22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Departament Sprawiedliwości pozywa Live Nation i Ticketmaster za monopolizację branży koncertowej

Departament Sprawiedliwości pozywa Live Nation i Ticketmaster za monopolizację branży koncertowej

Waszyngton — Departament Sprawiedliwości złożył w czwartek pozew federalny, oskarżając Ticketmaster i jego spółkę-matkę Live Nation o nielegalną monopolizację branży rozrywki na żywo kosztem zarówno bywalców koncertów, jak i artystów.

W 128-stronicowy pozew cywilny Urzędnicy federalni w postępowaniu złożonym przed Sądem Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Południowego Okręgu Nowego Jorku zarzucili Live Nation, że Live Nation w sposób niezgodny z prawem zniechęcała konkurencję i nadmiernie obciążała konsumentów, częściowo poprzez posiadanie spółki Ticketmaster, skutecznie dając jej kontrolę nad znaczną częścią rynku rozrywki na żywo .

Urzędnicy Departamentu Sprawiedliwości oświadczyli w czwartek, że starają się wprowadzić zmiany strukturalne w sposobie prowadzenia działalności firmy, co może obejmować podział obu podmiotów.

W 2022 roku Menedżer biletów Niewłaściwe zarządzanie sprzedażą biletów na trasę koncertową The Eras Tour Taylor Swift Wywołało to masowe oburzenie opinii publicznej w związku z kontrolą Live Nation nad branżą rozrywkową i biletową. CBS News wcześniej informowało, że gdy wyszło na jaw fiasko Swifta, wydział antymonopolowy Departamentu Sprawiedliwości prowadził już dochodzenie w sprawie firmy.

Pozew

Prokurator generalny Merrick Garland ogłosił sprawę w Departamencie Sprawiedliwości, przedstawiając zarzuty leżące u podstaw skargi.

„Zarzucamy, że Live Nation zbyt długo nielegalnie monopolizowało rynki branży koncertów na żywo w Stanach Zjednoczonych. Czas to rozbić. Amerykanie są na to gotowi” – ​​powiedziała Garland, znana fanka Swifta. Niezbyt subtelne nawiązanie do Jedna z jej piosenek.

W pozwie federalnym, do którego dołączyło 29 stanów i Dystrykt Kolumbii, oskarżono giganta branży rozrywkowej o tłumienie innowacji w branży poprzez stworzenie czegoś, co urzędnicy nazywają samonapędzającym się „kołem zamachowym”, wykorzystującym różne elementy biznesowe do pobierania wszystkich powiązanych opłat. Z koncertami.

Według skargi to koło zamachowe pozwala firmie pobierać od klientów opłaty, a następnie wykorzystywać te przychody do przyciągania głównych artystów i wiązania ich długoterminowymi umowami w celu sprzedaży większej liczby biletów.

Grafika zawarta w pozwie Departamentu Sprawiedliwości przeciwko Live Nation i Ticketmaster przedstawia „koło zamachowe”, którego firma używa do wspierania różnych obszarów swojej działalności.

Ministerstwo Sprawiedliwości


„Monopol Live Nation oraz antykonkurencyjne zachowanie, które chroni i utrzymuje ten monopol, uderza w strunę właśnie dlatego, że zagrożona branża to branża, która od pokoleń inspiruje, bawi i rzuca wyzwanie Amerykanom” – stwierdzono w skardze. „Zachowanie, które podważa konkurencję, nie tylko szkodzi strukturze branży muzycznej na żywo i niezliczonym osobom, które w niej pracują, ale także szkodzi podstawom twórczej ekspresji i artyzmu, które leżą u podstaw naszych osobistych, społecznych i politycznych zyje.”

W 2010 roku federalne organy regulacyjne, w tym te z Departamentu Sprawiedliwości, zatwierdziły fuzję Live Nation i Ticketmaster, ostatecznie umożliwiając umieszczenie promocji, obiektów i branży sprzedaży biletów pod kontrolą jednej firmy.

Jednak w pozwie złożonym w czwartek stwierdzono, że od tego czasu stosunki te zaszkodziły amerykańskim konsumentom i stwarzają bariery dla artystów. Starsi urzędnicy Departamentu Sprawiedliwości zarzucili, że Live Nation i Ticketmaster bezprawnie naciskały na konsumentów w celu uzyskania pieniędzy nawet po zapłaceniu artystom, za pośrednictwem – jak to określili – monopolistycznych pośredników.

Ze skargi wynika, że ​​Live Nation ma silnie uzbrojone firmy, którym grozi odwet finansowy w przypadku prowadzenia interesów z konkurentami, a także sprawuje kontrolę nad rynkiem, grożąc odwołaniem przyszłych wydarzeń, jeśli lokale nie zdecydują się na korzystanie wyłącznie z Ticketmaster.

Taka kontrola oznacza, że ​​bywalcy koncertów płacą więcej za bilety, a artyści podróżujący podpisują długoterminowe umowy na występy wyłącznie w miejscach korzystających z programu sprzedaży biletów – stwierdził Departament Sprawiedliwości.

Live Nation stwierdziło w oświadczeniu, że pozew „nie rozwiąże ważnych dla fanów kwestii, dotyczących cen biletów, opłat za usługi i dostępu do programów na żądanie”. Firma stwierdziła,[c]Uznanie Ticketmaster za monopolistę może na krótką metę być sukcesem PR dla Departamentu Sprawiedliwości, ale przegrałoby to w sądzie, ponieważ ignoruje podstawowe zasady ekonomii rozrywki na żywo i zauważa, że ​​„konkurencja stale zmniejsza udział Ticketmaster w rynku i marżę zysku”.

„Będziemy bronić się przed tymi bezpodstawnymi zarzutami, wykorzystamy tę okazję, aby rzucić światło na branżę i w dalszym ciągu nalegać na reformy, które naprawdę chronią konsumentów i artystów” – oznajmiło Live Nation.

Na posiedzeniu Senatu w styczniu 2023 r. artyści zaświadczyć O kontrolowaniu ich przez Live Nation. Clyde Lawrence z zespołu Lawrence’a zeznał, że siła Live Nation leży w tym, że jest promotorem, miejscem i firmą sprzedającą bilety.

„Ponieważ Live Nation jest właścicielem sali, zapewnia pieniądze na występ i sprzedaje bilety, ma ogromną władzę w negocjacjach z artystami” – powiedział komisji, podając przykład: Na jeden występ Lawrence ustalił cenę biletów na 30 dolarów. Po tym, jak Ticketmaster dodał 40% opłaty, fani płacili 42 dolary za bilet. Po opłaceniu obiektu zespół otrzymał 12 dolarów za bilet, z czego około połowa została przeznaczona na pokrycie kosztów trasy.

READ  Streamer Dr Disrespect został zwolniony przez swoją firmę zajmującą się grami