Jeden z najfajniejszych samochodów wyścigowych wszechczasów Audi 90 Quattro IMSA GTO z 1989 r, bestia o szerokim rurowym korpusie, która wytwarzała około 720 koni mechanicznych z małego pięciocylindrowego silnika z turbodoładowaniem i zapewniła Hansowi-Joachimowi Stuckowi trzecie miejsce w mistrzostwach kierowców. Teraz Audi przeżywa renesans Duch wyścigowca GTO Wraz z nowym RS6 GT, specjalną edycją, która będzie oznaczać koniec Obecna generacja RS6 produkcja.
Nowy przedni zderzak GT ma większe wloty i dolny dyfuzor, a obramowanie osłony chłodnicy i boczne wloty z pojedynczą ramką są wykończone w błyszczącej czerni. Maska wykonana jest z włókna węglowego i ma zmodyfikowaną konstrukcję, a przednie błotniki z włókna węglowego mają zintegrowane wloty powietrza, które wyglądają bardzo fajnie. Podobają mi się także 22-calowe sześcioramienne koła, które przypominają modele takie jak B5 S4 z końca lat 90., choć żałuję, że GT nie miało opcji z tarczami powietrznymi, tak jak GTO.
Audi usunęło także relingi dachowe, zamontowało większy spojler w górnej części włazu i nadało GT unikalny projekt tylnego dyfuzora. Co dziwne, Audi twierdzi, że nie wszystkie nowe elementy konstrukcyjne zostały zaprojektowane z myślą o poprawie aerodynamiki i docisku; Chodziło tylko o wygląd. RS6 GT będzie oferowany w kolorach Arkona White, Nardo Grey, Chronos Grey Metallic, Madeira Brown Metallic i Mythos Black Metallic, ale w USA kombi będzie dostępne tylko w kolorze białym. Dostępny jest zestaw naklejek inspirowanych IMSA, a felgi mogą być pomalowane na kolor biały, błyszczący lub czarny matowy.
Wnętrze jest mniej ekscytujące. Prawie każda powierzchnia jest pokryta czarną skórą lub mikrofibrą z czerwonymi i miedzianymi szwami, a wszędzie widnieją plakietki i logo RS6 GT. Europejscy klienci mają możliwość wyboru foteli premium z oparciem z włókna węglowego; Wszystkie amerykańskie RS6 GT będą wyposażone w standardowe siedzenia. Dostajemy przynajmniej czerwone pasy bezpieczeństwa, a na konsoli środkowej znajduje się tabliczka z numerem seryjnym samochodu.
Jeśli liczyłeś na większą moc, przygotuj się na rozczarowanie. RS6 GT wykorzystuje ten sam 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem Wydajność RS6O mocy 621 koni mechanicznych i momencie obrotowym 627 funtów na stopę. Audi twierdzi, że osiągnie prędkość 60 mil na godzinę w 3,3 sekundy i będzie osiągać prędkość maksymalną 300 mil na godzinę, przy czym ta ostatnia jest o 15 mil na godzinę wyższa niż standardowe RS6, a całkowita masa RS6 została zmniejszona o 33 funty.
Nieoczekiwanym posunięciem jak na taki samochód jest RS6 GT, które jest standardowo wyposażone w regulowane zawieszenie typu Coilover. Te gwinty obniżają prześwit o 0,4 cala i mają sztywniejsze stabilizatory, większą sztywność sprężyny i amortyzatory regulowane w trzech kierunkach. Jeśli jednak chcą, klienci mogą zamówić standardowe zawieszenie pneumatyczne RS6 lub opcjonalny system dynamicznej kontroli jazdy. RS6 GT otrzyma również specjalną regulację tylnego mechanizmu różnicowego i nowe opony Continental Sport Contact 7, które mają zapewniać lepszą skuteczność hamowania i lepszą przyczepność zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.
Audi zbuduje zaledwie 660 egzemplarzy RS6 GT, z czego 85 trafi do Stanów Zjednoczonych, a siedem do Kanady. Chociaż samochody rozpoczynają pracę na tej samej linii produkcyjnej, co zwykłe RS6 w Neckarsulm w Niemczech, ostateczny montaż odbywa się w Bollinger Hove, gdzie produkowane są R8 i E-Tron GT. Tam niewielki zespół składający się z zaledwie siedmiu pracowników miał za zadanie ukończyć RS6 GT. Ceny nie zostały jeszcze ogłoszone, ale oczekuje się, że będą znacznie wyższe od ceny początkowej podstawowego RS6 wynoszącej 126 895 dolarów.
Jeśli chodzi o Następna generacja RS6Sprawy zrobią się trochę zagmatwane. Obecne A6 zostanie zastąpione całkowicie elektrycznym A6 e-tronktóry będzie dostępny zarówno w modelu Sportback, jak i Avant – tak, Pokaz wagonów będzie kontynuowany. Ale pojawi się także A7 z silnikiem spalinowym, także w wersjach Sportback i Avant, które będzie bardziej bezpośrednim następcą z hybrydowym układem napędowym.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni