27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Autorzy piosenek wyjaśniają, dlaczego afera „Let’s Get It On” była bliższa katastrofy – Rolling Stone

Autorzy piosenek wyjaśniają, dlaczego afera „Let’s Get It On” była bliższa katastrofy – Rolling Stone

Po tym, jak zagroził, że zrezygnuje z kariery muzycznej, jeśli przegra sprawę, Ed Sheeran odetchnął z ulgą w czwartek (4 maja), kiedy federalne jury orzekło, że jego piosenka „Thinking Out Loud” (z Amy Wadge ) nie naruszył praw autorskich Let’s Get It On Marvina Gaye’a. Ale cała społeczność profesjonalnych kompozytorów uważnie przyglądała się sprawie iz niemałym niepokojem. „Gdyby ta sprawa potoczyła się inaczej, całkowicie zmieniłaby krajobraz”, mówi James „JHart” Abrahart, który napisał piosenki dla Justina Biebera, Ushera, Camili Cabello i Manskina.

W nowym odcinku pt Muzyka Rolling Stone terazkompozytorzy Gina Andrews (która jest współautorką „Butter” i „Permission to Dance” BTS oraz napisała dla Noah Cyrus i Jennifer Lopez) oraz Jamie Hartman (który napisał dla Backstreet Boys, Lewisa Capaldiego, Jennifer Hudson i Calvina Harris) wraz z JHartem omawiają potencjalne konsekwencje procesu sądowego Sheerana, granice autentyczności muzycznej w muzyce pop oraz bieżące konsekwencje sprawy „Blurred Lines” (w której piosenka Robina Thicke – napisana przez Pharrella Williamsa – został uznany za naruszony w utworze „Got to Give It Up” Marvina Gaye’a, który opiera się wyłącznie na rytmie i klimacie) i nie tylko.

Znajdź odcinek Tutaj U wybranego dostawcy podcastów przejdź bezpośrednio do Podcast Apple’a Lub Spotifylub naciśnij Uruchom powyżej.

W odcinku autorzy piosenek powiedzieli, że byli szczególnie przerażeni argumentem, że sama progresja utworu jest chroniona prawem autorskim – nie mogli sobie wyobrazić, że tak istotne elementy muzyki mogą pozostać niedostępne. „Istnieje wiele lin, których możesz użyć” — mówi Andrews.

„Ed i Amy mieli nowatorski pomysł na tradycyjną aranżację” — mówi Hartmann. „Wymyśl oryginalną piosenkę i nową oryginalną melodię. To jest wytyczne. To jest to, co musisz robić każdego dnia jako profesjonalny pisarz.”

Książka mówi, że orzeczenie przeciwko Sheeranowi będzie miało potężny efekt mrożący krew w żyłach – ale jednocześnie sprawa Blurred Lines i inne niedawne orzeczenia już wprawiły autorów piosenek i artystów w paranoję, co oznacza, że ​​pojawiające się piosenki są często usuwane przez każdego, kto je słyszy. „To zawsze trochę frustrujące, gdy ktoś mówi:„ Och, to ci coś przypomina ”- mówi Andrews.

wspólny

„Mam kilku kolegów z klasy na korcie” — mówi Gehart. I jeden z nich w szczególności, to naprawdę na nich wpłynęło. Są trochę przestraszeni w pokojach i czują, że to ich kręci. I to jest po prostu duszące dla ludzi. Widziałem, jak to wpływa na ludzi, także finansowo, ale po prostu być wolnym i kreatywnym”.

Pobierz i subskrybuj Toczący się kamieńcotygodniowy podcast, muzyka Rolling Stone teraz, Prowadzony przez Briana Hiatta, w dniu Podcast Apple’a Lub Spotify (Lub gdziekolwiek Otrzymujesz swoje pliki audio). Sprawdź odcinki z sześciu lat w archiwach, w tym szczegółowe wywiady obejmujące całą karierę z Brucem Springsteenem, Mariah Carey, Halsey, Neilem Youngiem, Snoop Doggiem, Brandi Carlyle, Phoebe Bridgers, Rickiem Rossem, Alicią Keys i The National. , Ice Cube, Taylor Hawkins, Willow, Keith Richards, Robert Plant, Dua Lipa, Questlove, Killer Mike, Julian Casablancas, Sheryl Crow, Johnny Marr, Scott Weiland, Liam Gallagher, Alice Cooper, Fleetwood Mac, Elvis Costello, John Legend, Donald Fagen, Charlie Puth, Phil Collins, Justin Townes-Earl, Stephen Malkmus, Sebastian Bach, Tom Petty, Eddie Van Halen, Kelly Clarkson, Pete Townsend, Bob Seger, The Zombies, Gary Clark Jr. i wielu innych. Ponadto istnieją dziesiątki odcinków zawierających rozszerzone dyskusje o gatunkach, dyskusje i wyjaśnienia za pomocą Toczący się kamieńKrytycy i korespondenci.