Toyota objęła prowadzenie w godzinie otwarcia 24-godzinnego wyścigu Le Mans, wyprzedzając Ferrari, a jeden z hiper-cadillaków uległ wczesnej awarii.
To Toyota GR010 HYBRID Sebastiena Buemiego z numerem 8 uzyskała przewagę nad Ferrari Jamesa Calado z numerem 51 pod koniec pierwszej godziny akcji na torze Circuit de la Sarthe, którą przerwał przejazd samochodu bezpieczeństwa po rozbić się. Express Racing wszedł do Cadillaca.
Wydawało się, że Jack Aitken po prostu stracił kontrolę nad trzecią serią nr 311 V-Series.R, opuszczając pierwszą szykanę, doznając znacznych uszkodzeń z lewej strony, chociaż był w stanie wprowadzić samochód z powrotem do boksów.
Na czele stawki Toyoty Buemi i Mike Conway – obaj dzierżący miękkie Micheliny w porównaniu z Ferrari wyposażonymi w media – byli w stanie zdjąć Ferrari Calado i zająć drugie i trzecie miejsce, a Buemi wkrótce rzucił wyzwanie pozycji siedzącej o tyczce #50499P dla zamówienia Nickels Nielsen of Fore.
Buemi podał Nielsenowi tuż przed Indianapolis na pierwszym okrążeniu, zanim wyścig został zneutralizowany z powodu wypadku Aitkena.
Miała miejsce pierwsza taka akcja, w której kilku biegaczy LMP2 i GTE Am – a także klient Jota Porsche 963 – skorzystało z okazji, by wcześnie zjechać do boksów.
Kiedy wyścig został wznowiony, Buemi przyspieszył Nielsena, chociaż narzekał, że ma problemy z rekonfiguracją hamulców pod samochodem bezpieczeństwa, podczas gdy Conwayowi udało się podnieść duńskiego kierowcę na drugie miejsce, ponownie w Indianapolis.
Ale Conway w Toyocie nr 7 cierpiał na zużycie przednich opon i wkrótce znalazł się pod presją obu Ferrari, a Nielsen był w stanie wrócić na drugie miejsce o głowę na zakręcie Mulsanne po 53 minutach.
Nielsen zanurkował do boksów pod koniec tego okrążenia na swój pierwszy postój, tymczasowo cofając Conwaya na drugie miejsce, zanim siostra Calado, Ferrari, wyprzedziła go na pierwszej szykanie.
Pod koniec pierwszej godziny Buemi wyprzedził Calado o 4,6 sekundy, a Conway był trzeci o 1,4 sekundy.
Felipe Nasr zajął czwarte miejsce w najlepszym Porsche, choć Brazylijczyk został ostrzeżony za kontakt z Toyotą Buemiego na pierwszym zakręcie.
Brazylijscy koledzy z drużyny, Laurens Vanthoor i Michael Christensen, zajęli piąte i szóste miejsce, wyprzedzając Cadillaca Earla Bambera Chipa Ganassiego i jego parę Peugeotów 9X8, a Paul di Resta prowadził Nico Muller.
Jeden z dwóch Glickenhaus 007 LMH, samochód nr 708, zjechał z okrążenia we wczesnych etapach po wycieku oleju przed rozpoczęciem wyścigu.
W LMP2 Pullman Paul-Loup Chatin utrzymał prowadzenie za kierownicą swojego IDEC Sport ORECA.
Robert Kubica awansował z trzeciego na drugie miejsce w pierwszej dziesiątce WRT, podczas gdy Rashad DeJerros przez chwilę utrzymywał się na trzecim miejscu w COOL Racing, po czym zjechał do boksu tuż przed końcem pierwszej godziny.
To awansowało Pietro Fittipaldiego, który startował z drugiego miejsca w Jota ORECA, na trzecie miejsce.
Numer 63 Prema Daniila Kvyata był drugi po ponownym uruchomieniu samochodu bezpieczeństwa, ale spadł na tył stawki po wezwaniu do boksów w celu naprawy tylnych świateł.
W GTE zdobywczyni pole position Corvette Nicky’ego Catsburga znalazła się wśród większości samochodów, które zjechały pod samochód bezpieczeństwa.
Wśród tych, którzy pozostali poza wyścigiem, znalazło się #54 AF Corse Ferrari 488 GTE prowadzone przez Davide’a Rigona, które miało godzinę przewagi nad AO Racing Porsche 911 RSR-19 Matteo Cairoli.
Samochód Garage 56 Chevrolet Camaro ZL1 NASCAR Cup, wystartowany przez Mike’a Rockenfellera, zajął 35. miejsce w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając całą stawkę GTE Am.
„Subtelnie czarujący guru internetu. Fanatyk Twittera. Tvaholic. Ekspert od ogólnych mediów społecznościowych. Gamer”.
More Stories
Prognozy wyników na tydzień 1 NFL 2024, typy na dziś: Ekspert zapewnia dokładne wyniki dla wszystkich 16 meczów
Dramatyczne starcie 49ers z drużyną Brandona Aiyuka i po drodze oznaki rozstania
W Paryżu rozpoczną się igrzyska paraolimpijskie