„To nie jest tak, że mamy do czynienia z tą samą dynamiką” – powiedział Henry Harteveldt, analityk branży turystycznej w Atmphere Research. „Nikt nie będzie patrzeć na tę fuzję i mówić: «Och, zaraz stracimy tanią linię lotniczą»”.
Podczas gdy Alaska stosunkowo szybko otrząsnęła się z pandemii, Hawaje miały trudności z powrotem do rentowności. Początkowo cierpiał z powodu rygorystycznych ograniczeń związanych z koronawirusem obowiązujących w kraju przyjeżdżających gości, co zniechęcało podróżnych. Po zniesieniu tych ograniczeń popyt zaczął się odradzać, ale Amerykanie szybko skupili się na podróżach międzynarodowych. Niedawno linia lotnicza stanęła przed wyzwaniami związanymi z opóźnieniami w dostawach nowych samolotów i pożarami na wyspie Maui, które tego lata ograniczyły ruch.
Sprzedaż zdywersyfikuje także flotę samolotów Alaski, która eksploatuje tylko dwa typy samolotów – Boeing 737 i Embraer 175. Po przejęciu Virgin America Alaska odziedziczyła część samolotów Airbusa, ale wycofywała je przez kilka lat. Firma Hawaiian obsługuje zarówno samoloty Airbus, jak i Boeing, i prawdopodobnie upłynie wiele lat, zanim Alaska podejmie decyzję, w jaki sposób i czy zrównoważyć tę flotę, powiedział Minicucci.
„Mają odpowiednie samoloty, aby latać na rynkach, na których obecnie działają” – powiedział.
Związki zawodowe reprezentujące tysiące pracowników zarówno na Alasce, jak i na Hawajach, w tym pilotów, stewardów, pracowników biurowych, pracowników lotnisk i innych pracowników, odmówiły poparcia lub sprzeciwu wobec umowy, twierdząc, że będą ściśle współpracować z liniami lotniczymi, aby zapewnić pracownikom korzyści z umowy . Zmniejszenie.
„Naszym pierwszym priorytetem jest ustalenie, czy ta fuzja poprawi warunki pracy stewardów, podobnie jak korzyści, jakie firmy reklamują dla akcjonariuszy i konsumentów” – Association of Flight Stewardes, które reprezentuje 9 000 pracowników z Alaski i Hawajów, a także tysiące innych pracowników w kilku innych liniach lotniczych – stwierdzono w oświadczeniu. „Od tego będzie zależeć nasze wsparcie dla fuzji”.
Linie lotnicze oświadczyły, że spodziewają się poddać umowę pod głosowanie hawajskich inwestorów w ciągu pierwszych trzech miesięcy przyszłego roku. Jeśli transakcja zostanie zatwierdzona, oczekuje się, że jej sfinalizowanie zajmie od 12 do 18 miesięcy. Alaska zachowa swoją siedzibę w Seattle i nadal będzie zarządzana przez pana Minicucci, który został dyrektorem generalnym w marcu 2021 r.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych