku od V-22 i wielu lat jego żywotności” – stwierdziła Joyce.
Siły Powietrzne, które mają drugą co do wielkości liczbę rybołowów w marynarce wojennej, mają około 50 przydzielonych do swojej misji operacji specjalnych, chociaż środa zasugerowała, że mogą zacząć rozważać inne opcje.
Wczesne pomysły na Osprey sięgają lat 80. XX wieku, kiedy kryzys związany z zakładnikami w Iranie ujawnił potrzebę płatowca, który mógłby poruszać się z prędkością helikoptera i unosić się w powietrzu lub lądować, powiedział Bauernfeind.
„Jest bardzo dobrze ukończony, ale to wciąż stary obiekt” – powiedział. „Myślę, że nadszedł czas, aby zacząć rozmawiać o możliwościach nowej generacji, które mogą zastąpić to, co robi V-22”.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji