Dziś w Nowym Jorku Jeep zaprezentował swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a przeznaczonego na rynek północnoamerykański. I choć cała uwaga skupiła się na Wagonerze S za 71 995 dolarów, producent samochodów miał jeszcze jedną rzecz do pokazania: ten sam pojazd elektryczny Trailhawk Concept, przystosowany do jazdy w terenie, z ładnymi oponami 31,5-calowymi.
Leśnozielony SUV ma wiele cech, które odróżniają go od standardowego Wagoneera S, w tym groźny, wycinany laserowo bagażnik dachowy, haki holownicze wydrukowane w 3D, podwyższone zawieszenie, kołpaki i skrzynie biegów oraz mnóstwo gadżetów dla miłośnika Bouldera.
Dobrze leży na oponach 31,5 cala
Trailhawk to nazwa wyposażenia zwykle stosowana w najbardziej wytrzymałych pojazdach terenowych Jeepa, wyposażonych w trwalsze wyposażenie i materiały. Ponadto pojazdy Trailhawk są często przystosowane do jazdy po szlakach, co oznacza, że przeszły testy pod kątem zwrotności, przegubu i prześwitu. Dzięki koncepcji Wagoneer S Trailhawk Concept Jeep sygnalizuje swoje zainteresowanie rozszerzeniem tych możliwości w nowym dziale akumulatorowo-elektrycznym.
Trailhawk Concept ma wiele takich samych funkcji jak Wagoneer S, ale idzie o krok dalej. Oprócz terenowych 31,5-calowych opon, koncepcja opiera się na podwyższonym zawieszeniu zapewniającym większy prześwit. Haki do liny są osadzone z przodu i z tyłu pojazdu, a funkcjonalne wyciągi powietrza są przeznaczone do pracy w środowiskach o wysokim ciśnieniu. Naklejka na maskę jest antyodblaskowa, plakietka zlicowana z pojazdem, a panoramiczny dach składa się z podwójnego panelu, który wpuszcza świeże powietrze lub kurz.
Pięć trybów jazdy Jeepa dla Wagoneera S obejmuje szósty tryb dla koncepcji Trailhawk: Rock. Przełącznik trybów na konsoli środkowej jest koloru czerwonego awaryjnego, co ułatwia przełączanie. Kierownica ma kształt ośmiokąta i ma specjalne uchwyty na godzinie 9. i 3., przeznaczone do szczególnie wymagających momentów.
Elektryczny offroad nie jest niczym nowym. Ford, Chevy, GMC i Rivian reklamują swoje elektryczne ciężarówki jako sprawne zarówno na żwirze, jak i na chodniku. Coroczne zawody terenowe King of the Hammers organizują także wyścigi skalne zasilane akumulatorowo. Ale Jeep to marka, która szczyci się motocyklami terenowymi o dużej mocy, więc wprowadzenie wersji plug-in ma sens.
Firma nie była zaangażowana w produkcję koncepcji Trailhawk, ale podczas dzisiejszego wydarzenia kierownictwo mocno dawało do zrozumienia, że terenowiec rzeczywiście stanie się prawdziwym pojazdem elektrycznym. Dyrektor generalny Jeepa, Antonio Filosa, powiedział, że Wagoneer S będzie dostępny w kilku wersjach wyposażenia, przy czym w pierwszej kolejności pojawi się w pełni załadowana wersja startowa.
Andrzej J. Zdjęcie: Hawkins/The Verge
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji