21 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tesla pojednała się z rodziną inżyniera Apple, która twierdzi, że autopilot spowodował śmiertelną katastrofę

Tesla pojednała się z rodziną inżyniera Apple, która twierdzi, że autopilot spowodował śmiertelną katastrofę

KTVU-TV/AP

Walter Huang zginął po uderzeniu swoją Teslą Model X w betonową barierę.


Nowy Jork
CNN

Tesla rozstrzygnęła głośny pozew, w którym od poniedziałku rozpocznie się proces firmy produkującej samochody elektryczne i jej kontrowersyjny system autonomicznej jazdy.

Warunki ugody nie zostały ujawnione. Wybór ławy przysięgłych rozpoczyna się w poniedziałek w ramach pozwu o spowodowanie śmierci złożonego przez rodzinę byłego inżyniera Apple, który zginął po katastrofie jego Tesli Model X podczas korzystania z autopilota. Proces mógł ciągnąć się tygodniami, ale w poniedziałek strony doszły do ​​porozumienia.

Walter Huang został zabity Tesla uderzyła w betonowy pas autostrady 23 marca 2018 w Dolinie Krzemowej. W toku dochodzenia Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu ustaliła, że ​​autopilot był włączony przez około 19 minut, po czym samochód zjechał z autostrady z prędkością 71 mil na godzinę i rozbił się.

Imigracja Wyznacza kolejny ważny moment Zakręcona firma W tym roku stracił popularność i jedną trzecią swojej wartości rynkowej. Dyrektor generalny Elon Musk i firma twierdzą, że jego autopilot i technologie w pełni autonomiczne wyprzedzają konkurencję i jest to główny powód, dla którego Tesla stała się największym na świecie producentem pojazdów elektrycznych — Tuż przed chińskim rywalem BYD. Rodzina Huanga stwierdziła jednak, że Tesla przeceniła możliwości swojej technologii autopilota i że korzystanie z niej nie jest tak bezpieczne, jak reklamowano.

Przedstawiciele rodziny Huanga i Tesli nie odpowiedzieli natychmiast na prośby o komentarz.

W ciągu sześciu lat od katastrofy Huanga Tesla była przedmiotem intensywnej analizy pod kątem technologii autopilota. Po Dwuletni okres próbny W badaniu dotyczącym ponad 1000 wypadków Tesli, podczas których pojazdy korzystały z autopilota, Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego stwierdziła, że ​​system Autopilota może dawać kierowcom fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Kiedy autopilot nie może bezpiecznie poruszać się po drodze, można go łatwo wykorzystać w pewnych niebezpiecznych sytuacjach, jak stwierdziła NHTSA w grudniu 2023 r.

NHTSA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu badają wypadki z udziałem pojazdów Tesla korzystających z różnych funkcji wspomagających kierowcę. Zderzenia z pojazdami uprzywilejowanymi Na miejscu innych wypadków.

Tesla wycofała wszystkie 2 miliony samochodów w USA po grudniowym raporcie NHTSA, który dał kierowcom więcej ostrzeżeń, gdy włączony był autopilot, a ci nie zwracali uwagi na drogę lub nie kładli rąk na kierownicy.

Firma utrzymuje jednak, że technologia ta jest bezpieczna w użyciu i przy prawidłowym stosowaniu zmniejsza liczbę zgonów. Autopilot wymaga od kierowców trzymania rąk na kierownicy, a od użytkowników technologii autonomicznej jazdy Tesli – patrzenia na drogę.

Tesla twierdzi, że tak się nie stało w przypadku wypadku Huanga. W dniu 30 marca 2018 r. BlogaTesla powiedział, że przez sześć sekund przed wypadkiem nie wykryto rąk Huanga na kierownicy jego samochodu. Agencja stwierdziła, że ​​uważa, że ​​winę za wypadek ponosi Huang, ponieważ śledczy ustalili, że to on prowadził. Gra w grę wideo na swoim telefonie Gdy włączony jest autopilot. Przed zderzeniem Huang nie hamował ani nie próbował odjechać samochodem od betonowej bariery.

Chociaż rodzina Huanga przyznała, że ​​był rozproszony podczas jazdy, argumentowała, że ​​Tesla zawiniła, ponieważ błędnie reklamowała Autopilota jako oprogramowanie do samodzielnej jazdy. Zarzucali, że Tesla wiedział, że autopilot nie jest gotowy do działania w godzinach największej oglądalności i ma wady, które mogą sprawić, że jego użycie będzie niebezpieczne.

Tesla nie odpowiedziała na prośbę o komentarz w sprawie zarzutów.

„Pani Huang straciła męża, a dwoje dzieci ojca, ponieważ Tesla testowała wersję beta oprogramowania Autopilot na aktywnych kierowcach” – powiedział prawnik B. Mark Fong, który w maju 2019 r. złożył pozew w sądzie stanowym w Kalifornii.

Gdyby ława przysięgłych przyznała rację rodzinie Huanga, Tesla mogłaby zostać zmuszona do zapłacenia odszkodowania i mogłaby szybko dodać kwotę. Sprawy sądowe dotyczące śmierci zawinionej z udziałem dużych korporacji czasami kończyły się nagrodami przekraczającymi 1 miliard dolarów.

Obietnica Autopilota sprawiła, że ​​akcje Tesli stały się w ostatnich latach najcenniejszym producentem samochodów na świecie – nawet jeśli jej akcje będą jedną z najgorszych spółek w 2024 roku. Musk powiedział podczas rozmowy z analitykami w październiku 2023 r., że autonomiczna jazda „istnieje”. Ma potencjał, aby uczynić Teslę najcenniejszą firmą na świecie.

Akcje Tesli (D.S.L.APoniedziałek wzrósł o 5%.