22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wszystko, co wydarzyło się pierwszego ranka testu Formuły 1 w 2024 roku

Wszystko, co wydarzyło się pierwszego ranka testu Formuły 1 w 2024 roku

Max Verstappen wystawił nowy samochód Formuły 1 Red Bulla na rok 2024 na prowadzenie w Bahrajnie, a dziesięć zespołów przejechało ponad 500 okrążeń pierwszego ranka testów przedsezonowych.


Kluczowe momenty

  • Pierwszego ranka Verstappen ma siedem dziesiątych przewagi
  • Albon zatrzymuje Williamsa za późno
  • Pierwsza szansa, aby bliżej przyjrzeć się technologii 2024

Testy pierwszego ranka w 2024 r. pozwoliły bliżej przyjrzeć się modelowi RB20, który w chwili premiery w zeszłym tygodniu został opisany jako „bardzo agresywna” ewolucja modelu RB19, który wygrał wszystkie z 22 Grand Prix w zeszłym roku z wyjątkiem jednego.

Te nowe detale obejmowały wloty typu halo, a także więcej szczegółów na bocznej konstrukcji. Wygląda na to, że Red Bull podzielił swoją ofertę na dwie części w przypadku samochodu na rok 2024.

Chociaż na początku czterogodzinnej sesji zespół RB20 wyglądał na małą grupę, wyglądał na bardziej chętny do współpracy, gdy Verstappen przeszedł na oponę średniej klasy C3 z żółtymi ściankami bocznymi i utrzymywał najszybsze tempo przez pierwsze dwie godziny.

Verstappen, który wrócił do Red Bulla później w środowe popołudnie, w kolejnej rundzie był szybszy i zakończył sesję z najlepszym czasem 1:32,548 sekundy, co oznacza, że ​​był jedynym kierowcą, który poprawił swój rekord okrążenia pierwszego dnia 2023 roku ( 1m32,548 sekundy). 837 p.n.e.).

Na pewnym etapie Charles Leclerc był o dwie dziesiąte sekundy od Red Bulla, ale poprawa Verstappena oznaczała, że ​​kierowca Ferrari zakończył sesję z przewagą 0,699 sekundy.

Leclerc doświadczył kilku blokad, a SF-24 wydawał się lekko odbijać przed pierwszym zakrętem, ale jego sesja przebiegła bezproblemowo.

Fernando Alonso był jedynym innym kierowcą, który stracił jedną sekundę wcześniejszy rekord Verstappena, skracając go o 0,837 sekundy. Był najciężej pracującym kierowcą podczas porannej sesji, przejeżdżając 77 okrążeń nowym Aston Martinem AMR24.

READ  Coca-Cola 600 NASCAR w Charlotte została przełożona z powodu deszczu

McLaren miał powolny start rano, ale Oscar Piastri przejechał ponad 50 okrążeń w drodze do czwartego najlepszego czasu, trzy dziesiąte za Alonso.

MCL38 był jednym z najbardziej oczekiwanych samochodów, które opuściły aleję serwisową w Bahrajnie. McLarenowi zależało na tym, aby szczegóły jego nowego samochodu ujawnione podczas jego premiery w zeszłym tygodniu pozostały w tajemnicy, ale wygląd zewnętrzny nie różnił się zbytnio od specyfikacji, które widzieliśmy wcześniej .

Yuki Tsunoda był piąty najszybszy dla przemianowanego RB, przed Georgem Russellem, który miał skromną sesję dla Mercedesa.

Russell spędził ponad pół godziny w garażu Mercedesa w połowie sesji, ale zespół stwierdził, że skupił się na nauce, a nie na tym, co określił jako „gromadzenie mil”. Ukończ 48 okrążeń.

Alex Albon, który zajął ósme miejsce za Valtterim Bottasem z Saubera, był jedynym kierowcą, który zatrzymał się na torze podczas sesji.

Zaparkował Williamsa FW46, którego widziano po raz pierwszy we wtorek, na zewnątrz trzeciego zakrętu na 25 minut przed końcem sesji, po zwolnieniu na głównej prostej, a następnie przecięciu 1/2 prawej i lewej strony na początku okrążenia.

Samochód, który przejechał 40 okrążeń, ale miał długie przebiegi z lakierem flo-vis, pod koniec sesji wrócił do garażu Williamsa. Albon był wyjątkowy, ustanawiając swój najlepszy czas – 1:34,587 sekundy – na bardziej miękkiej mieszance C4.

Esteban Ocon z Alpine dojechał na dziewiątym miejscu, a Kevin Magnussen – którego zespół Haasa spędził trochę czasu w garażu z powodu problemu z układem paliwowym – zajął dziesiąte miejsce, ze stratą 3,144 sekundy do Verstappena.

Środa rano

1 Max Verstappen (Red Bull) 1:32,548 s, opona C3, 66 okrążeń
2 Charles Leclerc (Ferrari) +0,699 s, C3, 64 okrążenia
3 Fernando Alonso (Aston Martin) +0,837 s, C3, 77 okrążeń
4 Oscar Piastri (McLaren) +1,110 s, C3, 57 okrążeń
5 Yuki Tsunoda (RB) +1,588 s, C3, 64 okrążenia
6 George Russell (Mercedes) +1,682 s, C3, 48 okrążeń
7 Valtteri Bottas (Sauber) +1,883 s, C3, 68 okrążeń
8 Alex Albon (Williams) +2,039 s, C4, 40 okrążeń
9 Esteban Ocon (alpejski) +2,129 s, C1, 60 okrążeń
10 Kevin Magnussen (Haas) +3,144 s, C3, 66 okrążeń

READ  Mississippi St. pokonuje piątego rozstawionego Tennessee w turnieju SEC