1 listopada (Reuters) – Moderna (MRNAO) powinna osiągnąć dolny limit sprzedaży na ten rok, ponieważ według analityków branżowych potrzebuje tylko niewielkiej części prywatnego rynku szczepionki na Covid, aby osiągnąć ten cel. .
Aby do 2023 r. firma osiągnęła sprzedaż z rynku prywatnego wynoszącą 2 miliardy dolarów, około 20 milionów ludzi musiałoby zostać zaszczepionych zaktualizowaną szczepionką przeciwko Covid-19 firmy Moderna, stwierdziło czterech analityków agencji Reuters.
Agencja spodziewa się, że do jesieni całkowite zapotrzebowanie na szczepionki Covid w USA przekroczy 100 milionów dawek.
Moderna przewiduje, że sprzedaż szczepionki na Covid-19 w 2023 r. wyniesie od 6 do 8 miliardów dolarów, z czego od 2 do 4 miliardów dolarów ma pochodzić z rynku komercyjnego. Resztę stanowią podpisane wcześniej kontrakty rządowe.
Prognoza ta została zakwestionowana w zeszłym miesiącu, kiedy firma Pfizer (PFE.N) obniżyła swoje całoroczne prognozy sprzedaży Covid-19 o około 2 miliardy dolarów ze względu na niższy niż oczekiwano wskaźnik wyszczepialności.
Akcje Moderny spadły o około 22% po ostrzeżeniu ze strony większego rywala.
„Jest mało prawdopodobne, aby Moderna odnotowała negatywny spadek (z punktu widzenia sprzedaży) tak jak Pfizer, ponieważ zaczynała bardzo konserwatywnie” – powiedział Hardaj Singh, analityk w Oppenheimer & Co.
Analityk Jefferies, Michael Yee, powiedział, że chociaż udostępnianie nowego materiału filmowego było początkowo powolne, wydaje się, że następuje jego przyspieszenie, powołując się na najnowsze dane. Yee spodziewa się, że największy popyt będzie pochodzić od osób w wieku 65 lat i starszych.
Moderna opublikowała wyniki za trzeci kwartał w czwartek, dwa dni po tym, jak firma Pfizer odnotowała pierwszą kwartalną stratę od 2019 r., po tym jak rząd USA przepłacił miliony dawek leku przeciwwirusowego Paxlovid na Covid-19 i zawyżył zapasy. Współpraca ze szczepionką na Covid.
Szczepionka Covid jest sprzedawanym oddzielnie produktem firmy Moderna z siedzibą w Cambridge w stanie Massachusetts.
Wydatki na badania i rozwój (B+R) wzrosły w drugim kwartale o 62% do 1,1 miliarda dolarów, w związku z zamiarem wprowadzenia na rynek innych produktów, w tym szczepionki przeciw grypie i szczepionki przeciwko syncytialnemu wirusowi oddechowemu (RSV).
Stwierdzono, że szczepionka przeciw wirusowi RSV firmy, którą firma zamierza wprowadzić w USA w 2024 r., jest skuteczna w 82,4% u osób starszych z trzema lub więcej objawami. Będzie konkurować z niedawno zatwierdzonymi szczepionkami firm Pfizer i GSK (GSK.L).
Dane z późnego etapu badania szczepionki przeciw grypie firmy Moderna w zaktualizowanym składzie opublikowanej we wrześniu wykazały, że wywołuje ona silniejszą odpowiedź immunologiczną przeciwko czterem szczepom wirusa grypy A i B w porównaniu z tradycyjnymi szczepionkami przeciw grypie.
Oczekuje się, że sprzedaż szerokiej gamy szczepionek Moderna opartych na mRNA przeciwko układom oddechowym, RSV i grypie osiągnie do 2025 r. od 10 do 12 miliardów dolarów, co obniży koszty i zapewni stabilność badań i rozwoju, powiedział Yee.
Doniesienia Manasa Mishry i Khushi Mandowary w Bangalore oraz Patricka Wingrove’a w Nowym Jorku; Montaż: Bill Bergrod
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji