22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pagani cytuje inspirację z IndyCar dla supersamochodu Huayra R Evo

Pagani cytuje inspirację z IndyCar dla supersamochodu Huayra R Evo

Włoski producent samochodów Pagani Automobili wskazał serię NTT IndyCar i jej pionierskie urządzenie zabezpieczające kierowcę Air Screen jako twórczy wpływ na projekt nowego supersamochodu Huayra R Evo. Oczekuje się, że limitowana edycja krzykacza napędzanego silnikiem V12 będzie kosztować do 3 milionów dolarów po ustaleniu ostatecznej ceny.

„Inspiracja do projektu Huayra R Evo przyszła mi do głowy podczas wyścigu Indy w Nashville” – powiedział założyciel firmy i główny projektant Horacio Pagani. „Tak jak zauważyłem samochody jednoosobowe z aerodynamicznymi szybami, pomysł stworzenia samochodu z poliwęglanowymi powierzchniami ochronnymi i możliwością zdjęcia dwóch paneli dachowych, aby w pełni zanurzyć się w grawitacji powietrza i zniewalającym dźwięku silnik, rozwaliło mnie to.”

„Od tego momentu naszym celem było stworzenie pięknego samochodu, niezależnie od terminu, harmonijnego w swoich liniach i mocnego w swoim charakterze. Efektem końcowym jest prawdziwy potomek Huayry R, ​​jednego z samochodów, które nasze klienci kochają najbardziej.

Pagani twierdzi, że Huayra R Evo charakteryzuje się 50-procentowym wzrostem siły docisku dzięki połączeniu zastosowań prototypowej koncepcji aerodynamicznej IndyCar i Le Mans.

„Inspirowaliśmy się także elegancją samochodów Le Mans, które zdobiły tory wyścigowe w latach 60. i 70. XX wieku, w tym szybkimi prototypami „Coudalonga” z długim ogonem” – powiedział. „Dzięki tym podstawom stylistycznym skrupulatnie zajęliśmy się aerodynamiką, designem i każdy najdrobniejszy szczegół, przy jednoczesnym przestrzeganiu standardów.” Wysokie standardy są synonimem Pagani Automobili i oczekiwań naszych znakomitych klientów.

„Ta synergia zaowocowała optymalnymi osiągami aerodynamicznymi, zapewniając jednocześnie bezpieczne i przewidywalne zachowanie w każdych warunkach. W rezultacie nastąpił imponujący wzrost siły docisku o 45% i wzrost wydajności aerodynamicznej o 21% przy tym samym oporze.

„Szczególnie interesujący jest otwarty dach, który wbrew oczekiwaniom poprawia wydajność aerodynamiczną. Konstrukcja otwartego dachu zwiększa obciążenie pionowe z przodu i z tyłu, zwiększając ogólną siłę docisku o dodatkowe pięć procent.

READ  Wyciek tabletu Pixel ujawnia specyfikację ekranu, baterii i daty premiery