Getty/Dzięki uprzejmości
Ekskluzywny: W obliczu rosnących spekulacji na temat wewnętrznych podziałów w kierownictwie i braku jasnej ścieżki zakończenia strajków scenarzystów i aktorów, dzisiaj zaplanowane jest spotkanie szefów największych hollywoodzkich studiów.
Dana Walden i Alan Bergman z Disneya, Mike Hopkins i Jennifer Salke z Amazon Studios, Ted Sarandos z Netflix, Donna Langley z Universal i David Zaslav z Warner Bros. Discovery znaleźli się wśród osób zaplanowanych na wirtualne spotkanie w późniejszą środę.
Dyrektor generalny Mouse House, Bob Iger, nie będzie brał udziału w tym spotkaniu, powracając do swojego poprzedniego stanowiska, zgodnie z którym Walden i Bergman uczestniczyli głównie w akcjach pracowniczych. Rozumiemy, że w przypadku Igera częścią tego było ogólne podejście dyrektora generalnego do utrzymywania pewnego dystansu, aby być gotowym, gdy nadejdzie odpowiedni czas na bardziej bezpośrednie zaangażowanie.
Nie jest jasne, czy przewodnicząca AMPTP Carole Lombardini weźmie udział w dzisiejszym popołudniowym posiedzeniu.
W miarę nasilania się reakcji po katastrofalnym spotkaniu, które odbyło się 22 sierpnia z Igerem, Sarandosem, Langleyem, Zaslavem oraz negocjatorami Lombardinim i WGA z AMPTP, a także późniejszym opublikowaniu najnowszej propozycji studiów, nie przeprowadzono żadnych nowych rozmów ze związkiem. Dodajmy do tego odrzucenie porozumienia przez WGA w dniu 24 sierpnia jako „nie nic i prawie wystarczająco”, a okazuje się, że brak zaufania między obiema stronami jest najwyższy w historii. Oznacza to, że WGA i AMPTP nie są bliskie osiągnięcia porozumienia w sprawie zakończenia 121-dniowego strajku urzędników, nie mówiąc już o strajku SAG-AFRTA, który odbędzie się 48-tego.
POWIĄZANE: WGA krytykuje występ i ostatnie spotkanie studia jako próbę stworzenia „jaskini” dla gildii; – Nie po to, żeby się targować, ale żeby nas zmylić.
AMPTP oświadczyło, że oczekuje na formalną odpowiedź WGA na ofertę z 11 sierpnia. Związek twierdzi, że 15 sierpnia podjął przeciwdziałanie i że piłka jest po stronie studia i streamerów.
Wszystko to oznacza, że nowo powołana kryzysowa firma PR Levinson Group może natychmiast znaleźć swoje główne zadanie polegające na uporaniu się z napięciami wśród dyrektorów generalnych studiów, gdy strajk scenarzystów wkracza w czwarty miesiąc.
„Wcześniej niektórzy chcieli zwalić winę na Carroll, zarzucając jej, że utknęła w gotowych playbookach” – powiedziała osoba zaznajomiona z podziałami między szefami studia i streamerów. „Teraz mogą winić tylko siebie za to, jak źle jest. Dlatego sprowadzili grupę Levinsona i dlatego walczą. „
Na przykład według kilku źródeł to właśnie król Sarandos, który transmitował transmisję strumieniową, na tym zgromadzeniu w zeszłym tygodniu wygłosił wykład dla przywódców WGA na temat tego, dlaczego musieli zaakceptować najnowszą ofertę AMPTP. Inni twierdzą, że choć Sarandos z pewnością nie był uległy, 22 sierpnia Iger wraz z innymi dyrektorami generalnymi i prezesami WGA wypowiedział się „najgłośniej na sali”. „To podejście bardzo się spodobało, a potem jeszcze pogorszyło sprawę, upubliczniając swoją ofertę jeszcze tego samego wieczoru” – powiedział jeden z ekspertów branżowych o wynikach niepokojącego spotkania szefów studiów z przywódcami związkowymi oraz o próbie obejścia komitetu negocjacyjnego WGA bezpośrednio członkom.
W szczególności „cienkie” Eger i Zaslav były „oszołomione”, według jednego z informatorów, ponieważ w ciągu ostatnich kilku miesięcy byli tak okrutnie oczerniani przez związek i jego członków. „Prawie wszyscy szukają winnych” – mówi osoba znająca obmowy kluczowych dyrektorów generalnych. „Są sparaliżowani, nawet z biegiem czasu, i jest to wina Teda, Igera, a nawet Tony’ego Vinciquerry, w zależności, kogo spytasz” – dodało źródło, sprawdzając nazwiska współdyrektora generalnego Netflix, dyrektora generalnego Disneya i Sony Pictures prezes i dyrektor generalny. „To nie pomaga ani sytuacji, ani nikomu”.
Dzisiejsze spotkanie ma częściowo na celu zapewnienie, że dyrektorzy generalni nie utkną w sytuacji, w której negocjują przeciwko sobie. Choć pojawiły się doniesienia, że Netflix jest skłonny w każdym punkcie nagiąć się przed WGA, inni twierdzą, że przełożeni Hollywoodu są po tej samej stronie, jeśli chodzi o podejście do związków zawodowych.
POWIĄZANE: Kalendarz premier filmów na rok 2023
Ponadto niektórzy czołowi dyrektorzy wytwórni obawiają się, że nawet jeśli w nadchodzących tygodniach uda się osiągnąć porozumienie i produkcja filmu zostanie wznowiona w nowym roku, w kalendarzu premier kin nastąpi suchy okres, jak to często bywa. rok od sierpnia do października ze względu na zatłoczenie poprodukcyjne spowodowane przez Covid. Niektóre filmy z najbliższego horyzontu IV i I kwartału wymagają ADR i jeśli strajki będą kontynuowane, mogą zostać wypchnięte. Zdaniem czołowych przywódców Hollywood im dłużej trwają strajki, tym mniej produkcji filmowych i telewizyjnych zostanie prawdopodobnie wyprodukowanych w następnym roku kalendarzowym. Mniej produktów oznacza mniej miejsc pracy.
„Ci goście martwią się tym, co nastąpi po strajku” – podaje inne poinformowane źródło. „Pamiętaj, że są konkurentami i zawsze myślą o tym, jak się prześcignąć. Trafienia tego nie zmieniają.
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów