(Bloomberg) — Lululemon Athletica Inc. upadła. spadła znacząco od początku pandemii po zgłoszeniu spowolnienia działalności w USA i niższych niż oczekiwano perspektyw na pierwszy kwartał i cały rok.
Akcje spadły w piątek na giełdzie w Nowym Jorku aż o 15%, co jest największym spadkiem od marca 2020 r. W tym roku akcje spadły o 6,3% do czwartkowego zamknięcia, w porównaniu ze wzrostem o 9,9% w przypadku S&P 500.
Na początku roku liczba wizyt w sklepach w USA spadła, a klienci robili zakupy nieco mniej niż rok wcześniej, powiedział analitykom dyrektor generalny Calvin McDonald podczas telekonferencji w czwartek. Dodał, że amerykańscy konsumenci „czują się nieco bezbronni na początku roku”. Firma stwierdziła, że spowolnienie ruchu w Stanach Zjednoczonych ma charakter powszechny i nie dotyczy konkretnej grupy.
Z oświadczenia Lululemon wynika, że przychody w bieżącym roku finansowym wyniosą od 10,7 do 10,8 miliarda dolarów. Oznacza to wzrost od 11% do 12%, czyli znacznie mniej niż 19% odnotowane w roku poprzednim. Górna granica jest także niższa od średnich szacunków analityków.
Według analityka Morgan Stanley, Alexa Strattona, „rozczarowujące” wyniki firmy w Ameryce Północnej i „rozczarowujące” prognozy sprzedaży „podsyciły niedźwiedzią narrację”.
Firma osiągnęła doskonałe wyniki po pandemii i nadal zapewnia dobre wyniki. Ciągły dwucyfrowy wzrost sprzedaży Lululemon można porównać ze spadkami wielu amerykańskich firm odzieżowych. Ponadto producent odzieży do jogi zazwyczaj prowadzi konserwatywnie, a następnie przekracza te oczekiwania, co powoduje, że inwestorzy oczekują wyników lepszych niż oczekiwano.
Aby przyciągnąć więcej klientów, McDonald powiedział, że Lululemon wprowadzi produkty w nowych kolorach, a także więcej artykułów w rozmiarach od 0 do 4. Analitycy optymistycznie patrzą także na nowe tkaniny i inne innowacje zaplanowane na ten rok.
„Przekroczą swoje konserwatywne wytyczne” – powiedział Poonam Goyal, analityk Bloomberg Intelligence. „Istnieje wiele możliwości – szczególnie za granicą i u mężczyzn”. Joseph Civello i Scott Ciccarelli z Truista napisali, że „silny potencjał innowacji firmy pozostanie kluczowym czynnikiem wzrostu”.
Zobacz także: Migawka zarobków Lululemon
Odzież męska wzrosła o 15% w czwartym kwartale, który zakończył się pod koniec stycznia, przewyższając 13% w przypadku odzieży damskiej. Tymczasem akcesoria wzrosły w tym okresie o 40%. Firma z siedzibą w Vancouver spodziewa się w tym roku otworzyć od 35 do 40 nowych sklepów, głównie w Chinach.
Międzynarodowe przychody netto wzrosły o 54%, podczas gdy sprzedaż w obu Amerykach wzrosła o skromniejsze 12%. Lululemon spodziewa się przychodów netto w wysokości 12,5 miliarda dolarów do 2026 roku, częściowo wynikających z planu ożywienia handlu elektronicznego, sprzedaży międzynarodowej i odzieży męskiej.
„Wszystkie rynki międzynarodowe, w tym Kanada, w pierwszym kwartale nadal wykazują silną dynamikę” – powiedział MacDonald.
Firma produkująca odzież sportową koncentruje się w szczególności na ekspansji w Chinach, wraz ze wzrostem konkurencji w USA i wzrostem konkurencji z takimi markami jak Alo Yoga i Vuori. Rozszerza także swoją ofertę akcesoriów, obuwia i odzieży męskiej, aby uzupełnić silną sprzedaż damskich legginsów i innej odzieży sportowej.
– Z pomocą Joela Lyona.
©2024 Bloomberg L.P
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych