23 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

NVIDIA oferuje ULMB2 (Ultra Low Motion Blur 2) jako bezpłatną aktualizację swojego monitora 1440p, 360 Hz G-Sync

NVIDIA oferuje ULMB2 (Ultra Low Motion Blur 2) jako bezpłatną aktualizację swojego monitora 1440p, 360 Hz G-Sync

Przedstawiamy G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2: Ponad 1000 Hz efektywnego rozmycia ruchu dla graczy rywalizujących

W 2015 roku firma NVIDIA wprowadziła technologię Ultra Low Motion Blur (ULMB) — nową technologię dla monitorów G-SYNC, która zapewnia dodatkowe rozmycie ruchu w konkurencyjnych grach. Dzisiaj wprowadzamy technologię G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2), z efektywnym rozmyciem ruchu o częstotliwości ponad 1000 Hz, zapewniającą najlepszą redukcję rozmycia ruchu dla konkurencyjnych graczy. W porównaniu do oryginalnej wersji ULMB 2 zapewnia podświetlenie z pełną częstotliwością odświeżania, około 2x wyższą jasnością i praktycznie bez zakłóceń.

ULMB 2 jest teraz dostępny bezpłatnie dla monitorów 1440p 360 Hz obsługujących G-SYNC dzięki naszemu narzędziu do aktualizacji oprogramowania układowego jednym kliknięciem!

[NVIDIA GeForce] Karta graficzna NVIDIA G-SYNC ULMB 2 | Efektywna klarowność ruchu powyżej 1000 Hz dla graczy rywalizujących (2670 wyświetleń)

Wyjaśnienie bardzo niskiego rozmycia ruchu
Kiedy firma NVIDIA wprowadziła na rynek oryginalną technologię ULMB w 2015 r., czas reakcji ekranu (czas potrzebny pikselom do przesyłania kolorów) był stosunkowo wolny, co powodowało duże rozmycie i rozmycie obrazu, co skutkowało słabą wyrazistością ruchu. Przejrzystość ruchu najlepiej opisać jako zdolność do wyraźnego widzenia i rozumienia poruszających się obiektów. Ostre krawędzie i nierozmyte szczegóły to cechy charakterystyczne dobrej wyrazistości ruchu. Aby poprawić klarowność ruchu, ULMB umożliwił zastosowanie techniki zwanej backlight strobing (więcej o tym za chwilę).

Aby osiągnąć migające podświetlenie, ULMB wyłącza podświetlenie w 75% przypadków. Cykl pracy 25% na panelu o maksymalnej jasności 300 lumenów oznacza, że ​​obrazy będą ostre, ale mniej jasne. W przypadku oryginalnego ULMB musielibyśmy czekać dłużej, aż piksele przesuną się we właściwe miejsce przed włączeniem podświetlenia ze względu na wolniejszy czas reakcji pikseli w 2015 r. Aby to zrekompensować, ULMB zmniejszy częstotliwość odświeżania, aby zapewnić pikselom więcej czasu na zmianę. Ze względu na te wady, rywalizujący gracze często rezygnują z tej funkcji, ponieważ bardziej pożądana jest pełna częstotliwość odświeżania i jasny obraz.

READ  Pocket Analog właśnie otrzymał długo oczekiwany jailbreak

Wprowadź G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 (ULMB 2)
Podświetlenie ULMB 2 zapewnia pełną częstotliwość odświeżania i jaśniejsze obrazy, przy zachowaniu oryginalnej jakości obrazu. Dzięki ulepszonym czasom reakcji panelu przez naszych partnerów z AUO, ULMB 2 zapewnia rywalizującym graczom klarowność ruchu potrzebną do grania na najwyższych poziomach, utrzymując ich w grze, gdy momenty stają się chaotyczne.
Dzięki ULMB 2 gracze uzyskują efektywną klarowność ruchu powyżej 1000 Hz dzięki tym ulepszeniom, obliczonym jako częstotliwość odświeżania ekranu pomnożona przez jeden w cyklu pracy. [Effective Motion Clarity = Refresh rate * (1 / Duty Cycle)].

[NVIDIA GeForce] Efektywna klarowność ruchu 480 Hz w porównaniu do 120 Hz z ULMB 2 (36 wyświetleń)

W przypadku monitora 360 Hz z ULMB 2 efektywna wyrazistość ruchu wynosi w rzeczywistości 1440 Hz. Oznacza to, że aby uzyskać ten sam poziom klarowności ruchu bez ULMB 2, gracze będą potrzebować klasycznego panelu obsługującego 1440 Hz.
Aby pokazać to w praktyce, ustawiliśmy tablicę testową w naszym laboratorium. Oto przykład ekranu 120 Hz z podświetleniem w porównaniu z ekranem 480 Hz bez podświetlenia: Efektywność klarowności ruchu = 480 Hz = 120 * (1 / 0,25).

Jak widać, pod względem wyrazistości ruchu wyglądają niemal identycznie.

Jak działa ULMB 2?
Najpierw wyjaśnijmy, jak działają panele LCD. Panele LCD składają się z dwóch głównych warstw:

  • Piksele ciekłokrystaliczne, które zmieniają się chemicznie, dostosowując kolor przeświecającego światła
  • Podświetlenie, które wytwarza światło prześwitujące przez piksele

Kiedy nowa ramka musi zostać wyświetlona na ekranie, do każdego piksela wysyłana jest nowa wartość koloru. W tym momencie piksel zacznie z czasem przechodzić do nowego koloru. Podczas tego procesu podświetlenie jest włączone przez cały czas, aby gracz mógł wizualnie zobaczyć pełne przejście.

Ponadto obraz jest „zatrzymywany” przed i po przejściu, co powoduje, że ludzki układ wzrokowy rozmywa oba obrazy. Połączenie „wstrzymania ruchu” i przejścia wizualnego powoduje rozmycie ruchu oparte na renderowaniu (nie mylić z ustawieniem rozmycia ruchu w grze).

READ  Japoński internet reaguje na zamknięcie sklepów Nintendo 3DS i Wii U

W przypadku ULMB 2 podświetlenie włącza się tylko wtedy, gdy każdy piksel ma prawidłową wartość koloru. Chodzi o to, aby nie pokazywać przejścia pikseli i pokazywać je tylko wtedy, gdy mają dokładny kolor.

Ale ta technologia stwarza wyzwanie: podświetlenie generalnie oświetla wszystkie piksele w tym samym czasie, co piksele w skanie toczącym się. W dowolnym momencie część ekranu będzie miała podwójne obrazy (tzw. przesłuch).

Rozwiązaniem tego problemu jest to, co odróżnia ULMB 2 G-SYNC od innych potężnych technologii podświetlenia: dzięki G-SYNC możemy kontrolować czas reakcji w zależności od tego, gdzie znajduje się skanowanie pionowe, dzięki czemu piksele na całej planszy są na właściwym poziomie w we właściwym czasie Całkowicie, aby błysnąć podświetleniem. Nazywamy to „certyfikowaną prędkością pionową”.

Dzięki Vertical Dependent Overdrive, ULMB 2 zapewnia imponującą jakość obrazu nawet przy wysokich częstotliwościach odświeżania, gdzie idealne okno do podświetlenia jest małe.

ULMB 2 jest już dostępny
Aby korzystać z funkcji ULMB 2, monitory muszą spełniać następujące wymagania:

  • Zapewnia ponad 1000 Hz efektywną klarowność ruchu
  • Uruchom ULMB 2 przy pełnej częstotliwości odświeżania ekranu
  • Dostarcz ponad 250 nitów jasności przy minimalnym przesłuchu lub podwójnych obrazach

Na rynku dostępne są już dwa monitory obsługujące standard ULMB 2, a w najbliższej przyszłości zostaną wprowadzone dwa kolejne:

  • Dostępny dzisiaj:
    • Acer Predator XB273U F — 27″ 1440p 360 Hz
    • ASUS ROG Swift 360 Hz PG27AQN — 27-calowy 1440p 360 Hz
  • Dostępne wkrótce:
    • ASUS ROG Swift Pro PG248QP — 25″ 1080p 540 Hz
    • Monitor AOC AGON AG276QSG G-SYNC — 27-calowy, 1440p, 360 Hz

źródło: nvidia


„Koniec komunikatu prasowego”