- 911 GT3 R Rennsport debiutuje podczas zjazdu Rennsport Reunion 2023 w Monterey w Kalifornii. Będzie to limitowana edycja 77 samochodów.
- Wolnossący sześciocylindrowy silnik osiąga prędkość 9400 obr./min i wytwarza moc 611 koni mechanicznych.
- Tylko maska i dach są wspólne ze standardowym GT3 R.
Definiując na nowo ideę gry na torze, Porsche wypuściło wersję swojego 911 GT3 R, która ma tak dużą moc i siłę docisku, że jest to nielegalne. Cóż, jest to nielegalne w świetle przepisów FIA. 911 GT3 Competition, na którym opiera się Rennsport, zostało zaprojektowane specjalnie do wyścigów w zawodach FIA lub IMSA, takich jak Le Mans czy Daytona 24, gdzie rygorystyczne zasady regulują „bilans mocy” pod względem lekkości samochodu i rodzaju skrzyni biegów . Można go użyć i ile koni mechanicznych i mocy powietrza jest dozwolonych. 911 GT3 Rennsport pyta: „A co, jeśli te zasady nie będą miały zastosowania?”
Zaprojektowane przez Granta Larssona i Thorstena Kleina z zespołu Style Porsche, którzy stoją na czele wielu unikalnych projektów i edycji specjalnych Porsche, 911 GT3 Rennsport jest niskim i długim samochodem. Maska i dach są takie same jak w standardowym GT3 R, ale wszystkie pozostałe panele nadwozia różnią się od tych z odpowiednich samochodów wyścigowych. Wszystkie wloty powietrza i efekty naziemne są również charakterystyczne dla GT3 R Rennsport. Zniknęły nawet lusterka i zastąpiono je systemem trzech kamer, które pokazują ruchy kierowcy na ekranie w kokpicie.
Oczywiście przez ruch uliczny mamy na myśli tylko innych kierowców. GT3 R Rennsport nie jest tak legalny, jak mógłby być, i jest mało prawdopodobne, że przejdzie niezauważony, jeśli spróbujesz go przepuścić przez okno fast foodu. Jeśli tak, na masywnym tylnym błotniku, wzorowanym na Brumos Porsche 935/77, który wygrał 24-godzinny wyścig Daytona w 1978 r., znajdzie się mnóstwo miejsca na przerwę na lunch. Skrzydło służy nie tylko jako ławka piknikowa. Siła docisku jest tak ogromna, że Porsche musiało zastosować dodatkowe wsparcie, aby ją wytrzymać. Będziesz jednak jadł sam: podobnie jak GT3 R, model Rennsport jest jednoosobowy, a większość wnętrza zajmuje klatka bezpieczeństwa.
Pod spodem Rennsport GT3 R wygląda prawie jak GT3 R. Samochód porusza się na specjalnie zaprojektowanych oponach Michelin. Przednie zawieszenie ma wahacze o różnej długości, a tylne zawieszenie wielowahaczowe. Amortyzatory KW można regulować na pięć sposobów, a Porsche Motorsport oferuje samochód z podwoziem wstępnie dostosowanym pod kątem ogólnych osiągów. Dodatkową precyzyjną regulację można wykonać za pomocą dostarczonych podkładek.
Hamulce AP to aluminiowe monobloki z tytanowymi płytkami tylnymi za klockami, które zmniejszają masę nieresorowaną o nieco ponad dwa funty. Zbiornik paliwa jest również lżejszy o mniej więcej taką samą ilość. Nie ma klimatyzacji. Kierowcę chłodzi wentylowany fotel. Planowana masa własna wynosi 2734 funtów.
Możesz kupić GT3 Rennsport w siedmiu różnych kolorach. Standardem jest Agate Grey i Raw Carbon, ale jeśli wolisz Ruby Star – jak należy – jest to możliwe. Dostępne będą również trzy barwy nawiązujące do historii Porsche: jedno zaprojektowane wokół korkociągu Laguna Seca, jedno w klasycznym czerwono-białym kolorze Porsche Motorsport oraz jedno w różnych odcieniach błękitu. Wszystkie modele GT3 Rennsport jeżdżą na 18-calowych kołach BBS, które spełniają wymagania techniczne kół wyczynowych z centralnym zamkiem, nawet jeśli samochód, w którym są zamontowane, jest oszustem.
Moc jest jednym z głównych ograniczeń w zawodach FIA, a GT3 R Rennsport nie przestrzega tych zasad. Rennsport wykorzystuje 4,2-litrowy sześciocylindrowy silnik typu bokser ze standardowego modelu GT3 R, ale zamiast 557 KM wersji Limited, edycja specjalna wytwarza 611 KM, a bezpośredni wtrysk paliwa jest specjalnie dostosowany do zasilania bioetonolem E25 i eFuelem, chociaż może być również zasilany konwencjonalną benzynę. Cała moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej, sekwencyjnej skrzyni biegów. Łopatki przy kołach zmieniają biegi, a przełożenie skrzyni biegów ma inny szósty bieg, dzięki czemu GT3 R Rennsport jest szybszy o 20 km/h niż GT3 R z najwyższej półki. Jeśli chcesz tego posłuchać, dostępna jest wersja bez wyciszenia, ale dla tych, którzy chcą usłyszeć coś innego – lub nagrać utwór z limitem decybeli – w arkuszu zamówienia dostępne są również dwie wersje wyciszone i katalizator.
Złóż zamówienia już teraz, ponieważ Porsche produkuje zaledwie 77 egzemplarzy GT3 R Rennsport o wartości 1 046 000 dolarów.
Starszy redaktor, funkcje
Podobnie jak uśpiony agent aktywowany w późnej fazie gry, Elana Scherr w młodym wieku nie znała swojego powołania. Podobnie jak wiele dziewcząt planowała zostać artystką, astronautką i weterynarzem, a do tego ostatniego nawiązała współpracę, uczęszczając do szkoły artystycznej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Rysowała zdjęcia samochodów, ale nigdy żadnego nie posiadała. Ilana, niechętnie zdobywając prawo jazdy w wieku 21 lat, odkryła, że nie tylko kocha samochody i chce nimi jeździć, ale że inni ludzie kochają samochody i chcą o nich czytać, co oznacza, że ktoś musiał o nich pisać. Odkąd otrzymała kody aktywacyjne, Ilana pisze dla wielu magazynów i stron internetowych poświęconych tematyce motoryzacji, poświęconych klasyce, kulturze motoryzacji, technologii, sportom motorowym i recenzjom nowych samochodów.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni