Akcje GameStop (GME) spadły w środę o 30%, ponieważ wzrost liczby nazw memów wykazywał oznaki słabnięcia. Akcje sprzedawcy gier wideo wyłoniły się po dwudniowym krótkim spadku. W ciągu ostatnich dwóch sesji akcje GameStop wzrosły o ponad 180%.
AMC (AMC) również spadła w środę aż o 27% po tym, jak akcje operatora sieci kin wzrosły w ciągu ostatnich dwóch dni o 95%.
Inne akcje, które miały silną krótką pozycję, które spadły w środę, to SunPower (SPWR), Beyond Meat (BYND) i Children’s Place (PLCE).
Akcje GameStop wzrosły w poniedziałek po ponownym pojawieniu się Keitha Gilla, znanego również jako „Roaring Kitty”, którego bycza sprawa na GameStop ponownie zapoczątkowała wzrost cen akcji mema w 2021 roku.
W notatce dla klientów Nicholas Colas, współzałożyciel DataTrek Research, napisał, że ta ostatnia akcja handlowa „wydaje się być echem początku 2021 r., kiedy te obliczenia pomogły w zaciekłym ograniczeniu sprzedaży w GameStop”.
Colas zauważył, że powrót w 2021 r. był nieco większy niż ten, który widzieliśmy do tej pory, a akcje GameStop wzrosły w styczniu 2021 r. o 1500%, po czym straciły większość zysków.
Ból, jaki odczuwali krótcy sprzedawcy podczas pierwotnego wzrostu cen akcji memów trzy lata temu, nie powstrzymał w ostatnich dniach obstawiania przeciwko tym firmom.
Dane z S3 Partners pokazały, że krótkie zainteresowanie GameStopem utrzymuje się na wysokim poziomie od czasu pojawienia się mema i wynosi prawie 24%.
Wartość szortów GameStop spadła we wtorek o 1,36 miliarda dolarów po stracie prawie 900 milionów dolarów w poniedziałek.
„Obserwujemy ciągłe pokrywanie krótkich pozycji ze względu na presję związaną z narodzinami handlu memami”. – powiedział Ihor Dusaniwskidyrektor zarządzający S3 Partners.
Stratedzy z Wall Street ostrzegli we wtorek, że nowa fala entuzjazmu jest daleka od szaleństwa sprzed trzech lat i ma „małe” szanse na powtórzenie się w 2021 r.
Szał na memy, który nastąpił trzy lata temu, przyciągnął uwagę całego kraju, przyciągając armię sprzedawców detalicznych podczas blokad związanych z pandemią.
„Wcale nie patrzę na to tak bardzo, jak w 2021 r., kiedy był to moment prawie transformacyjny, wciągający na rynek, no wiesz, dziesiątki milionów ludzi” – powiedział Tom Sosnoff, dyrektor generalny Tastylive, firmy zajmującej się opcjami i firma oferująca rozwiązania. Platforma handlu kontraktami futures.
We wtorek YouTuber Matt Kohrs, który w przeszłości zajmował stanowiska w GameStop i AMC, powiedział, że kluczowy aspekt rywalizacji „mały chłopak kontra duży facet” w krótkich okresach 2021 roku jest dziś aktualny.
„Uważa się, że cały system jest skonfigurowany i izolowany, aby przynosić korzyści potężnej elicie, GME jest symbolem ruchu populistycznego przeciwko tej koncepcji” – powiedział Kohrs.
Dodał: „Jedyna prawdziwa zmiana, jaką widzę z psychologicznego punktu widzenia, to zaprzestanie zwracania się do wewnątrz”.
Ince Ferry jest głównym korespondentem biznesowym Yahoo Finance. Śledź ją na Twitterze pod adresem @ines_ferre.
Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami giełdowymi i dogłębną analizą, w tym wydarzeniami dotyczącymi zmian akcji
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych