18 października, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Citigroup została ukarana grzywną w wysokości ponad pół miliarda dolarów po tym, jak dyrektor generalna Jane Fraser postawiła swoją kadencję na zreformowanie banku.

Citigroup została ukarana grzywną w wysokości ponad pół miliarda dolarów po tym, jak dyrektor generalna Jane Fraser postawiła swoją kadencję na zreformowanie banku.

Rządowy organ regulacyjny nałożył w środę na Citigroup karę w wysokości 135,6 mln dolarów, twierdząc, że bank nie poczynił wystarczających postępów w rozwiązywaniu długotrwałych problemów z kontrolą wewnętrzną i ryzykiem. To cios dla Jane Fraser, dyrektor naczelnej banku, która postawiła swoją karierę na usprawnieniu i uproszczeniu Citigroup.

Kary pochodzą od Rezerwy Federalnej i Urzędu Kontrolera Walutowego, który w oddzielnych oświadczeniach stwierdził, że Citigroup nie wywiązała się ze swoich zobowiązań wynikających z… Zamówienie dotyczące zgody na rok 2020 Sprawa ta dotyczy problemów związanych z ryzykiem i kontrolą, z jakimi boryka się bank. Chociaż organy regulacyjne stwierdziły, że bank poczynił postępy, w banku nadal występują poważne problemy, co wymaga od Biura Kontrolera Walutowego i Rezerwy Federalnej nałożenia dodatkowych sankcji.

„Citibank musi przeprowadzić transformację oraz w pełni i terminowo zająć się swoimi długotrwałymi brakami” – stwierdził w oświadczeniu pełniący obowiązki kontrolera walutowego Michael J. Hsu.

Kara w wysokości 135,6 mln dolarów stanowi uzupełnienie kary w wysokości 400 mln dolarów zapłaconej przez Citi w 2020 r., kiedy podpisano pierwotne postanowienie o wyrażeniu zgody. W ramach tej rundy sankcji Citi zapłaci Rezerwie Federalnej 61 mln dolarów i 75 mln dolarów Biuru Kontrolera Walutowego.

W oświadczeniu Fraser przyznał, że bank nie poczynił postępów wystarczająco szybko i że możliwe jest, że Citi może zmniejszyć ryzyko.

„Zawsze mówiliśmy, że postęp nie będzie liniowy i nie mamy wątpliwości, że uda nam się doprowadzić naszą firmę tam, gdzie powinna, jeśli chodzi o naszą transformację” – powiedziała.

Citigroup była wyraźnym przykładem „zbyt dużej, by upaść” po kryzysie finansowym w 2008 r. Jej bliski upadek i pomoc rządowa wymagały od kadry kierowniczej Citigroup zmniejszenia ogromnego bilansu, sprzedaży niepotrzebnej już działalności i opuszczenia rynków finansowych, na których działała. nie może już zajmować pozycji dominującej.

READ  Pasażerowie LIRR wciąż są zdenerwowani przeniesieniem Jamajki po tym, jak rozkłady MTA zostały dostosowane do Grand Central Madison

Citigroup wzrosła pod względem wielkości i złożoności w latach 90. i na początku XXI wieku w wyniku serii przejęć i fuzji, które miały wówczas na celu uczynienie z Citigroup konglomeratu finansowego obsługującego każdego klienta. Jednak wiele z przejętych spółek posiadało programy i kontrole wewnętrzne, które nie współpracowały z innymi częściami Citigroup. Tak więc, choć Citigroup jest mniej zaawansowana niż w 2008 r., nadal jest to bank, który budzi poważne obawy organów regulacyjnych, ponieważ brak komunikacji wewnętrznej może prowadzić do problemów.

W czerwcu organy nadzoru bankowego odrzuciły „testament życia” Citigroup. Dokument ten miał wyjaśnić, w jaki sposób można bezpiecznie i w sposób uporządkowany przeprowadzić likwidację Citigroup w przypadku upadłości.

Fraser postawiła swoją kadencję na stanowisku dyrektora generalnego na reformę kontroli wewnętrznej banku, twierdząc, że będzie to wymagało tysięcy pracowników, miliardów dolarów i kilku lat pracy. Niektóre z wysiłków zmierzających do zmniejszenia rozmiaru Citi zakończyły się sukcesem, jak sprzedaż części działalności Citi w zakresie bankowości konsumenckiej, a przede wszystkim plan wydzielenia działalności Citi Banamex w Meksyku.

Jednak inwestorzy nadal wyceniają akcje Citigroup z dyskontem w stosunku do spółek z Wall Street, w tym JPMorgan, Goldman Sachs i Morgan Stanley, ze względu na ciągłe koszty, jakie Citigroup ponosi w związku z rozwiązywaniem problemów z kontrolą wewnętrzną.

Zapisz się do biuletynu CEO Daily, aby poznać opinie dyrektorów generalnych z całego świata na temat najważniejszych historii w biznesie. Zarejestruj się za darmo.