22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

14-letnia scena w Spider-Man: Across the Spider-Verse

14-letnia scena w Spider-Man: Across the Spider-Verse

Na początek część pełna akcjiSpider-Man: Poprzez Spider-VerseTa historia to krótka, niezapomniana podróż do wymiaru, który wygląda jak klocki i figurki Lego.

Sprytna i zabawna scena, hołd dla „film legoNie było to dzieło doświadczonych animatorów, ale dzieło 14-letniego fana, który stał się profesjonalnym twórcą treści mieszkającym w Toronto.

Preston Mutanga, cudowny syn urodzony w Minnesocie w rodzinie imigrantów z północno-zachodniego regionu Kamerunu, od najmłodszych lat wykazywał zamiłowanie do kreatywności. Ignorując instrukcje zestawu klocków Lego, buduje samochody według własnych projektów.

„Kiedy byłem młodszy, robiłem komiksy” — powiedział Mutanga podczas niedawnego wywiadu wideo. „Patrząc teraz wstecz, nie są najlepsi, nie zamierzam kłamać, ale to była dobra praktyka opowiadania historii”.

W tym momencie doskonalił swoje umiejętności przez kilka lat, tworząc krótkie, generowane komputerowo filmy Lego. „Mój tata pokazał mi oprogramowanie 3D o nazwie Blender i od razu się od niego uzależniłem” — powiedział. „Oglądam wiele filmów na YouTube, aby nauczyć się pewnych rzeczy”.

Swoją kopię zwiastuna udostępnił w sieci. Umiejętności, których nauczył się jako samouk, szybko zwróciły na siebie uwagę Phila Lorda i Christophera Millera, reżyserów „The Lego Movie” oraz dwóch scenarzystów i producentów „Spider-Verse”.

Po podjęciu decyzji o włączeniu segmentu do świata Lego, Christina Steinberg, inny producent filmu, zwróciła się do Mutangi z pytaniem, czy chce go animować.

„Dowiedzieliśmy się, że zrobił to 14-latek i pomyśleliśmy:„ To brzmi niesamowicie skomplikowanie dla osoby niepełnoletniej i nieprofesjonalnej ”- powiedział Miller podczas rozmowy wideo.

Rodzice Mutangi, Theodore i Giselle Mutanga, byli sceptyczni, kiedy po raz pierwszy zwrócili się do nich z produkcją. Niedawno hakerzy włamali się na kanał ich syna na YouTubie, więc para była dość ostrożna, że ​​hollywoodzkie studio szuka talentu ich syna.

READ  Kylie Jenner i Travis Scott Rodzicielstwo, nie romantycznie razem

Ale po znalezieniu na LinkedIn kierownika produkcji filmu Patricka O’Keefe i potwierdzeniu, że prezentacja Sony Pictures Animation była projektem, fizyk medyczny Theodore Mutanga zbudował nowy komputer dla swojego syna i kupił mu skrzynkę sztuki. kartę graficzną, aby mógł renderować szybciej.

Jego matka, Giselle Mutanga, trener zdrowia publicznego, powiedziała: „Wiem, że Preston ma dar, który dał mu Bóg, a kiedy dowiedzieliśmy się, że ma ten dar, wszystko, co mogliśmy zrobić jako rodzice, to pielęgnować ją i pozwolić mu latać”.

W ciągu kilku tygodni, najpierw podczas ferii wiosennych, a następnie po odrabianiu lekcji w szkolne wieczory, Mutanga pracował nad sekwencją Lego. Co dwa tygodnie spotykał się za pośrednictwem wideokonferencji z Millerem, który sprawdzał jego postępy i przedstawiał szczegółowe informacje.

Dla młodego gawędziarza, przyzwyczajonego do samodzielnej pracy z pełną swobodą twórczą, współpraca w ramach większej produkcji ratuje oczy. „Jedną z nowych rzeczy, których się nauczyłem, jest zdecydowanie aspekt informacji zwrotnej, na przykład ile rzeczy jest rzeczywiście zmienianych od początku do produktu końcowego” – powiedział Mutanga.

Miller postrzegał wkład Mutangi w „Across the Spider-Verse” nie tylko jako dowód demokratyzacji kręcenia filmów, ale także wytrwałości artysty: poświęcił dużo czasu i wysiłku animacji, która „nie jest ani szybka, ani łatwa”, Miller powiedział.

„The Lego Movie jest inspirowany ludźmi, którzy kręcą filmy z klocków Lego w domu” – powiedział Lord o filmie. „To właśnie sprawiło, że chcieliśmy nakręcić ten film. A pomysł w „Spider Verse” polega na tym, że bohater może pochodzić z dowolnego miejsca. I oto pojawia się ten młody bohater, który zainspirował się filmem, który zainspirował ludzi takich jak on”.

Podczas gdy Mutanga pozostaje oddany nauce w szkole średniej, jego cel zawodowy, jakim jest zostanie pełnoetatowym animatorem i reżyserem, wydaje się bardziej osiągalny, niż on lub jego rodzice mogliby sobie w tym momencie wyobrazić. „Uwielbiałem pierwszy film i byłem bardzo podekscytowany drugim, więc praca z ludźmi, którzy stworzyli to arcydzieło, była szczerze marzeniem” – powiedział.

READ  Skrzydła wyobraźni przygotowują się na katastrofalny koniec