23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Przejęcie Microsoft-Activision Blizzard zostało zatwierdzone przez brytyjski organ regulacyjny CMA

Przejęcie Microsoft-Activision Blizzard zostało zatwierdzone przez brytyjski organ regulacyjny CMA

Na ilustracji wykonanej 18 stycznia 2022 r. logo Microsoft widać na smartfonie nad logo Activision Blizzard.

Dado Rovik | Reutera

Najwyższy brytyjski organ nadzorujący konkurencję dał w piątek zielone światło Do Microsoftu Zaproponował przejęcie firmy zajmującej się grami o wartości 69 miliardów dolarów Activision Blizzardusuwając ostatnią poważną przeszkodę w sfinalizowaniu transakcji.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków oświadczył, że zatwierdził zakup Activision przez Microsoft, ale bez praw do gier w chmurze.

„Nowa umowa uniemożliwi Microsoftowi zablokowanie konkurencji w branży gier w chmurze w miarę rozkwitu tego rynku, przy jednoczesnym utrzymaniu konkurencyjnych cen i usług dla klientów korzystających z gier w chmurze w Wielkiej Brytanii” – stwierdził organ regulacyjny w piątkowym oświadczeniu.

Urząd ds. Rynku Kapitałowego był ostatnim organem regulacyjnym, który wstrzymał transakcję. Microsoft powinien teraz być w stanie sfinalizować przejęcie.

Decyzja ta oznacza poważną zmianę w stosunku do Urzędu ds. Rynków Kapitałowych, najostrzejszego krytyka przejęcia, który skutecznie zablokował transakcję na początku tego roku w związku z obawami, że przejęcie utrudni konkurencję na wschodzącym rynku gier w chmurze.

Microsoft po raz pierwszy zaproponował przejęcie Activision w styczniu 2022 r., ale od tego czasu musiał stawić czoła wyzwaniom regulacyjnym w USA, Europie i Wielkiej Brytanii.

W lipcu Urząd ds. Rynków Kapitałowych oświadczył, że rozważy restrukturyzację przejęcia od Microsoftu, aby rozwiać swoje obawy. Microsoft poczynił szereg ustępstw polegających na zbyciu praw do gier Activision w chmurze na rzecz francuskiego wydawcy gier Ubisoft Entertainment.

„Pozwoli Ubisoftowi dostarczać zawartość Activision w ramach dowolnego modelu biznesowego, w tym za pośrednictwem wielu usług subskrypcji gier. Pomoże także zapewnić dostawcom gier w chmurze możliwość korzystania z systemów operacyjnych innych niż Windows do obsługi zawartości Activision, redukując koszty i zwiększając wydajność”, Władze ds. rynków stwierdziły, że pieniądze.

READ  PlayStation jest przekonana o strategii PS Plus, przygotowując się do strumieniowego przesyłania gier PS5

Zwrot regulacyjny w Wielkiej Brytanii

Organy regulacyjne na całym świecie obawiały się, że przejęcie ograniczy konkurencję na rynku gier, szczególnie w zakresie gier w chmurze. Urzędnicy powiedzieli, że Microsoft może również przejąć kluczowe gry Activision, takie jak Call of Duty, i udostępnić je wyłącznie na Xbox i innych platformach Microsoftu.

Gry w chmurze są postrzegane jako kolejna granica w branży, oferująca usługi subskrypcyjne, które pozwalają ludziom przesyłać strumieniowo gry tak samo, jak filmy lub programy… Netflixa. Mogłoby to również wyeliminować potrzebę stosowania drogich konsol, zamiast tego użytkownicy graliby w gry na komputerach stacjonarnych, telefonach komórkowych i telewizorach.

W szczególności brytyjski organ regulacyjny argumentował, blokując przejęcie w kwietniu, że zezwolenie na realizację transakcji zapewni Microsoft silną pozycję na wschodzącym rynku gier w chmurze.

Władze Unii Europejskiej były pierwszym dużym organem regulacyjnym, który zatwierdził transakcję w maju, po tym, jak Microsoft zaoferował UE ustępstwa.

CMA oświadczyło wówczas, że podtrzymuje swoją pierwotną decyzję o zablokowaniu transakcji, ponieważ ustępstwa poczynione na rzecz UE pozwolą Microsoftowi „ustalić warunki funkcjonowania tego rynku na następne dziesięć lat”.

Tymczasem w Stanach Zjednoczonych Federalna Komisja Handlu toczyła spór prawny z Microsoftem, próbując anulować przejęcie Activision. Jednak w lipcu sędzia zablokował tę próbę FTC, otwierając drogę do zawarcia transakcji w Stanach Zjednoczonych.

Zaledwie kilka godzin później Urząd ds. Rynków Kapitałowych oświadczył, że jest „gotowy rozważyć wszelkie propozycje Microsoftu dotyczące restrukturyzacji transakcji” i rozwiać obawy organu regulacyjnego.

W sierpniu Microsoft zaoferował ustępstwa Urzędowi ds. Rynków Kapitałowych w ramach drugiej próby sfinalizowania transakcji.

W ramach zrestrukturyzowanej umowy Microsoft nie nabędzie praw do chmury do istniejących gier Activision na komputery PC i konsole ani do nowych gier wydanych przez Activision w ciągu najbliższych 15 lat. Według CMA zamiast tego prawa te zostaną przeniesione na Ubisoft Entertainment przed przejęciem Activision przez Microsoft.

READ  12 lat później twórca Stardew Valley przysięga: „Na cześć mojego nazwiska rodowego nigdy nie otrzymam zapłaty za DLC ani aktualizację do końca życia”.

„Sprzedając prawa Activision do przesyłania strumieniowego w chmurze firmie Ubisoft, zapewniliśmy, że Microsoft nie będzie już w stanie dominować na tym ważnym i szybko rozwijającym się rynku” – stwierdziła w oświadczeniu dyrektor generalna CMA Sarah Cardell.

„Wraz z rozwojem gier w chmurze ta interwencja zapewni ludziom bardziej konkurencyjne ceny, lepsze usługi i większy wybór. Jesteśmy jedyną agencją ds. konkurencji na świecie, która osiągnęła ten wynik”.

„Ostatnia przeszkoda regulacyjna”

CMA była kolejnym głównym organem regulacyjnym, który zablokował przejęcie Activision.

Szef Microsoftu, Brad Smith, powiedział w X, wcześniej znanym jako Twitter, że jest „wdzięczny” za recenzję i decyzję CMA.

„Usunęliśmy już ostatnią przeszkodę regulacyjną, aby sfinalizować to przejęcie, co naszym zdaniem przyniesie korzyści graczom i branży gier na całym świecie” – powiedział Smith.

Tymczasem Microsoft stara się wyprzedzić ten problem. Amerykański gigant technologiczny W lutym podpisał umowę na wprowadzenie gier na konsolę Xbox Nvidia usługę gier w chmurze i podpisał 10-letnią umowę na wprowadzenie Call of Duty Nintendo Gracze w tym samym dniu co Xbox, „z pełnymi funkcjami i parytetem zawartości”. Microsoft podpisał także w lipcu umowę ze swoim największym konkurentem Sony Aby przenieść Call of Duty na konsolę do gier PlayStation japońskiej firmy.